Prečo kúpiť |
---|
Skvelý výkon Atraktívny vzhľad Jazdný komfort Každodenná použiteľnosť |
O vozidle
Audi R8 je prvým naozajstným superšportovým modelom značky so štyrmi prepojenými kruhmi v znaku. Auto ťaží z imidž pretekárskych špeciálov pre vytrvalostné preteky Le Mans, a tiež zo spolupráce s automobilkou Lamborghini, ktorá tiež spadá pod koncern VW. Hoci je usporiadaním aj výkonom pohonných jednotiek R8 naozajstný superšport, prekvapí miera pohodlia, ktorú R8 ponúka. Auto je tak v podstate bez väčších problémov použiteľné aj na každodenné jazdenie, čo nebýva v tejto kategórii úplne bežné. Preto je často Audi R8 vnímané skôr ako alternatíva k podobne cestovne prívetivému Porsche 911, alebo Lotusu Evora, čo sú však často vozidlá s nižším výkonom. R8 vo svojej vrcholnej verzii navyše dokáže potrápiť aj samotné Lamborghini Gallardo alebo napríklad Ferrari F430. Oproti týmto naozaj rýdzo športovým automobilom však ponúka podstatne komfortnejší interiér s luxusnou výbavou, v ktorom sa vodič aj jeho spolujazdec môžu cítiť rovnako skvele, ako napríklad v luxusnej limuzíne Audi A8. Superšport s motorom uloženým uprostred, však na rozdiel od limuzíny zvládne aj naozaj ostrú šporotvú jazdu a majiteľ si s ním môže užiť zábavu napríklad aj na pretekárskom okruhu.
Výbava
Pri drahých superšportových automobiloch nie je dobrá výbava samozrejmosťou, mnohokrát sa totiž snaží výrobca maximálne ušetriť hmotnosť. Pri Audi R8 s hliníkovým priestorovým rámom sa však konštruktéri o hmotnosť neobávali a tak automobil dostal naozaj veľmi dobrú výbavu s mnohými veľmi luxusnými prvkami.
Design
Audi R8 je prvým superšportom ingolštadtskej značky a hneď veľmi podareným vozom. Agresívny a veľmi dynamický dizajn je samozrejmosťou, príjemným prekvapením je však fakt, ako sa Audi podarilo do tohto vozidla zakomponovať ostatné znaky tak typické aj pre bežnejšie modely. Príslušnosť k značke je tak neodškriepiteľná.
Spotreba
Motory s ôsmimi alebo desiatimi valcami a objemom 4,2 alebo 5,2 litra pochopiteľne nie sú úsporné, to však nie je možné pri výkonnom športovom vozidle ani očakávať. V porovnaní so súpermi však dokáže R8 predsa len s palivom hospodáriť o trochu lepšie.
Jazdné vlastnosti
Audi R8 sa môže pochváliť špičkovými jazdnými vlastnosťami. Auto je skvele ovládateľné a veľmi dobre vyvážené, k perfektnej trakcii mu pomáha pohon všetkých kolies Quattro, ktorý štandardne posiela na zadnú nápravu 70% výkonu, dopredu putuje zvyšných 30%.
Bezpečnosť
Nárazovými testami superšportové autá neprechádzajú, avšak je možné celkom jasne očakávať, že vzhľadom na veľmi pokročilú konštrukciu podvozka aj karosérie, a tiež bohatej bezpečnostnej výbave bude úroveň ochrany posádky v R8 veľmi vysoká.
Praktickosť
Športový dvojmiestny automobil si ťažko niekto kúpi kvôli praktickosti. Audi R8 však napriek tomu dokáže v tejto oblasti prekvapiť. Je totiž na rozdiel od mnohých podobne koncipovaných vozov ľahko použiteľné pre každodenné jazdenie.
Komfort
Hoci je R8 predovšetkým športovým vozidlom, veľmi prekvapí úrovňou jazdného komfortu. Posádka tak netrpí pri pomalom posúvaní sa po meste, ani jazde po rozbitých cestách. Výbava je špičková a tak sú pasažieri rozmaznávaní všemožným luxusom.
Prevádzkové náklady
Pri Audi, ktoré používa nielen tú najlepšiu techniku vlastnej značky, ale tiež si niektoré špičkové kusy požičiava od Lamborghini, nemožno očakávať nízke prevádzkové náklady. Starostlivý a pravidelný servis je pri superšportových automobiloch nákladnou potrebou, ktorú neradno zanedbávať. Výsledné ťažkosti totiž môžu byť potom ešte drahšie.