Prečo kúpiť |
---|
Atraktívny vzhľad Kvalitné spracovanie Výborné turbodiesely Výborné jazdné vlastnosti Jazdná dynamika |
O vozidle
BMW X6 bolo v roku 2008 ďalším automobilom, ktorý spôsobil v ponuke mníchovskej značky rozruch. Automobil, ktorý kombinuje zvýšenú stavbu SUV s dynamickou a mohutnou siluetou športových kupé totiž nemal do tej doby (a vlastne nemá ani dodnes) v sériovej produkcii obdoby. BMW X6 je veľmi výnimočný automobil, ktorý nemá priameho konkurenta. BMW ho namiesto SUV označuje ako SAV – sports activity vehicle. Princíp je však podobná ako v prípade SUV, ide o športovo zameraný automobil pre voľný čas. Technika X6 pochádza z klasického mníchovského SUV X5, zásadnou odlišnosťou je predovšetkým práve karoséria, ktorá dodnes budí celkovo rozporuplné reakcie. Mnohí vnímajú X6 ako zbytočné auto, ktoré nemá príliš veľký praktický význam, práve toto ale na voze iní veľmi obdivujú. Je až prekvapujúce, aký komerčný úspech menej praktická verzia X6 s veľmi osobitým dizajnom oslavuje a BMW si zaslúži veľkú pochvalu za odvahu zákazníkom vôbec taký automobil ponúknuť. Obľúbenosť modelu však trochu degraduje jeho jedinečný štýl, individualistické veľké BMW tak nie je v skutočnosti tak individualistické, ako sa zdá.
V prikrčenej karosérii je oproti klasickému X6 menej miesta predovšetkým nad hlavou – dozadu budú mať vzrástli cestujúci problém sa usadiť. Vpredu je situácia dobrá, len je treba pri nastupovaní skloniť viac hlavu. Pri vystupovaní potom môže niekomu vadiť naozaj široký prah karosérie. Cestujúci vzadu si nebudú sťažovať na miesto pred kolenami, ale ani tu ho nie je na rozdávanie. Vpredu je však situácia celkovo bezproblémová. Interiér vychádza z toho v X5, no tu je naladený na ešte o niečo luxusnejšie nôtu. Spracovanie je tak perfektné, rovnako ako výbava vozidla.
Nižšia stavba karosérie má oproti X6 jednu výhodu – nižšie položené ťažisko. To je síce pochopiteľne naďalej stále vyššie než pri bežných sedanoch, ale zmena sa prejavuje na jazdnom správanie auta veľmi pozitívne. Je až prekvapujúce, koľko si toho X6 (štandardne s pohonom všetkých kolies xDrive) môže dovoliť v zákrutách, predovšetkým športovejšie prevedenia vedia naozaj príjemne prekvapiť. Hranica adhézie leží veľmi ďaleko a skôr bežného vodiča skrotí jeho vlastný pud sebazáchovy. Náklony v zákrutách sú prekvapivo malé a auto veľmi ochotne drží stopu. V extrémnych prípadoch sa však už prejavuje vysoká hmotnosť auta, ktorá dosahuje hodnôt okolo dvoch ton.
Výbava
BMW X6 je najluxusnejším mníchovským SUV a od toho sa tiež odvíja výbava. Tá je o niečo lepšia ako pri X5, na druhú stranu zoznam príplatkovej výbavy je opäť takmer nekonečný a jednotlivé vozidlá sa od seba môžu veľmi líšiť. Väčšinou však nemajú jazdené autá vôbec zlú výbavu, pôvodní majitelia boli ochotní za všeličo priplácať.
Design
BMW X6 je automobilom s veľmi netradičným dizajnom, ktorý u mnohých budí kontroverzné reakcie. Práve v kombinácii nízkej siluety a vysokého podvozku však tkvie krása tohto svalnatého BMW. Dôkazom podareného dizajnu je aj fakt, že s faceliftom sa menili len drobné detaily, celkový vzhľad auta zostal zachovaný.
Spotreba
Hoci sa BMW X6 ponúka aj so zážihovými motormi, vzhľadom na spotrebu sú zďaleka najpopulárnejšie silné turbodiesely. Tie vedia držať spotrebu v celkom prijateľných medziach, no vzhľadom k vysokej hmotnosti a veľkým jazdným odporom je potrebné v praxi počítať s dvojcifernou hodnotou aj pri týchto agregátoch. Benzínové sú potom pochopiteľne na palivo ešte náročnejšie.
Jazdné vlastnosti
Ak BMW X5 patrí z hľadiska jazdných vlastností k najlepším SUV, tak od neho odvodené X6 je tým absolútnym vrcholom, s ktorým sa môžu všetci ostatní merať. Zmien je tu málo, ale urobili svoje a X6 prekvapí tým, ako tvrdohlavo sa drží v zákrutách na asfalte, a ako šoféra počúva.
Bezpečnosť
Ani BMW X6 sa podobne ako X5 nezúčastnilo nárazových testov Euro NCAP. Avšak veľmi robustná konštrukcia s dosť tuhou karosériou a mohutnými výstuhami zaistí výbornú ochranu posádky. Štandardom je aj pohon všetkých kolies a bohatá bezpečnostná výbava.
Praktickosť
BMW X6 je vzhľadom k nižšej stavbe karosérie menej praktické ako väčšie X5, no situácia nie je vyložene zlá. Batožinový priestor je síce plytký, ale pojme 570 litrov nákladu a po sklopení sa do X6 dá naložiť až 1450 litrov batožiny. To však bude zrejme robiť málokto.
Komfort
Perfektné sedadlá, výborné spracovanie interiéru, špičkové odhlučnenie, to sú typické klady veľkých SUV od BMW a X6 ich len potvrdzuje. Úroveň pohodlia na dlhých cestách je naozaj vysoká, posádka navyše ocení eliminované náklony karosérie. Tlmenie rázov a nerovností je však trochu slabšou stránkou X6, a to aj vzhľadom k veľmi rozmerným run-flat pneumatikám.
Prevádzkové náklady
Rovnako ako X5 druhej generácie patrí aj X6 k spoľahlivým a trvanlivým autám, avšak celkové náklady na jeho prevádzku sú pochopiteľne vyššie. A to aj napriek rozumnej spotrebe vznetových motorov. Pri v podstate novšom BMW nemožno totiž počítať s priaznivými cenami náhradných dielov a aj servis je drahšou záležitosťou.