Prečo kúpiť |
---|
Variabilný a priestorný interiér Dobrá výbava Lákavý dizajn Jazdný komfort |
O vozidle
Citroën C3 Picasso v roku 2008 rozšíril ponuku MPV francúzskej značky smerom dole, do triedy malých automobilov. Picasso postavené na technickom základe druhej generácie malého modelu C3 má za úlohu konkurovať napríklad úspešnému modelu Opel Meriva alebo českej Škode Roomster. Po dizajnovej stránke ide o pôvabný automobil, návrhári sa tu vysporiadali s pomerne obmedzenými možnosťami danými dôrazom na čo najväčšiu ponuku miesta naozaj originálne. C3 tak má vlastne jednoduché tvary s rovnými bokmi a kolmou zadnou časťou, len s maximálnymi zaobleniami v rohoch. Nechýba množstvo praktických aj estetických doplnkov, ktoré z Picassa robia naozaj pohľadné malé MPV. Hravosť dizajnu pokračuje v interiéri, kde sa vodiči opäť musia zmieriť so stredovo umiestnenou prístrojovou kaplnkou, rozdelenou na tri časti. Zaujímavé je, že napríklad kontrolky sa nachádzajú úplne vpravo, čo je dosť neobvyklé, a vodič im možno nevenuje toľko pozornosti. Inak je však ergonómia veľmi dobrá a interiér sa môže pochváliť príjemným spracovaním. Hlavnou prednosťou je však jeho priestornosť a variabilita. Jednoduché tvary s kolmými bočnými stenami prinášajú dostatok miesta pre cestujúcich tak vpredu, ako aj vzadu – ani vzadu sa cestujúci netlačia a majú dostatok miesta pre kolená aj nad hlavou. Vnútorná šírka je navyše v podstate rovnaká ako pri väčšom modeli C4, čo je plusom pre prípadného piateho pasažiera, ktorý by sedel vzadu uprostred. Zadné sedadlo je klasická lavica delená v pomere 60 : 40, nie teda trojica samostatných sedadiel. To je pri malom aute priestorovo úspornejšie riešenie. Navyše zostáva interiér veľmi praktický a variabilný. Zadná lavica je napríklad posuvná v rozmedzí 150 mm, čo znamená objem batožinového miesta v rozmedzí 385 až 500 litrov. Navyše pod podlahou batožinového priestoru je ešte ďalší priestor pre drobnejšie predmety. Po zložení zadných sedadiel vznikne rovná ložná plocha s dĺžkou 1,5 metra. Celkovo v tomto usporiadaní pojme C3 Picasso až 1506 litrov nákladu.
Jazdné správanie C3 Picasso je veľmi komfortné, v tomto ohľade patrí model k najlepším v triede. Malé MPV tak zvláda veľmi dobre filtrovať nerovnosti našich vozoviek, dokonca sa podarilo eliminovať aj rázy od kolies pri prejazde priečnych nerovností. Auto sa zároveň zbytočne nepohojdáva, len na niektorých nerovnostiach vozidlo občas trochu poskočí. Jazdné vlastnosti sú vlastné tomuto naladeniu, ale správanie auta je dobre čitateľné. Len riadenie ako také je dosť odťažité a dosť preposilované, napokon je presné a rýchle.
