Prečo kúpiť |
---|
Atraktívny dizajn Výkonné motory Kvalitné spracovanie Rozumná spotreba paliva Dobré jazdné vlastnosti Spoľahlivosť |
O vozidle
V roku 2006 sa na trhu objavila druhá generácia kompaktného kupé Audi TT. Tá si ponecháva atraktívny a originálny vzhľad, ktorý sa však posunul viac k dospelému a bezohľadnému výrazu a opäť ho kombinuje s vysokou mierou každodennej použiteľnosti, ktorá nie je pri športových automobiloch tak obvyklá. Štylisticky druhé TT rozvíja myšlienku pôvodného vozidla, tvary sú tentoraz modernejšie. Prova je charakteristicky oblá a skracuje previsy na minimum, veľká maska chladiča je typická pre súčasné modely značky. Zadná časť klesá trochu pozvoľnejšie a v inom oblúku než pri pôvodnom modeli, čo vytvára dojem trochu dlhšieho auta, a TT sa tak viac tvárí ako naozajstné kupé, a nie ako divná bublina. K tomuto pocitu prispievajú ešte veľmi vysoký pontón karosérie a vcelku úzke okná. Aj interiér Audi TT sa môže pochváliť originálnym dizajnom, a predovšetkým kvalitnými použitými materiálmi a výborným spracovaním. Vodič tu má za volantom pocit ako v niektorých superšportových autách, aj keď je interiér priestornejší ako v predchádzajúcej generácii, viac vodičov obklopuje a vťahuje ho do deja. K športovému pocitu prispievajú okrem samotnej pozície za volantom i vysoký pontón Karoséria a relatívne úzke okná. Výhľad z vozidla pritom nie je zlý. Naďalej platí, že zadné sedadlá Audi TT sú tu skôr ako núdzové riešenie, posadia sa sem naozaj len deti. Na druhú stranu, batožinový priestor je teraz praktickejší. V kupé je k dispozícii pre batožinu 290 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa sem vojde dosť zaujímavých 700 litrov nákladu.
TT však nie je o praktickosti, zákazníci skôr ocenia športové jazdné vlastnosti. Opäť platí, že sú na výber verzie s pohonom predných, alebo všetkých kolies, varianty s predným pohonom môžu mať vzhľadom k výkonu motorov trochu problémy s trakciou. Stabilizovať TT pomáha nový výsuvný spojler na zadnej časti, v zákrutách sa auto samozrejme nenakláňa a pôžitok z jazdy aj jazdný komfort vie vylepšiť príplatkový podvozok Magnetic Ride.
O pohon sa opäť starajú silné, ale v podstate obyčajné veľkosériové motory. Základom je prevedenie 1,8 TFSI s výkonom 118 kW, ktoré možno nenadchne svojou dynamikou, ale je výborné z hľadiska každodennej použiteľnosti a má rozumnú spotrebu paliva. Toto prevedenie je k dispozicii len s pohonom predných kolies. Silnejší 2,0 TFSI s výkonom 147 a neskôr 155 kW potom už môže mať aj pohon všetkých kolies.Prekvapením je možno existencia vznetovej varianty, dvojlitrovy motor TDI je tu kombinovaný výlučne s pohonom všetkých kolies a manuálnou prevodovkou. Výkon je 125 kW a spotreba pochopiteľne nízka. Vrcholom bežnej ponuky bol opäť šesťvalec, z objemu 3,2 litra dáva výkon 184 kW. V novších prevedeniach však nie je k dispozícii. Tým však ponuka motorov pre TT nekončí. Audi pripravilo aj výkonnejšie varianty, nesú označenie TTS a TT RS. Slabšie TTS má výkon 200 kW z preplňovaného dvojlitra, TT RS má potom päťvalec 2,5 litra s výkonom 250 kW. Najsilnejšie verzie sú pochopiteľne kombinované výhradne s pohonom všetkých kolies.
Výbava
Audi TT druhej generácie si výrazne polepšilo aj v oblasti výbavy. Nanovo ponúka malé športové Audi naozaj zaujímavé prvky či už z oblasti komfortu, alebo bezpečnosti. Aj v základných modeloch je výbava veľmi dobrá, navyše na trhu sa úplne bežne vyskytujú oveľa lepšie vybavené vozidlá.
Design
Štylisticky druhé TT rozvíja myšlienku pôvodného vozidla, tvary sú tentoraz modernejšie. Prova je charakteristicky oblá a skracuje previsy na minimum, veľká maska chladiča je typická pre súčasné modely značky. Zadná časť klesá trochu pozvoľnejšie a v inom oblúku než pri pôvodnom modeli, čo vytvára dojem trochu dlhšieho auta. TT sa tak viac tvárí ako naozajstné kupé, a nie ako divná bublina. K tomuto pocitu prispievajú ešte veľmi vysoký pontón karoserie a vcelku úzke okná.
Spotreba
Audi TT druhej generácie stále používa vcelku bežné motory, ktoré vedia byť pri normálnom jazdnom štýle aj príjemne úsporné. S charakterom športového automobilu trochu neladí turbodiesel, ktorý je jednou z možných variantov. Ten však ponúkne naozaj nízku spotrebu paliva, a TT s ním tak je štýlovým vozidlom pre každodenné jazdenie.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Audi TT patrí k tomu najlepšiemu, čo sa dá s technikou kompaktnej triedy vozidiel dosiahnuť. Vďaka nízkej karosérii, a teda nízko položenému ťažisku sa široko rozkročený automobil skvele ovláda a zákruty prechádza veľmi dravo. Pri variantoch s predným pohonom sa však môžeme dočkať trochu horšej trakcie a typickej nedotáčavosti.
Bezpečnosť
Na rozdiel od prvej generácie sa druhé Audi TT v nárazových testoch Euro NCAP nikdy neobjavilo. Avšak už od pohľadu veľmi tuhá konštrukcia prevažne hliníkovej karoserie zaistí posádke iste veľmi dobrú ochranu. Bezpečnostná výbava je tiež na perfektnej úrovni.
Praktickosť
Druhé Audi TT je ešte praktickejšie než prvá generácia, týmto sa vymyká naprostej väčšine podobne veľkých kupé. V kupé je k dispozícii pre batožinu 290 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa sem vojde dosť zaujímavých 700 litrov nákladu. Naďalej platí, že zadné sedadlá Audi TT sú tu skôr ako núdzové riešenie, posadia sa sem naozaj len deti. Kabriolet má iba dvojicu sedadiel a pojme 250 litrov batožiny.
Komfort
Druhá generácia Audi TT má síce veľmi športový výraz, na druhú stranu vie prekvapiť aj slušným komfortom. Kabína je kvalitná a veľmi príjemná, pochvalu zasluhujú výborné športové sedadlá. Podvozok je tuhší, no tlmenie nerovností celkom dobré. Komfort navyše dokáže zlepšiť príplatkový podvozok Magnetic Ride.
Prevádzkové náklady
Technický základ Audi TT druhej generácie je opäť vcelku bežný, ide o koncernovú techniku kompaktných modelov. Oproti nim však budú pochopiteľne prevádzkové náklady vyššie, či už kvôli výkonnejším motorom, drahšiemu servisu Audi, alebo vyšším cenám špecifických dielov.