Prečo kúpiť |
---|
Špičkový jazdný komfort Ponuka priestoru Úsporné a dynamické turbodiesely |
O vozidle
Sedmičkové BMW platia za najdynamickejšie z veľkých limuzín, a to tak po stránke jazdných vlastností, ako aj dizajnu. Štvrtá generácia uvedená na trh v roku 2001 to predovšetkým potvrdila svojím vzhľadom. Auto vyvolalo vcelku kontroverzné reakcie, štýl dizajnéra Chrisa Bangla so zložitejším tvarom svetlometov, a dosť neobvyklým prevedením zadku sa netrafil do vkusu každého. Nakoniec predajné čísla hovoria inak, štvrtá Sedmička sa stala vo svojej dobe najúspešnejším modelom svoje rady. Výraznejší dizajn jednoducho autu pomohol priviesť záujemcov, a o tých nemá núdzu ani ako ojazdené auto. Platí to predovšetkým pre modernizované autá vyrábané od roku 2005, vtedy sa dizajn dočkal niekoľkých retuší, ktoré celkovo pôsobia vyváženejším dojmom. Auto je k dispozícii v prevedení s bežným a predĺženým rázvorom, väčšinou však narazíte na kratšie prevedenia. Vo veľmi luxusnom interiéri so špičkovým spracovaním a parádnou výbavou si museli užívatelia zvykať na nový ovládací systém iDrive. Ten už dnes majú všetky BMW, a Sedmičke môžeme vyčítať, len to, že si zo zákazníkov urobila tak trochu pokusné králiky. Až neskôr sa totiž BMW podarilo ovládanie cez otočný ovládač vyladiť tak, aby fungovalo naozaj intuitívne. Dnešné BMW tak majú ovládanie predsa len o niečo jednoduchšie. V interiéri je vo všetkých smeroch dostatok miesta, a posádka je hýčkaná všetkými možnými technickými vymoženosťami. Veľmi komfortné sedadlá, pochopiteľne potiahnutá kožou, môžu mať rôzne spôsoby nastavovania, ventilácie, vyhrievania a ďalšie vylepšenia. Platí to aj pre sedadlá vzadu. Aj napriek vynikajúcemu spracovaniu je však možné naraziť už na dosť opotrebované interiéry – mnohé ojazdené exempláre majú za sebou naozaj vysoké porcie kilometrov, ktoré sa prejavili aj na stave niektorých častí vo vnútri. Napokon ďaleko väčšiu pozornosť si zaslúži celkový mechanický stav auta – hoci je špičkové luxusné BMW spoľahlivý automobil, pri vysokých nájazdoch už môžu byť niektoré mechanické časti dosť opotrebované. Ich výmena potom nebude vôbec lacnou záležitosťou, hoci ceny ojazdených áut spadli na úroveň solídnych zánovných áut strednej triedy, ceny náhradných dielov aj servisných úkonov naďalej zodpovedajú luxusnému zaradeniu sedmičkového BMW.
Jazdné vlastnosti patria k tým najlepším v triede. Samozrejmosťou je pohon zadných kolies, a vycibrené správanie. Je jasné, že automobil nie je tak obratný ako menšie modely BMW, avšak podvozok je veľmi istý, a zvládne aj dosť dynamickú jazdu. Len treba počítať s hmotou auta, náklony v zákrutách pritom zostávajú prekvapivo malé. Stabilita je perfektná, rovnako ako držanie stopy. Pritom hlavná disciplína BMW 7 je maximálne jazdné pohodlie. Špičkové tlmenie nerovností dokonale žehlí takmer všetky nedostatky ciest, a Sedmička sa po nich doslova vznáša.
