OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Citroën C4 (2010–2018)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Vysoký cestovný komfort

Bohatá výbava

Pohodlné sedadlá

Kvalitný interiér

Priestornosť

O vozidle

Citroën C4 druhej generácie bol uvedený v roku 2010 a v mnohých veciach znamenal radikálnu zmenu. Automobilka sa totiž tentoraz sústredila na to, aby vozidlo zaujalo ešte širšie publikum a tak si odpustila viacero výstrelkov. Karoséria je tak konzervatívnejšie tvarovaná a skôr ako dynamická je u druhej generácie elegantná. Snaží sa vyzerať čo najsolídnejšie. To isté platí pre interiér, kde bola opustená koncepcia s prístrojovou kaplnkou uprostred nad palubnou doskou, tentoraz tu nájdeme klasickú zostavu budíkov pod volantom. Ruka v ruke s umiernením tvarov a niektorých riešení ide aj celkovo podstatne vylepšené spracovanie interiéru. Ten tak patrí k špičke triedy nielen z hľadiska ergonómie a pohodlia, ale aj práve použitých materiálov. Prekvapením môže byť absencia ďalších karosárskych verzií, C4 druhej generácie sa predáva len ako päťdverový hatchback. Trojdverový variant bol vyradený z ponuky jednak z dôvodu malého záujmu zákazníkov, ale tiež preto, aby nekonkurovala luxusnejšiemu modelu DS4. Ten má síce tiež päticu dverí, avšak tie zadné sa maskujú a automobil sa usiluje pôsobiť ako kupé. Skóre druhá generácia C4 vylepšuje aj z hľadiska priestornosti. Cestujúci tu majú viac miesta a naozaj nebudú trpieť nedostatkom, snáď len vzadu môžu mať dlháni problémy s miestom na hlavu. Výrazne sa oproti predchádzajúcemu prevedeniu zväčšil aj batožinový priestor a C4 tak okamžite z outsiderov patrí k premiantom.

 

Náskok na konkurentov navýšila druhá generácia z hľadiska pohodlia. Už prvá patrila k špičke, druhá C4 potom bude v triede len ťažko hľadať seberovného. Jazdný komfort je naozaj skvelý, inžinierom sa navyše podarilo tiež výrazne zlepšiť jazdné vlastnosti. Nie, stále nie je C4 športový hatchback, ale tým ani byť nemá. Na pokyny vodiča však už reaguje šikovne a presne, ostrejší jazdný štýl tak nie je vozidlu vyložene proti srsti. Nekomunikatívne riadenie alebo dlhšie dráhy radenia však jasne naznačujú, že sa tu nepočíta s dlhodobým športovaním.

 

Pod kapotou C4 nájdeme príjemne úsporné motory, ktoré dobre sedia k charakteru auta. Ani základná tisícštyristovka 1.4 VTi s výkonom 70 kW nie je vyložene váhavá, tisícšestovky však poskytnú predsa len dynamickejšiu jazdu. Ich ponuka číta atmosférickú verziu VTi s 88 kW a preplňovaný motor THP s výkonom 115 kW. Výborný turbomotor je tu však spojený s letargickou robotizovanou prevodovkou BMP. Turbodiesely zastupujú 1.6 HDi s výkonmi 68 a 84 kW, silnejšiu verziu možno mať aj v mikrohybridnom prevedení e-HDi. To je opäť spojené s prevodovkou BMP. Najsilnejším turbodieselovým variantom je dvojliter HDi s výkonom 110 kW. Kto túži po výkonnejších motoroch, musí hľadať u luxusnejšieho modelu DS4.

Výbava

Oproti konkurencii býva opäť druhá generácia C4 o trochu lepšie vybavená a znovu platí, že zákazníci si mohli zvoliť aj veľmi nadštandardné príplatkové prvky výbavy. Už rozsah základnej výbavy je veľmi bohatý a zahŕňa šesticu airbagov, klimatizáciu, tempomat a množstvo ďalších komfortných prvkov. 

Design

Druhá generácia Citroënu C4 opustila extravagantné tvary a sústredí sa na vyváženosť, eleganciu a odolný dojem. Dôvodov je niekoľko, výrobca chcel automobil priblížiť vkusu širšieho publika, úlohu extravagantného modelu tiež hrá drahšie DS4. Vzhľad C4 je tak oproti predchádzajúcim francúzskym modelom možno trochu usadlejší, ale to bude vadiť málokomu.

Spotreba

Paleta motorov pod kapotou druhého C4 je zriedkavo vyvážená. Už základný motor je dostačujúcou pohonnou jednotkou, u ktorého navyše spotreba nerastie do závratných medzí ani v diaľničnom tempe. Ako benzínové, tak aj vznetové motory preto môžeme prehlásiť za príjemne úsporné, pre diesely to pochopiteľne platí dvojnásobne.

Jazdné vlastnosti

Druhá generácia C4 tiež napráva hriechy v oblasti jazdných vlastností. Auto je teraz podstatne lepšie ovládateľné a aj rýchle zmeny smeru zvláda s istotou. Športový jazdný prejav od neho pravda očakávať nemožno, elán krotí menej komunikatívne riadenie, dlhšie dráhy radenia a celkovo komfortný charakter auta.

Bezpečnosť

Citroën C4 druhej generácie si v nárazových testoch Euro NCAP pripísal v roku 2010 skóre piatich hviezdičiek. Napodobnil tak predchádzajúci model, oproti ktorému je však v oblasti bezpečnosti podstatne ďalej. Bohatšia je bezpečnostná výbava a výrazne stuhla aj karoséria.

Praktickosť

Prvý C4 mal síce dostatok miesta v interiéri, ale v batožinovom priestore to bolo horšie. Druhá generácia opäť nedostatky napráva. Batožinový priestor s objemom 380 litrov patrí k špičke triedy, čo sa priestoru pre posádku týka, mnohí C4 porovnávajú s autami vyššej triedy. Len nad hlavou cestujúcich vzadu nie je miesta nazvyš.

Komfort

Vysoký cestovný komfort bol tromfom, prvá C4 a druhá generácia ide v tomto smere ešte o niečo ďalej. Podľa súčasných štandardov je to najkomfortnejší automobil nižšej strednej triedy, jazdný komfort negatívne neovplyvnia ani veľké príplatkové kolesá. Slovenské cesty zvláda C4 s gráciou. K celkovému komfortu prispieva aj priestorný interiér s vynikajúcou ergonómiou ovládania a tiež veľmi pohodlné sedadlá.

Prevádzkové náklady

Horšiu povesť Citroënu z hľadiska spoľahlivosti by mohla s modelom C4 vziať za svoje. Výrobca výrazne zapracoval na celkovej kvalite spracovania vozidla a C4 by sa tak mal zaradiť prinajmenšom do stredu poľa.

Citroen C4

Ďalšie vozidlá


Vážime si vášho
súkromie

Súbory cookie sa používajú na ukladanie vašich nastavení a preferencií, analýzu prevádzky na našich stránkach, zabezpečenie funkcií sociálnych médií a personalizáciu obsahu a reklám. Informácie o používaní našich stránok zdieľame aj s našimi partnermi z oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. Udeľujete svoj súhlas spoločnosti AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s. Viac informácií nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 51 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.