Prečo kúpiť |
---|
Imidž značky Veľký vnútorný priestor Menší pokles hodnoty Skvelé sedadlá Dobré jazdné vlastnosti Turbodiesely s nízkou spotrebou |
O vozidle
Prvá generácia BMW X3 bola vlastne zakladajúcim vozidlom kategórie prémiových kompaktných SUV. Počas rokov jej však vyrástli špičkový konkurenti a tak muselo BMW v roku 2010 reagovať uvedením druhej generácie. Tá sa poučila z chýb prvého prevedenia a celkovo priniesla celý rad zlepšení. Auto predovšetkým povyrástlo a to aj preto, aby dalo priestor pre menší model X1. Druhá X3 sa tak svojou veľkosťou môže merať s prvou generáciou X5. To sa veľmi pozitívne prejavuje na mieste v interiéri, ktorého je vo všetkých smeroch viac než dostatok. Interiér tiež tentoraz výrazne viac hrá na luxusnú nôtu. Oproti vcelku strohému prevedeniu prvej generácie je elegantnejší aj vzhľad, lepšie sú predovšetkým použité materiály a celkové spracovanie. Posádka má k dispozícii veľmi komfortné sedadlá, hoci tie vzadu majú možno zbytočne nízko umiestnené sedáky. Krok vpred urobil aj podvozok, ktorý bol v predchádzajúcom prevedení veľmi drsný. BMW sa podarilo zachovať veľmi isté a čitateľné jazdné vlastnosti, pritom sa výrazne zlepšil komfort odpruženia a celková filtrácia rázov a nerovností. Kto túži po naozaj komfortnom zvezení, mal by hľadať vozidlá vybavené príplatkovým adaptívnym podvozkom, ktorý dokáže meniť charakter auta podľa potreby a nálady vodičov.
Pod kapotou sa vlastne tak veľká revolúcia neodohrala, nasťahovali sa sem novšie pohonné jednotky, ktoré sú väčšinou evolúciou tých predchádzajúcich. Atmosférický agregát by ste však pod kapotou X3 druhej generácie hľadali márne. Všetky motory sú preplňované. Základom je štvorvalec 2,0 litra vo verziách xDrive 20i a xDrive 28i s výkonom 135 a 190 kW, najsilnejším benzínovým motorom je zážihový trojlitrový prepĺňaný šesťvalec v modeli xDrive 35i, ktorý dáva výkon 225 kW. Motor má zamatový chod, ale vzhľadom k vyššej spotrebe veľký zmysel, podobne ako ostatné benzíny, pod kapotou nedáva. Obzvlášť, keď je v ponuke turbodiesel v prevedení xDrive 35d, ktorý má 230 kW a v podstate zhodné dynamické parametre pri podstatne nižšej spotrebe paliva. Drobné zhoršenie akustickej pohody na palube je v tomto prípade určite prijateľné. Šesťvalec je k dispozícii aj v slabšom variante xDrive 30d s výkonom 190 kW, vznetovým základom je potom dvojliter s výkonom 135 kW alebo 105 kW. Slabší variant je na veľké SUV už dýchavičné, u ostatných dynamika viacmenej zodpovedá výkonu a hmotnosti vozidla. Dvojlitrové motory (s výnimkou 28i) majú v základe šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ostatné prevedenia disponujú zamatovým osemstupňovým automatom, ktorý môžu mať slabšie prevedenia za príplatok.
Výbava
Hodnotiť výbavu BMW X3 druhej generácie nie je ľahké. BMW si typicky v cenníku necháva priplácať pomerne vysoké sumy aj za zdanlivé samozrejmosti, na druhej strane majitelia tohto vozidla do cenníka príplatkových položiek siahli pomerne často. Na trhu ojazdených vozidiel by tak nemal byť problém zohnať dobre vybavený automobil, ktorý splní vaše predstavy.
Design
Druhá generácia BMW X3 výrazne dospela po vzhľadovej stránke, vozidlu k tomu pomohol aj nárast rozmerov. Elegantné tvary tak nechávajú priechod mohutnej podstate auta a X3 rozhodne nepôsobí ako malé SUV. Napokon, tým ani nie je. Výborné je aj prevedenie interiéru, ktoré znovu kladie oveľa väčší dôraz na eleganciu a luxus.
Spotreba
BMW zvolilo v prípade X3 druhej generácie zvláštnu taktiku, keď ponúka v podstate rovnako výkonné benzínové aj naftové motory. Tie naftové sú jednoznačne rozumnejšou voľbou z hľadiska spotreby, ktorá sa aj vzhľadom k vysokej hmotnosti vozidla drží často až prekvapivo nízko.
Jazdné vlastnosti
BMW X3 druhej generácie zostali čitateľné a priame jazdné vlastnosti, ale pokus o športový prejav už sa nekoná. Aj tak ale platí, že riadenie a jeho spätná väzba aj ochota vozidla meniť smer a držať stopu sú v danej kategórii nadštandardné.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP potvrdilo BMW X3 druhej generácie svoju robustnú konštrukciu a získalo maximálne hodnotenie piatich hviezdičiek. Medzi SUV patrí tiež k autám vcelku ohľaduplným k chodcom. Aj bezpečnostná výbava vozidla je na veľmi dobrej úrovni.
Praktickosť
Výrazný nárast rozmerov znamená pre BMW X3 ešte bohatšiu ponuku miesta v interiéri. Pasažieri sa tu naozaj nebudú nikde tiesniť, viac než dostatok miesta má aj batožina - 550 litrov objemu vystačí takmer každému. Na praktickosti uberá snáď len trochu nízko otvárané veko zadných dverí a fakt, že po sklopení zadných sedadiel nevznikne rovná úložná plocha.
Komfort
Pobyt na palube BMW X3 druhej generácie je podstatne komfortnejší ako v prípade prvého prevedenia. Lepší dojem zanechá už samotný priestornejší a luxusnejší interiér, za jazdy potom vynikne ešte lepšie odhlučnenie, ale predovšetkým komfortnejšie odpruženie a lepšia filtrácia nerovností. Aj napriek tomu na rozbitých cestách X3 v oblasti komfortu trochu stráca, skóre ale môže vylepšiť príplatkový adaptívny podvozok.
Prevádzkové náklady
BMW X3 druhej generácie je vcelku nový automobil, u ktorého by sa nemali objavovať závažné problémy. Aj tak je opäť nutné vzhľadom ku značke vozidla počítať s vyššími prevádzkovými nákladmi, ktoré sú dané napríklad vyššou cenou štandardných servisných prehliadok a ďalších úkonov. A aj napriek rozumnej spotrebe paliva nepatrí X3 k najúspornejším vozidlám.