Prečo kúpiť |
---|
Špičkový jazdný komfort Veľmi dobré jazdné vlastnosti a ovládateľnosť Ponuka priestoru Úsporné a dynamické turbodiesely Výborná výbava Perfektné spracovanie |
O vozidle
V roku 2008 sa na trh dostala už piata generácia špičkového BMW série 7. Oproti predchádzajúcemu prevedeniu sa auto opäť posunulo takmer v každom ohľade o nejaký ten krok vpred. Zaujímavé na novej Sedmičke je búranie niektorých konvencií. Veľké BMW už bezpodmienečne nemusí mať iba pohon zadných kolies, prvýkrát sa s touto generáciou objavuje aj možnosť objednať pohon všetkých kolies. Ten si zákazníci veľmi rýchlo obľúbili, a zodpovedá tomu aj ponuka vozidiel na trhu ojazdených áut – väčšina z nich sú štvorkolky. Zároveň sa však BMW pokúsilo Sedmičke vdýchnuť snáď ešte dynamickejší charakter než predchádzajúcemu prevedeniu. Dizajn ako taký sa však skôr upokojil, od rozviatych tvarov predchádzajúceho vyhotovenia sa BMW vrátilo k predsa len umiernenejšiemu poňatiu Auto je poriadne mohutné a má vysoký pontón karosérie, vpredu ihneď zaujmú výrazne väčšie ľadvinky, tak typický znak vozidiel BMW. Aj napriek mohutnosti a celkovo majestátnemu prejavu však nechýba ani dynamický výraz, ktorý nikoho nenecháva na pochybách, že by s týmto BMW snáď nebola zábava. Z hľadiska jazdného prejavu sa automobilke podarilo dosiahnuť neobvyklý výsledok. Vodič má o dianí medzi kolesami a cestou až prekvapivé množstvo informácií, riadenie je vcelku komunikatívny a veľmi presné, na pokyny reaguje rýchlo. Iste, stále nie je Sedmička tak agilná ako oveľa menšie a ľahšie modely, avšak jej schopnosti sú z tohto hľadiska prekvapivé. Stabilita auta a schopnosti podvozku sú z hľadiska ostrej jazdy asi tým najlepším z bežnej luxusnej konkurencie. Posádka na zadných sedadlách si pritom bude užívať naozaj vynikajúce pohodlie. Inžinierom BMW sa ju tu podarilo ďaleko viac izolovať od okolitého diania, a tak je to vzadu naozaj skvelá šéfovské limuzína. Znamená to, že keď sa budete chcieť zviezť naozaj luxusne a pohodlne, je dobré sa v Sedmičke posadiť na zadné sedadlá, ak si chcete užiť aj prekvapivo dobré vodičské zážitky, sadnite rovno za volant. Tento dvojaký prístup nemusí každý považovať za ideálny, ale práve vďaka nemu si BMW 7 získava mnohých priaznivcov.
Pod kapotou BMW došlo tiež k celej rade zmien. Predovšetkým aj veľká limuzína podľahla trendu downsizingu. Tam, kde predtým boli osemvalce, sú preplňované šesťvalce, a aj osemvalcové modely dostali turbo. BMW sa však zatiaľ neuchýlilo k použitiu veľmi dopovaných štvorvalcov, a v ponuke zostáva aj majestátny dvanásťvalec. Celkovo má Sedmička pod kapotou veľmi silné motory, konkurencia sa nebojí používať aj slabšie agregáty. To jasne ukazuje zámery BMW. Základom je preplňovaný benzínový šesťvalec s objemom tri litre v modeli 740i. Ten dostal z počiatku dve turbá, a výkon 240 kW, po prepracovaní má len jedno turbodúchadlo a výkon 235 kW. Prevedenie 750i dostalo najprv osemvalec s výkonom 300 kW, po modernizácii výkon výrazne stúpol na 330 kW. Benzínová špička je potom spomínaný dvanásťvalec s objemom šesť litrov, a ohromujúcim výkonom 400 kW. Benzínový motor sa nachádza tiež pod kapotou hybridného prevedenia. Trojlitrový šesťvalec je tu kombinovaný s elektromotormi pre celkový výkon 260 kW a asi o 15% nižšou spotrebou oproti nehybridnému prevedeniu. Prekvapivo nízkou spotrebou sa pýšia vznetové verzie. Prevedenie 730d malo najprv 180, a neskôr dokonca 190 kW. Prevedenie 740d má rovnaký šesťvalec vyladený na 235 a neskôr 240 kW. Prevedenie 750d má potom stále šesťvalec, avšak s výkonom vyladeným až na 280 kW.Výbava
BMW si síce pri svojich vozidlách necháva za veľa luxusných prvkov priplácať, sedmičkový model však má už v základe naozaj bohatú výbavu. Príplatky ju však môžu ešte výrazne vylepšiť, a tak nie je ťažké v aute stretnúť luxusné záležitosti ako adaptívny tempomat, masážne sedadlá, bi-xenónové svetlomety a mnoho ďalšieho.
