




Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Variabilita interiéru Jazdný komfort Atraktívny dizajn |

O vozidle
Citrën C4 Picasso nadväzuje na obľúbený a úspešný model Xsara Picasso, po niekoľkých rokoch sa obe vozidlá vyrábali vedľa seba. Aby si novinka s výbehovým autom úplne nekonkurovala, uviedol Citroën na trh najprv predĺženú verziu C4 Grand Picasso, ktorá má interiér vo variabilnej sedemmiestnej konfigurácii. Toto prevedenie bolo v predaji ešte v roku 2006, od roku 2007 sa potom predával aj bežný „krátky“ variant C4 Picasso. Obidva modely majú spoločný dizajn a technicky vychádzajú z bežného hatchbacku C4. Od svojho predchodcu prevzali bohatú ponuku vnútorného priestoru. Interiér oboch vozidiel ponúka nielen dostatok miesta, ale pocitovo je tiež veľmi vzdušný. Poteší aj množstvo odkladacích priestorov alebo celková variabilita interiéru. Päťmiestny variant má základný objem batožinového priestoru 500 litrov, predĺžená verzia v päťmiestnom usporiadaní potom 575 litrov. V sedemmiestnej konfigurácii zostáva pre náklad 208 litrov, čo nie je veľa. Sedadlá tretieho radu sa kompletne skladajú do podlahy, takže ak sa nepoužívajú, nijako neprekážajú. Lenže interiér má aj svoje tienisté stránky. Použité materiály sú obyčajnejšie ako u konkurencie a hoci sa celkovo spracovanie vozu oproti modelu Xsara zlepšilo, stále nedosahuje kvalít niektorých súperov. Vodičom potom môže vadiť centrálne umiestnená prístrojová kaplnka, ktorá znamená, že vodič musí pre skontrolovanie údajov zamerať zrak mimo bežný zorný uhol.
Pod kapotou nájdeme väčšinou vznetové a zážihové motory s objemom 1,6 alebo 2,0 litra. Najširšia je ponuka tisícšesťstoviek. Benzínové zastupuje základný motor 1.6 VTi s 88 kW, druhým stupňom je motor THP s výkonom 103 kW. Tisícšesťstovka v šestnásťventilovom prevedení má 110 kW. Silnejšie prevedenie THP potom ponúkne 115 kW. Diesely HDi majú výkon 80 alebo 82 kW, vyšší výkon platí pre prevedenie po modernizácii, ktorou automobil prešiel v roku 2010. Silnejší variant existuje tiež v hospodárnejšom prevedení e-HDi. U dvojlitrov je ponuka širšia v prípade vznetových motorov. HDi tú môže mať 100, 110 alebo dokonca 120 kW. Pre vznetové dvojlitre platí, že sú stále veľmi úsporné a z dlhodobého hľadiska o niečo spoľahlivejšie ako tisícšesťstovky. Benzínový dvojliter s výkonom 103 kW patrí, podobne ako tisícosemstovka s výkonom 92 kW k menej vydareným motorizáciám a to aj kvôli vyššej spotrebe. Jazdné vlastnosti patria skôr k priemeru, Picasso nie je záludný automobil, ale jasne je vidieť výrazná orientácia na komfort.
Výbava




Citroën C4 Picasso, aj prevedenie Grand, patrí k solídne vybaveným rodinným automobilom. Vzhľadom k rozmernej karosérii s vysokým pomerom presklenia príde vhod štandardne montovaná klimatizácia. Voz je vybavený elektrickou parkovacou brzdou s asistentom rozjazdu do kopca a v základe dokonca nájdeme aj tempomat. Vyššie stupne výbav pridávajú vyložene komfortné prvky.
Design




Citroën C4 Picasso bol v roku 2013 nahradený novou generáciou s futuristickejším dizajnom, doterajšie prevedenie však ani po rokoch výroby nepôsobí nijako zastaralo. Naopak, auto má príjemný a vyvážený vzhľad, ktorý príliš nestarne. Dlhodobé udržanie estetických kvalít preukázal už predchádzajúci model Xsara Picasso.
Spotreba




C4 Picasso je najpopulárnejší so vznetovými motormi, ktoré si zaslúžia pochvalu z hľadiska príkladne nízkych nárokov na palivo. Platí to predovšetkým pre tisícšesťstovky HDi, ktoré jazdia naozaj veľmi úsporne. Zle na tom pochopiteľne nie sú ani dvojlitre HDi. Naopak medzi benzínovými motormi sú staršie jednotky 1.8 a 2.0 smädnejšie.
Jazdné vlastnosti




Podvozok Citroënu C4 Picasso je naladený predovšetkým na komfortnú nôtu. U pohodlného a priestranného rodinného vozidla možno trochu vláčnejší jazdný prejav odpustiť, veľké vodičské zážitky očakávať nemožno. Náklony v zákrutách sú výraznejšie a riadenie nie je dvakrát komunikatívne. Na druhej strane sú jazdné vlastnosti nezákerné a vcelku isté.
Bezpečnosť




Nárazovými testami Euro NCAP prešiel Citroën C4 Picasso hneď dvakrát - najprv v roku 2006 a potom aj 2009. V oboch prípadoch, teda aj podľa prísnejšej metodiky, si vozidlo odnieslo plný počet piatich hviezdičiek. Bezpečnostná výbava zodpovedá triede a C4 je dodnes svojou koncepciou moderný automobil, ktorý posádku ochráni veľmi dobre.
Praktickosť




Už predchádzajúci model Xsara Picasso patril k nadpriemerne praktickým a priestorným autám svojej triedy. C4 Picasso v tom pokračuje, dva veľkostné varianty ponúkajú dostatok priestoru a veľkú vnútornú variabilitu. Tretí rad sedadiel sedemmiestneho prevedenia sa ľahko schová do podlahy a vozidlo tak poberie 575 litrov batožiny, kratšia verzia pojme 500 litrov. Auto má navyše množstvo odkladacích miest a celková ponuka miesta pre posádku je nadštandardná.
Komfort




Jazdný komfort C4 Picasso je na veľmi dobrej úrovni. Auto má plavný jazdný prejav a vcelku dobre tlmí nerovnosti. Posádka však ešte viac ocení naozaj vzdušný a presvetlený interiér a dostatok miesta na všetkých stranách. Veľmi pohodlné sú tiež sedadlá. Na druhej strane len priemerné spracovanie interiéru môže viesť k rôznym pazvukom, ktoré pobyt v aute trochu znepríjemňujú.
Prevádzkové náklady




Citroën C4 Picasso je populárny predovšetkým vo vznetových prevedeniach, ktoré sa vyznačujú nízkou spotrebou paliva. Celkovo sú častejšie tisícšestovky, ktoré pravda trápia častejšie niektoré ťažkosti. Z hľadiska spoľahlivosti a teda nižších investícií do potenciálne nákladných opráv motora sú lepšie dvojlitrové jednotky.