Paleta motorov je vcelku jednoduchá – od začiatku boli dostupné tri pohonné jednotky, postupne sa ponuka mierne rozšírila. Základom je tisícštyristovka VTi so solídnym výkonom 70 kW. Tento vydarený motor konštrukčne vychádza zo spolupráce s BMW a má aj pre MPV vcelku slušný dostatok sily. Toto prevedenie je navyše zo všetkých modelov najbežnejšie. Druhou benzínovou možnosťou je silnejšia tisícšesťstovka VTi s výkonom veľmi slušných 88 kW, ktorý už prinesie modelu aj veľmi dobrú dynamiku. Zriedkavejšie sa stretnete s C3 Picasso aj v prevedení s turbodieselami 1,6 HDi. Základom bola najprv verzia s výkonom 66 kW, motor neskôr posilnil na 68 kW. Ako najvyššia verzia je k dispozícii agregát vyladený na 84 kW.Výbava
Hoci na to Citroën C3 Picasso na prvý pohľad nevyzerá, je to na svoju triedu často veľmi dobre vybavené vozidlo. Predaju slušne vybavených verzií pomohli časté zľavové akcie dovozcu. Už v druhom stupni výbavy nájdeme napríklad šesticu airbagov, tempomat, klimatizáciu a ďalšie vymoženosti. Len pozor na úplne základné prevedenie, ktoré mnohé tieto prvky postráda.
Design
Citroën C3 Picasso je jedným z najkrajší malých MPV na trhu. Auto sa môže pochváliť hravými tvarmi, ktoré dobre kombinujú jednoduchý a účelný základ s oblými rohmi a radom praktických aj elegantných doplnkov. Hravý vzhľad pokračuje aj v interiéri so solídnymi použitými materiálmi, aj ich spracovaním.
Spotreba
Oproti bežným malým vozom je pri C3 Picasso treba počítať s trochu vyššou hmotnosťou, a teda aj mierne zvýšenou spotrebou paliva. V rámci triedy je však malé Picasso dosť úsporné. Rozumný prísun paliva si žiada aj základný benzínový motor, ktorý je najbežnejším prevedením. Úspornejšie, avšak podstatne vzácnejšie sú verzie s turbodieselom.
Jazdné vlastnosti
Hoci je malé Picasso naladené predovšetkým na jazdný komfort, ani jazdné vlastnosti nie sú zlé. Riadenie je presné, avšak preposilované, takže vodič má trochu horšiu predstavu o dianí. Aj tak sa však môže prichádzajúca nedotáčavosť včas korigovať. Horšie je to s radením s dlhými dráhami, a vcelku nepresným chodom.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP si v roku 2009 Citroën C3 Picasso vyslúžil štvorhviezdičkové hodnotenie. To však len preto, že sa mu do skóre nepočítal stabilizačný systém, inak vozidlo splnilo požiadavky na päť hviezdičiek. Vďaka dobrej bezpečnostnej výbave je tak ochrana posádky na veľmi dobrej úrovni.
Praktickosť
Vďaka karosérii jednoduchých tvarov s maximálnym využitím obstavaného priestoru je C3 Picasso jedným z najpraktickejších malých MPV. Zadná lavica je napríklad posuvná v rozmedzí 150 mm, čo znamená objem batožinového priestoru v rozmedzí 385 až 500 litrov. Navyše pod podlahou batožinového priestoru je ešte ďalší priestor pre drobnejšie predmety. Po zložení zadných sedadiel vznikne rovná ložná plocha s dĺžkou 1,5 metra. Celkom v tomto usporiadaní pojme C3 Picasso až 1506 litrov nákladu. Posádka má navyše dostatok miesta, a to dokonca aj na šírku.
Komfort
Jazdné správanie C3 Picasso je veľmi komfortné, v tomto ohľade patrí model k najlepším v triede. Malé MPV tak zvláda veľmi dobre filtrovať nerovnosti našich vozoviek, dokonca sa podarilo eliminovať aj rázy od kolies pri prejazde priečnych nerovností. Auto sa zároveň zbytočne nepohojdáva, len na niektorých nerovnostiach vozidlo občas trochu poskočí.
Prevádzkové náklady
C3 Picasso je relatívne mladý automobil, ktorý by nemal vyžadovať výraznejšiu starostlivosť, okrem klasických investícií do bežnej údržby. Spotreba paliva sa drží v rozumných medziach a ani servis a náhradné diely nie sú nedostupné. Oproti klasickým malým autám sú však náklady mierne vyššie.