Prečo kúpiť |
---|
Vysoký cestovný komfort Bohatá výbava Pohodlné sedadlá Kvalitný interiér Priestornosť |
O vozidle
Citroën C4 druhej generácie bol uvedený v roku 2010 a v mnohých veciach znamenal radikálnu zmenu. Automobilka sa totiž tentoraz sústredila na to, aby vozidlo zaujalo ešte širšie publikum a tak si odpustila viacero výstrelkov. Karoséria je tak konzervatívnejšie tvarovaná a skôr ako dynamická je u druhej generácie elegantná. Snaží sa vyzerať čo najsolídnejšie. To isté platí pre interiér, kde bola opustená koncepcia s prístrojovou kaplnkou uprostred nad palubnou doskou, tentoraz tu nájdeme klasickú zostavu budíkov pod volantom. Ruka v ruke s umiernením tvarov a niektorých riešení ide aj celkovo podstatne vylepšené spracovanie interiéru. Ten tak patrí k špičke triedy nielen z hľadiska ergonómie a pohodlia, ale aj práve použitých materiálov. Prekvapením môže byť absencia ďalších karosárskych verzií, C4 druhej generácie sa predáva len ako päťdverový hatchback. Trojdverový variant bol vyradený z ponuky jednak z dôvodu malého záujmu zákazníkov, ale tiež preto, aby nekonkurovala luxusnejšiemu modelu DS4. Ten má síce tiež päticu dverí, avšak tie zadné sa maskujú a automobil sa usiluje pôsobiť ako kupé. Skóre druhá generácia C4 vylepšuje aj z hľadiska priestornosti. Cestujúci tu majú viac miesta a naozaj nebudú trpieť nedostatkom, snáď len vzadu môžu mať dlháni problémy s miestom na hlavu. Výrazne sa oproti predchádzajúcemu prevedeniu zväčšil aj batožinový priestor a C4 tak okamžite z outsiderov patrí k premiantom.
Náskok na konkurentov navýšila druhá generácia z hľadiska pohodlia. Už prvá patrila k špičke, druhá C4 potom bude v triede len ťažko hľadať seberovného. Jazdný komfort je naozaj skvelý, inžinierom sa navyše podarilo tiež výrazne zlepšiť jazdné vlastnosti. Nie, stále nie je C4 športový hatchback, ale tým ani byť nemá. Na pokyny vodiča však už reaguje šikovne a presne, ostrejší jazdný štýl tak nie je vozidlu vyložene proti srsti. Nekomunikatívne riadenie alebo dlhšie dráhy radenia však jasne naznačujú, že sa tu nepočíta s dlhodobým športovaním.
Pod kapotou C4 nájdeme príjemne úsporné motory, ktoré dobre sedia k charakteru auta. Ani základná tisícštyristovka 1.4 VTi s výkonom 70 kW nie je vyložene váhavá, tisícšestovky však poskytnú predsa len dynamickejšiu jazdu. Ich ponuka číta atmosférickú verziu VTi s 88 kW a preplňovaný motor THP s výkonom 115 kW. Výborný turbomotor je tu však spojený s letargickou robotizovanou prevodovkou BMP. Turbodiesely zastupujú 1.6 HDi s výkonmi 68 a 84 kW, silnejšiu verziu možno mať aj v mikrohybridnom prevedení e-HDi. To je opäť spojené s prevodovkou BMP. Najsilnejším turbodieselovým variantom je dvojliter HDi s výkonom 110 kW. Kto túži po výkonnejších motoroch, musí hľadať u luxusnejšieho modelu DS4.
Výbava
Oproti konkurencii býva opäť druhá generácia C4 o trochu lepšie vybavená a znovu platí, že zákazníci si mohli zvoliť aj veľmi nadštandardné príplatkové prvky výbavy. Už rozsah základnej výbavy je veľmi bohatý a zahŕňa šesticu airbagov, klimatizáciu, tempomat a množstvo ďalších komfortných prvkov.
Design
Druhá generácia Citroënu C4 opustila extravagantné tvary a sústredí sa na vyváženosť, eleganciu a odolný dojem. Dôvodov je niekoľko, výrobca chcel automobil priblížiť vkusu širšieho publika, úlohu extravagantného modelu tiež hrá drahšie DS4. Vzhľad C4 je tak oproti predchádzajúcim francúzskym modelom možno trochu usadlejší, ale to bude vadiť málokomu.
Spotreba
Paleta motorov pod kapotou druhého C4 je zriedkavo vyvážená. Už základný motor je dostačujúcou pohonnou jednotkou, u ktorého navyše spotreba nerastie do závratných medzí ani v diaľničnom tempe. Ako benzínové, tak aj vznetové motory preto môžeme prehlásiť za príjemne úsporné, pre diesely to pochopiteľne platí dvojnásobne.
Jazdné vlastnosti
Druhá generácia C4 tiež napráva hriechy v oblasti jazdných vlastností. Auto je teraz podstatne lepšie ovládateľné a aj rýchle zmeny smeru zvláda s istotou. Športový jazdný prejav od neho pravda očakávať nemožno, elán krotí menej komunikatívne riadenie, dlhšie dráhy radenia a celkovo komfortný charakter auta.
Bezpečnosť
Citroën C4 druhej generácie si v nárazových testoch Euro NCAP pripísal v roku 2010 skóre piatich hviezdičiek. Napodobnil tak predchádzajúci model, oproti ktorému je však v oblasti bezpečnosti podstatne ďalej. Bohatšia je bezpečnostná výbava a výrazne stuhla aj karoséria.
Praktickosť
Prvý C4 mal síce dostatok miesta v interiéri, ale v batožinovom priestore to bolo horšie. Druhá generácia opäť nedostatky napráva. Batožinový priestor s objemom 380 litrov patrí k špičke triedy, čo sa priestoru pre posádku týka, mnohí C4 porovnávajú s autami vyššej triedy. Len nad hlavou cestujúcich vzadu nie je miesta nazvyš.
Komfort
Vysoký cestovný komfort bol tromfom, prvá C4 a druhá generácia ide v tomto smere ešte o niečo ďalej. Podľa súčasných štandardov je to najkomfortnejší automobil nižšej strednej triedy, jazdný komfort negatívne neovplyvnia ani veľké príplatkové kolesá. Slovenské cesty zvláda C4 s gráciou. K celkovému komfortu prispieva aj priestorný interiér s vynikajúcou ergonómiou ovládania a tiež veľmi pohodlné sedadlá.
Prevádzkové náklady
Horšiu povesť Citroënu z hľadiska spoľahlivosti by mohla s modelom C4 vziať za svoje. Výrobca výrazne zapracoval na celkovej kvalite spracovania vozidla a C4 by sa tak mal zaradiť prinajmenšom do stredu poľa.