Prečo kúpiť |
---|
Nízke ceny Prehľadná karoséria Skvelá manévrovateľnosť Dobrý vnútorný priestor Úsporné motory Lacná prevádzka |
O vozidle
Chevrolet Spark patrí k najmenším a najlacnejším autám na našom trhu. Model uvedený na trh v roku 2005 je v podstate iba drobnou evolúciou dovtedy vyrábaného Daewoo Matiz. Od neho preberá dizajn, ktorý sa premenil iba v detailoch, veselé okrúhle svetlomety tu boli nahradené menej nápadnými klasickými svetlami, ktoré však majú lepšiu účinnosť. Spark je naozaj obyčajný základný malý automobil, určený predovšetkým do mestskej premávky. Jeho spracovanie nenadchne, podobne ako výbava, ktorá býva dosť chudobná. Ako jednoduchý dopravný prostriedok však Spark poslúži perfektne, a to napríklad aj vďaka tomu, že na rozdiel od mnohých súperov v triede najmenších vozidiel bol štandardne dodávaný v päťdverovom prevedení. Batožinový priestor s objemom 170 litrov nenadchne, je však vcelku obvyklý. V meste poteší prehľadná karoséria a skvelá obratnosť vozidla, parkovať so Sparkom je radosť. Pre pobyt štyroch cestujúcich v mestskej premávke je Spark tiež prekvapivo dosť priestranný a poteší živým prejavom motorov. Mimo mesta sa však elán z vozidla vytráca a nastupujú logické nedostatky. Spark je až nezvyčajne úzke auto, čo má vplyv na stabilitu vo vyšších rýchlostiach, a zákruty je lepšie obozretne prechádzať. Mimo mesto tiež narastá aerodynamický hluk aj hluk motorov. Pohonné jednotky sú však príjemne úsporné a v meste viac než dostatočné. Celkovo je Spark prevádzkovo veľmi nenáročný automobil.
Pod kapotou môže byť jeden z dvojice motorov. Základom je trojvalcová jednotka s veľmi skromným objemom 0,8 litra s výkonom 38 kW. S týmto motorom je Spark skutočne výhradne mestským vozidlom. Štvorvalec s objemom rovný jeden liter je dynamickejšia a živšia voľba, ponúka výkon 49 kW a pre príležitostné presuny i mimo mesta s malým zaťažením je dostačujúci. Musíte sa však pripraviť na vcelku nepresné radenie.
Výbava
Výbava Sparku je v podstate naozaj základná, v najlacnejších modeloch nájdeme iba jeden airbag a prípravu na autorádio, klimatizácia sa dávala až do najvybavenejších modelov. Opäť platí, že do mestskej premávky taká výzbroj bez problémov stačí.
Design
Chevrolet Spark má jednoduché tvary, ktoré v podstate len s minimálnymi zmenami prevzal od predchádzajúceho obľúbeného Daewoo Matiz. Dizajn auta príliš nestarne, na druhú stranu po estetickej stránke sa nemusí príliš páčiť lacnejšia verzia s čiernymi plastovými nárazníkmi.
Spotreba
Úsporná prevádzka je jednou z veľkých predností Chevroleta Spark. Maloobjemové agregáty snáď ani nevedia byť smädné, skvele sa hodia do mestskej premávky, kde budú požadovať len striedmy prísun paliva a pritom im nevadia len krátke jazdy.
Jazdné vlastnosti
Skvelá obratnosť, prehľadná karoséria a jednoduché parkovanie sú prednosti Sparku, avšak jazdné vlastnosti sú horšou záležitosťou. V meste sú plne postačujúce a vodič si nebude sťažovať, mimo neho sa však vozidlo vyznačuje horšou stabilitou, danou veľmi úzkou a pritom vysokou stavbou. Ani v zákrutách nemá podvozok veľa istoty.
Bezpečnosť
Bezpečnosť nie je ukážkovou disciplínou malého Sparku, v roku 2005 získal automobil v crashtestoch Euro NCAP púhe dve hviezdičky a takmer nulová bezpečnostná výbava dáva jasne najavo, že tento automobil je určený predovšetkým do mesta, kde nehrozia žiadne väčšie karamboly.
Praktickosť
Prekvapením u Sparku je fakt, že je homologovaný ako päťmiestny, na zadné sedadlá sa však trojica cestujúcich zmestí len s najväčším sebazaprením. Podobné je to s užitočnou hmotnosťou, ktorá sa aj so slabším motorom blíži päťsto kilogramom, to si potom motor veľmi "mákne". Z hľadiska bežného používania poteší, že miesta nad hlavou je dosť a rovnako tak v pozdĺžnom smere, štyroch cestujúcich Spark odvezie vcelku bez problémov, len nemôžu mať veľa batožiny. Do kufra s objemom 170 litrov toho príliš naložiť nedá.
Komfort
V meste ponúkne Spark svojej posádke prekvapivo dobrý jazdný komfort. Odpruženie je mäkšie a dobre tlmí nerovnosti, dobre sa vyrovná s mestskou dlažbou. Aj odhlučnenie je v meste úplne postačujúce. Mimo neho sa však situácia výrazne mení, nastupuje aerodynamický hluk aj hluk motora a kolísavý charakter auta môže byť pri vyšších rýchlostiach nepríjemný.
Prevádzkové náklady
Lacné a jednoduché auto, ako je Chevrolet Spark, sa musí logicky vyznačovať nízkymi prevádzkovými nákladmi. Nízku spotrebu sme už prebrali, pokračujeme nízkymi cenami náhradných dielov a absolútne nenáročnými opravami. Spark je vcelku priemerne spoľahlivý automobil, takže celkové náklady sú naozaj nízke.