Prečo kúpiť |
---|
Nízke ceny Skvelá manévrovateľnosť Dobrý vnútorný priestor Úsporné motory Atraktívny dizajn |
O vozidle
Druhá generácia Chevroleta Spark znamená výrazný odklon od pôvodnej línie založenej ešte Daewoo Matiz, ktorého je vlastne Spark následníkom. Namiesto čo možno najlacnejšieho mestského vozidla sa snaží Chevrolet ponúknuť auto štýlovejšie a s lepšou výbavou. Zostáva však určenie do mestskej džungle. Sparku vyrábanému od roku 2009 rozhodne nemožno uprieť atraktívny a dynamický dizajn, podarený je predovšetkým predok vozu. Stále však zostáva pomerne výrazne viditeľná úzka stavba vozidla. Ostatne, ani do druhej generácie Sparku sa dozadu traja cestujúci neposadia pohodlne, hoci je na to vozidlo homologizované. Dvojica pasažierov sa tu však bude cítiť dobre, má dostatok miesta na výšku aj v pozdĺžnom smere. Sťažovať si však môžu na horší výhľad zo zadných okien, ktorých línia sa výrazne dvíha a navyše tu miesto zaberá ešte kľučka dverí. Čo sa týka batožinového priestoru, ten zostal vlastne rovnaký a má objem 170 litrov. V kabíne prekvapí dobrá úroveň použitých materiálov i celkový dizajn interiéru, zvláštnosťou je však prístrojový štít, ktorý kombinuje analógový rýchlomer s digitálnym štítom. Na veľmi dobrej úrovni je celkové spracovanie vozu. Prekvapí aj dobrá bezpečnostná výbava a niektoré prvky štandardného prevedenia.
Spark je aj napriek oveľa lepšiemu spracovaniu a výrazne vylepšenej výbave naďalej predovšetkým mestským vozidlom, ktoré sa vyznačuje veľmi dobrou obratnosťou. Mimo mesta sa zlepšilo odhlučnenie, ale napríklad pohonné jednotky už pri diaľničných šprintoch strácajú dych. Základom je litrový motor s výkonom 50 kW. Ten by mal na ľahké autíčko stačiť, avšak dlhé sprevodovanie jeho elán krotí a udržiavať stabilne rýchlosť blízko diaľničného limitu je s ním naozaj zložité. V meste je však dostatočne svižné a úsporné. Veľa nevylepší ani silnejší agregát 1.2 s výkonom 60 kW. Ten prináša možnosť bleskových štartov na semafore, v rýchlostiach nad 50 km/h však opäť rozlet začína brzdiť dlhé sprevodovanie. Z hľadiska dynamiky tak medzi malými autami nájdeme aj zaujímavejšie vozy.
Výbava
Druhá generácia Chevroleta Spark priniesla výrazne vylepšenú výbavu, a to predovšetkým v oblasti bezpečnosti. Šesť airbagov tak príjemne prekvapí. Inak je v základe napríklad výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, rádio ale klimatizáciu musíme hľadať vo vyšších stupňoch alebo je nutné za ňu priplácať. Medzi ojazdenými autami by však nemalo byť ťažké takto vybavené vozidlo nájsť.
Design
Vzhľad Chevroleta Spark je mladistvý a atraktívny, ide o vyložene moderné vozidlo do mestska. Rozhodne ho tak nemožno v mestskej premávke prehliadnuť. Vydarený je tiež dizajn interiéru, tu prekvapia aj dobré materiály a spracovanie.
Spotreba
Aj druhý Chevrolet Spark je úsporný automobil. Jeho maloobjemové motory sa v meste cítia skvele a ich spotreba sa pritom drží len ľahko nad hranicou piatich litrov na 100 kilometrov. Platí to pre obe varianty, teda litrový motor i tisícdvestovka.
Jazdné vlastnosti
Jízdní vlastnosti Sparku druhé generace doznaly výrazného vylepšení oproti prvnímu provedení, stabilita se zlepšila. I nadále ovšem platí, že náklony v zatáčkách jsou větší a na dálnici působí vůz nervózně. Ve městě si však není nač stěžovat.
Bezpečnosť
Inžinieri Chevroletu dosť zapracovali na bezpečnosti Sparku. V roku 2009 získalo toto miniauto v nárazových testoch Euro NCAP štyri hviezdičky z piatich možných, od maximálneho zisku ho pritom oddialila predovšetkým požadovaná elektronická výbava (stabilizačný systém je za príplatok). Preto môžeme medzi mestskými vozmi považovať Spark za naozaj bezpečný automobil.
Praktickosť
Aj druhý Spark je homologovaný ako päťmiestny, ale pohodlne sa v ňom budú cítiť maximálne štyria cestujúci. Na vnútornej priestornosti sa oproti predchádzajúcej generácii veľa nezmenilo, dokazuje to aj objem batožinového priestoru 170 litrov. Pre mestskú jazdu je však vo vozidle dostatok miesta.
Komfort
Spark druhej generácie ku komfortne naladenému podvozku, ktorý dobre zvláda filtrovať nerovnosti mestskej dlažby, pridáva aj vcelku pohodlné sedadlá. Štvorica cestujúcich sa tu bude cítiť dobre, ponuka priestoru je dostatočná. Pozitívnym dojmom bude pôsobiť samotný interiér a dobré je tiež jeho odhlučnenie.
Prevádzkové náklady
Z hľadiska prevádzkových nákladov je Chevrolet Spark druhej generácie naďalej veľmi nenáročný automobil. Motory sú úsporné, Chevrolet navyše ponúka na vozidlo aj veľkorysé záručné podmienky, dobrá by mala byť aj spoľahlivosť. Navyše ceny servisných úkonov tiež rodinný rozpočet nezruinujú.