OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Audi TT (1998–2006)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Atraktívny dizajn

Výkonné motory

Kvalitné spracovanie

Rozumná spotreba paliva

Dobré jazdné vlastnosti

Spoľahlivosť

O vozidle

Prvá generácia Audi TT vzbudila v roku 1998 pri svojom uvedení na trh naozaj veľkú pozornosť. Atraktívne malé kupé stálo na bežnej a dostupnej koncernovej technike (podvozok štvrtej generácie VW Golf), tú však zabalilo do veľmi atraktívneho a nadčasového kabátu. Design Petera Schreyera (ktorý neskôr prešiel do Kia, aby pozdvihol úroveň dizajnu kórejských vozov) môžeme do istej miery označiť za futuristický. Isté je, že Audi TT si so žiadnym iným vozidlom na ceste naozaj nemôžete pomýliť, auto tiež uviedlo niektoré dizajnové prvky, ktoré sa následne rozšírili naprieč ponukou automobilky. Krátko po uvedení kupé sa objavil aj nemenej lákavý kabriolet, spolu s ním potom dostalo kupé aj malú úpravu. Na zaoblenej zadnej časti sa objavil malý, ale opticky rušivý spojler. Ten sem Audi pridalo po vlne kritiky, ktorá sa zniesla na občas zákerné správanie auta. Znenazdania sa totiž TT mohla odľahčiť zadok, čo mohlo byť pre neskúsených vodičov nebezpečné. Spojler výrobca domontovali aj na už vyrobené a predané autá v rámci zvolávacej akcie, a tak by nemal ani na najstarších vozoch chýbať.

Po úprave už možno jazdné vlastnosti označiť za nezákerné a naopak veľmi vydarené. TT sa ochotne vrhá do zákrut, a medze priľnavosti ležia naozaj ďaleko. Platí to obzvlášť pre verzie s pohonom všetkých kolies, ktorý sa dodával pri základných motoroch za príplatok. Základné verzie teda majú poháňanú len prednú nápravu, čo vyslovene športový prejav auta trochu krotí. Pochvalu si zaslúži aj kvalitne prevedený a esteticky lákavý interiér. V ňom prekvapí dvojica zadných sedadiel, v prípade malých kupé nezvyčajný jav. Lenže sedadlá sú naozaj len núdzové, zmestia sa sem len deti, dospelí cestujúci tu snáď prežijú nejakú kratšiu cestu.

Pod kapotou prvej generácie Audi TT nájdeme výhradne benzínové agregáty. Od začiatku sa najprv TT dodávalo s dvojitým variantom preplňovaného dvacaťventilového štvorvalca 1,8. Základná verzia s výkonom 132 kW vie s autom slušne cvičiť, na výber je prevedenie s pohonom predných, alebo všetkých kolies. Silnejší variant sa 165 kW má potom štandardne poháňané všetky kolesá. V roku 2001 sa objavil aj základný motor 1,8 Turbo s výkonom 110 kW, ktorý možno považovať za pohodovú jednotku napríklad pre kabriolet. K dispozícii bol tiež šesťvalec 3,2 litra s výkonom 184 kW, ten však nadmerne zaťažuje prednú nápravu. To trochu narúša jazdné vlastnosti a tiež má vplyv na trvanlivosť nápravy.

Výbava

Výbava Audi TT z dnešného hľadiska príliš neprekvapí, vo svojej dobe však rozhodne bola tým najlepším, čo išlo v prípade techniky kompaktných modelov získať. Klimatizácia, airbagy, kožené sedadlá aj ich vyhrievanie tak nie sú v TT ničím neobvyklým.

Design

Audi TT prvej generácie bolo vo svojej dobe veľmi nevšedným vozidlom, a ani dnes si ho na ceste s ničím nepomýlite. Oblé tvary sú veľmi originálne a snáď aj trochu futuristické, hoci dnes už možno málinko okukané. Aj tak je prvé TT z pera Petera Schreyera dodnes naozaj atraktívnym a originálnym vozidlom, ktoré možno opäť získava svoje čaro.

Spotreba

Na rozdiel od mnohých pravoverných športiakov sa môže Audi TT pochváliť aj rozumnou spotrebou paliva. Predovšetkým obe slabšie prevedenia preplňovanej tisícosemstovky sa dokážu v apetíte prekvapivo krotiť, silnejšie prevedenie je už však smädnejšie. Šesťvalec má potom vysokú spotrebu.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Audi TT sú veľmi dobré, hoci k istote im musel pomôcť dodatočne pridaný spojler v zadnej časti vozidla. Auto je veľmi agilné, a predovšetkým vo verziách s pohonom všetkých kolies je priľnavosť a trakcia naozaj perfektná. Na druhú stranu klasické športiaky s pohonom zadných kolies vedia byť predsa len zábavnejšie.

Bezpečnosť

Audi TT sa môže pochváliť aj slušnou úrovňou ochrany posádky. V roku 2003 sa nárazovým testom Euro NCAP podrobilo prevedenie kabriolet a odviezlo si viac než slušné hodnotenie štyroch hviezdičiek z piatich možných. To svedčí o veľkej tuhosti karosérie, a kupé tak posádku ochráni ešte o niečo lepšie.

Praktickosť

Športové automobily nebývajú príliš praktické, takže v Audi TT prekvapí už len prítomnosť zadného radu sedadiel. Tá je však skôr núdzový, usadia sa sem len malí cestujúci. Batožinový priestor má v základe slušný objem 270 litrov, no vo verziách s pohonom všetkých kolies je nutné počítať len s 220 litrami.

Komfort

Audi TT je predovšetkým športovo zameraný automobil, a preto tlmenie nerovností nie je tak dôležité ako jazdné vlastnosti. Oproti súperom však dokáže byť TT celkom komfortné a posádka sa môže tešiť aj z kvalitne prevedeného interiéru.

Prevádzkové náklady

Audi TT používa vcelku bežnú veľkosériovú techniku , čo uľahčuje tak samotné servisné úkony, ako aj zháňanie náhradných dielov. Na druhú stranu diely, ktoré sú pre tento automobil špecifické, budú vždy trochu drahšie. Medzi podobne koncipovanými športiakmi však TT patrí k prevádzkovo menej náročným autám.



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.