Prečo kúpiť |
---|
Solidne materiály v interiéry Dobrá ponuka miesta Solídny komfort Nízké ceny Dobrá výbava |
O vozidle
Chevrolet Aveo je vlastne prvým modelom, ktorý po prevzatí skrachovanej automobilky Daewoo koncernom GM dostal práve pôvodne americkú značku. Od roku 2002 do konca roka 2005 sa tento model predával ako Daewoo Kalos, so zmenou značky aj mena prišiel menší facelift. Druhého faceliftu sa potom model dočkal v koncom roka 2007, vtedy pôvodný, ešte z kórejského modelu vychádzajúci dizajn dostal novú, výraznejšiu prednú časť s maskou chladiča rozdelenú na dve časti a výrazným logom značky v predele. Aveo bolo k dispozícii ako troj a päťdverový hatchback a aj ako štvordverový sedan. Aj pre faceliftované vozidlá sú typické viacmenej jednoduché a nie príliš výrazné linky, predok modelu po druhom facelifte pôsobí trochu zaštepene. Dizajn však nemal byť nikdy výraznou prednosťou Avea, jeho parádnou disciplínou bol výborný pomer výkon–cena. Dnes možno Aveo zohnať za priaznivé ceny, a získať tak nenáročný a jednoduchý automobil so solídnou ponukou vnútorného priestoru a celkom dobrou výbavou. Príjemným prekvapením je tiež samotné prevedenie interiéru, ktorý pôsobí ďaleko hodnotnejšie, než by sa vzhľadom k pôvodnej cene vozidla dalo očakávať. Aveo má však tiež svoju tienistú stránku a tou je bezpečnosť posádky. V nárazových testoch si vozidlo neviedlo vôbec dobre a aj celková bezpečnostná výbava je v podstate horšia. Vozidlu napríklad v bežných prevedeniach chýba aj ABS.
Našťastie má Aveo aspoň vcelku čitateľný podvozok a jeho motory nelákajú ku ktovieakej dynamickej jazde. Základom bol agregát s objemom 1,2 litra a výkonom 53 kW, ktorý vystačí nenáročným vodičom. Modernizovaná verzia so zhodným motorom, ale s šestnásťventilovou technikou potom disponuje solídnym výkonom 62 kW a možno ho považovať za ideálnu pohonnú jednotku. Druhou možnosťou bola tisícštyristovka, najprv ponúkaná s výkonom 69 a neskôr 74 kW. Silnejší motor však stratil trochu na eláne kvôli zmenenému sprevodovaniu, takže slabšie prevedenie je v podstate lepšia voľba.
Výbava
Výbava Chevroletu Aveo sa sústredila predovšetkým na to, aby ponúkla komfortné prvky, tie bezpečnostné sk‑ôr chýbajú a k dispozícii boli len vo vyšších stupňoch výbavy, ktoré však na trhu nie sú príliš obvyklé. Základné Aveo tak nepostráda centrálne zamykanie alebo elektricky ovládané predné okná, štandardom je však len airbag vodiča. Klimatizácia bola až v treťom stupni výbavy, ABS dokonca až vo štvrtom a bočné airbagy až v najvyššom, piatom stupni.
Design
Daewoo Kalos aj jeho nástupnícky model Chevrolet Aveo sa vyznačuje skôr jednoduchým a nie príliš nápadným a nápaditým dizajnom. Trochu zmeny priniesol až druhý facelift, ktorý na automobil zaštepil výraznejší predok, toto riešenie však nepôsobí príliš vyvážene. Podarenejší ako exteriér je interiér vozidla, ktorý prekvapí dobrým spracovaním a solídnymi použitými materiálmi.
Spotreba
Aveo malo pod kapotou v podstate iba dve rôzne motorizácie. Buď tisícdvestovka, alebo tisícštyristovka, vznetový motor nebol v tomto prevedení k dispozícii. Motory nie sú prehnane smädné, ale ani úsporné.
Jazdné vlastnosti
Ani jazdné vlastnosti nie sú ukážkovou disciplínou Avea, avšak vozidlo je celkovo čitateľné a nezákerné. V zákrutách sa však trochu vlní a dokáže byť nepokojné, na druhú stranu riadenie je prekvapivo dostatočne presné a má aj celkom dobrú spätnú väzbu.
Bezpečnosť
Asi najväčším nedostatkom Chevroletu Aveo je jeho horšia úroveň bezpečnosti. Tá je daná jednak karosériou, ktorá je pri náraze dosť nestabilná, a tiež slabou bezpečnostnou výbavou, a to aj v najvyšších stupňoch. V nárazových testoch Euro NCAP dosiahlo Aveo v roku 2006 len na doslova katastrofálny výsledok dvoch hviezdičiek z piatich možných, porota sa navyše rozhodla jednu preškrtnúť kvôli vysokému riziku fatálneho zranenia vodiča pri havárii.
Praktickosť
Chevrolet Aveo je príjemný praktický automobil za nízku cenu. Na svoju triedu ponúka vcelku dostatok miesta, len vzadu budú mať cestujúci trochu menej miesta nad hlavou. Hatchback má batožinový priestor s podpriemerným objemom 220 litrov, všetko však vynahradzuje prevedenie sedan, ktorý pojme solídnych 400 litrov nákladu. Je však potrebné počítať s menšími rozmermi vstupného otvoru.
Komfort
Chevrolet Aveo má komfortne nastavený podvozok, ktorý dokáže celkom dobre filtrovať nerovnosti. Pochopiteľne však nemožno čakať výkony prekračujúce medze triedy. Komfort u Avea dvíha tiež rozumná výbava modelov.
Prevádzkové náklady
Aveo je lacný a nenáročný automobil, ktorý patrí k priemerne spoľahlivým vozidlám. Náhradné diely aj servisné úkony peňaženku príliš nezaťažia, a v podstate úsporná spotreba motorov taktiež drží celkové prevádzkové náklady v rozumných medziach.