Design
Piata generácia sedmičkového BMW sa vrátila k trochu umiernenejším tvarom, hoci v nich stále zostáva nutná porcia dynamiky. Nie sú však tak kontroverzné ako pri predchádzajúcej verzii. Auto je elegantné, mohutné a športové zároveň. Špičkový je pochopiteľne aj interiér s úplne precíznym spracovaním, a perfektnými materiálmi.
Spotreba
BMW 7 je dôkazom toho, že veľké limuziny nemusia byť vyslovene smädné. Iste, apetít je na míle vzdialený rodinným hatchbackom, avšak predovšetkým pri dieselových prevedeniach nároky na palivo príjemne prekvapia. Benzínové modely majú nároky vyššie, avšak typy s valcovými motormi majú spotrebu tiež nižšiu, než by sa dalo očakávať.
Jazdné vlastnosti
Z hľadiska jazdného prejavu sa automobilke podarilo dosiahnuť neobvyklý výsledok. Vodič má o dianí medzi kolesami a cestou až prekvapivé množstvo informácií, riadenie je vcelku komunikatívny a veľmi presné, na pokyny reaguje rýchlo. Iste, stále nie je Sedmička tak agilná ako oveľa menšie a ľahšie modely, avšak jej schopnosti sú z tohto hľadiska prekvapivé. Stabilita auta a schopnosti podvozku sú z hľadiska ostrej jazdy asi tým najlepším z bežnej luxusnej konkurencie.
Bezpečnosť
Ani piata generácia BMW 7 sa nikdy neobjavila v hodnotení organizácie Euro NCAP. Napokon o veľmi vysokej úrovni bezpečnosti auta nie je možné vôbec pochybovať. Mohutná a robustná konštrukcia nenechá nikoho na pochybách už na prvý pohľad, špičková bezpečnostná výbava potom perfektnú bezpečnosť spečaťuje.
Praktickosť
Na praktickosti rozhodne BMW 7 nemuselo pracovať. Veľká limuzína ponúka dostatok miesta pre posádku, a výbava ju rozmaznáva, ako je to len možné. Batožinový priestor auta si navyše zachoval svoju veľmi dobrú kapacitu 500 litrov, takže v prípade potreby pojme Sedmička aj dosť batožiny.
Komfort
Sedmička ponúkne svojej posádke aj špičkový jazdný komfort. Predovšetkým posádka na zadných sedadlách si pritom bude užívať naozaj vynikajúce pohodlie. Inžinierom BMW sa ju tu podarilo ďaleko viac izolovať od okolitého diania, a tak je to vzadu naozaj skvelá šéfovské limuzína. Pri šoférovi je kladený väčší dôraz na vtiahnutie do hry, ale aj on má k dispozícii sortiment najnovších komfortných prvkov.
Prevádzkové náklady
Aj pri piatej generácii BMW 7 je treba počítať s vysokými prevádzkovými nákladmi. Auto je síce spoľahlivé, avšak výdavky za palivo, poistenie a pravidelnú údržbu sú vysoké. Navyše ceny náhradných dielov a servisných úkonov sú tiež dosť vysoko, zodpovedá to charakteru a pôvodnej cene auta.