Pod kapotou Sedmičky nájdeme samozrejme zodpovedajúci silné motory. Už základný trojlitrový vznetový šesťvalec s výkonom 160 kW bohato stačí, jeho vylepšená verzia má neskôr 170 kW. Niet divu, že vzhľadom ku kultivovanosti a priaznivej spotrebe paliva ide o najobľúbenejší pohonnú jednotku. Sedmička môže mať aj naftové osemvalce – typ 740d má výkon 192 kW, a 745d dokonca 256 kW. K charakteru komfortnej limuzíny sa však viac hodia zážihové motory. Základom je šesťvalec 730i s výkonom 189 kW. V prevedení 735i už bije osemvalcové srdce s výkonom 200 kW, typ 740i má osemvalec s výkonom 224 kW, a motor v prevedení 745i má pri ôsmich valcoch 245 kW. Osemvalcová špička je potom prevedenie 750i s výkonom 269 kW. Vrchol ponuky tvorí majestátny dvanásťvalec v prevedení 760i s výkonom 321 kW. Pripomínať, že zážihové motory majú vysokú spotrebu, snáď ani nie je potrebné.Výbava
K špičkovej limuzíne patrí aj špičková výbava. Prevedenie jednotlivých modelov sa síce môže veľmi líšiť, ale už od základu mala Sedmička veľa luxusných prvkov. Pri najlepšie vybavených autách sa možno dočkať tých najlepších audio aparatúr, masážnych sedadiel a ďalších špecialít, ktoré bývajú menším a obyčajnejším vozom odopierané.
Design
Vzhľad sedmičkového BMW štvrtej generácie v mnohých dodnes budí trochu kontroverzné reakcie. Je pravdou, že celkový vzhľad auta nie je najvyváženejší, avšak zaujímavé detaily, a celkovo originálny a rešpekt budiaci výraz auta si svojich priaznivcov nájde ľahko. Trochu vyváženejšie pôsobia autá po facelifte, ku ktorému došlo v roku 2005.
Spotreba
Riešiť pri veľkej päťmetrovej limuzíne najvyššej triedy spotrebu asi nie je príliš vhodné. S takýmto vozidlom sa totiž automaticky spájajú vysoké nároky na palivo. Z tohto hľadiska sa dokáže prekvapivo krotiť základný turbodieselový šesťvalec, pri ostatných motoroch je však potrebné počítať so spotrebou zodpovedajúcou výkonu a prestíži auta.
Jazdné vlastnosti
Sedmičkové BMW štvrtej generácie má vo svojej triede naozaj špičkové jazdné vlastnosti. Stopu drží výborne, je prekvapivo dobre ovládateľné, a náklony v zákrutách sú malé. K vyváženému správaniu pochopiteľne pomáha klasické usporiadanie pohonu s motorom vpredu, a hnanou zadnou nápravou.
Bezpečnosť
Sedmičkové BMW nikdy nárazovými testami Euro NCAP neprešlo, avšak pre domnienky, že by zisk bol iný ako päť hviezdičiek, asi nie je dôvod. Robustná karoséria s naozaj veľkými deformačnými zónami, aj špičková bezpečnostná výbava by nič iné nedovolili.
Praktickosť
Hovoriť pri veľkej limuzíne o praktickosti je dosť nezvyčajné. Avšak Sedmička obstojí aj v tomto smere, je to veľmi priestorné vozidlo s množstvom praktických, a pohodlnych prvkov výbavy. Kufor navyše v prípade potreby pojme batožinu na cestu po Európe, za 500 litrov objemu sa Sedmička nemusí vôbec hanbiť.
Komfort
Jazdný komfort BMW 7 patrí pochopiteľne k tomu najlepšiemu, čo môžeme v automobilovom svete stretnúť. Posádku rozmaznáva kráľovsky vybavený interiér s veľmi pohodlnými sedadlami – alebo skôr kreslami. Odpruženie auta potom dokáže odfiltrovať prakticky všetky nedostatky vozoviek.
Prevádzkové náklady
Kúpa ojazdenej luxusnej limuziny so sebou nesie celý rad rizík, jedným z nich sú vysoké prevádzkové náklady. K vysokej spotrebe sa tu pridávajú ďalšie faktory ako napríklad ceny poistiek a tiež samotného servisu. Sedmičku nie je možné opravovať v každej garáži, a značkový servis je v prípade tohto modelu drahý, čo platí dvojnásobne o náhradných dieloch.