O vozidle
Druhá generácia Citroënu C5 prišla na trh v roku 2008 a priniesla celý rad zmien. Auto malo ambície sa so svojimi hodnotami merať s nemeckou konkurenciou a v mnohých veciach sa mu to v podstate podarilo. V niektorých ohľadoch ale predsa len opäť trochu zaostáva, aj napriek tomu na prvý pohľad výrazný nárast kvality vozu prekvapí stále podpriemerná spoľahlivosť. Na vine môže byť celkovo bohatá výbava a vcelku komplikovaná konštrukcia vozidla. Výraznou zmenou prešiel dizajn vozidla, ktorý je krajší a celkovo dynamickejší, pritom však zachováva vcelku konzervatívne zameranie vozidla. Avantgardné tvary, ktoré by sa dali od Citroënu očakávať, sa tu zatiaľ nekonajú. C5 zostala veľkým vozidlom, avšak medzigeneračne vlastne nenarástla. Kombi je opäť o niečo dlhší než sedan, rozdiel medzi nimi však nie je tak veľký, ako u predchádzajúcej generácie. Kombi je totiž o centimeter kratší ako prvé prevedenie, sedan sa predĺžil o 33 milimetrov. C5 je už na prvý pohľad mohutný automobil, preto je malým prekvapením oproti predchádzajúcej generácii o trochu menšia ponuka miesta. Môže za to snaha o ďalšie zvyšovanie bezpečnosti a aj kvalitnejšie a lepšie spracované čalúnenie interiéru. Vnútro auta je tak aspoň veľmi útulné. Prekvapením pre tých, ktorí aspoň zvonka poznajú veľké Citroëny, môže byť tiež absencia hydropneumatického odpruženia niektorých verzií. Chýba totiž v základnom prevedení Base a vo verzii Dynamique. Tí, ktorí po vzduchovom podvozku túžia, musia hľadať verzie výbavy Confort a Exclusive.
Paleta motorov je znovu široká a opäť platí, že vzhľadom k veľkosti a hmotnosti vozidla (plne naložený C5 môže mať vysoko cez 2 tony) sú vhodnými pohonnými jednotkami turbodiesely. Základný 1.6 HDI s 80 kW vystačí len nenáročným vodičom, anidvojliter HDI s výkonom 103 kW nie je ktovieaký rýchlik, ale pre pokojnú a svižnú jazdu dostačuje dobre. Nezadýchava sa ani v diaľničných stúpaniach a kilometre prehĺta spoľahlivo a s priaznivou spotrebou. Motor 2.2 HDI so 125 kW prinesie aspoň nejakú výkonnostnú rezervu. Šesťvalec 2.7 HDI má veľmi solídny výkon 150 kW, dynamika so štandardnou automatickou prevodovkou však nie je o mnoho lepšia ako u štvorvalcových verzií a spotreba už je predsa len vyššia. Benzínové motory zastupujú štvorvalce 1,8 a 2,0 litra s výkonom 92 a 103 kW.
Výbava




Druhá C5 síce už nemusela plniť úlohu najluxusnejšieho Citroënu, pravda výbava vozidla je naozaj na veľmi dobrej úrovni. Citroën vybavil auto mnohými veľmi komfortnými prvkami a aj v základných prevedeniach ide o veľmi slušne vybavený automobil. Navyše na trhu nie je núdza o modely s vyššou výbavou a celým radom príplatkových prvkov.
Design




Vzhľad druhej generácie C5 býva občas kritizovaný za to, že ide v ústrety zákazníkom, ktorí inak vyhľadávajú vozidlá nemeckej produkcie. Napriek tomu na vzhľade auta nájdeme pár zaujímavejších a výraznejších detailov, celkovo ide však skôr o konzervatívne zamerané a elegantné auto.
Spotreba




Pre pohon veľkého Citroënu sa jednoznačne hodia kvalitné turbodiesely HDI, ktoré sa môžu pochváliť aj priaznivou spotrebou paliva. Tá síce nie je kvôli relatívne vysokej hmotnosti práve rekordná, ale peňaženku nezruinuje. Z hľadiska spotreby nie sú príliš ideálne benzínové verzie a aj vznetový šesťvalec s automatom bude potrebovať nadštandardný prísun paliva.
Jazdné vlastnosti




Podvozok C5 druhej generácie urobil oproti tej prvej výrazný krok vpred, veď si tiež v niektorých verziách musia vystačiť s klasickým oceľovým pružením. Jazdné vlastnosti sú tak čitateľnejšie, napriek tomu sú náklony v zákrutách i nedotáčavosť úplne zreteľné. Riadenie tiež nepodáva veľa spätnej väzby.
Bezpečnosť




Pre moderné vozidlá strednej triedy je maximálne hodnotenie piatich hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP doslova povinnosťou. A C5 druhej generácie ju plní vďaka robustnej konštrukcii i bohatej bezpečnostnej výbave. Pokiaľ však dôjde na detaily, nájdeme aj o niečo bezpečnejšie vozidlá. C5 aj tak patrí na špičku.
Praktickosť




Predchádzajúca generácia C5 bola preslávená svojou ponukou vnútorného priestoru a obrovským batožinovým priestorom u kombi. To všetko sa ale trochu zmenilo, interiér C5 druhej generácie je mierne stiesnenejší. Nedostatkom miesta tu posádka trpieť nebude, koniec koncov predchádzajúce prevedenie bolo na tom lepšie. Sedan pojme len 439 litrov batožinového priestoru, kombi 505 litrov - v oboch prípadoch opäť menej ako u prvej generácie.
Komfort




Predchádzajúca generácia C5 bola preslávená svojou ponukou vnútorného priestoru a obrovským batožinovým priestorom u kombi. To všetko sa ale trochu zmenilo, interiér C5 druhej generácie je mierne stiesnenejší. Nedostatkom miesta tu posádka trpieť nebude, koniec koncov predchádzajúce prevedenie bolo na tom lepšie. Sedan pojme len 439 litrov batožinového priestoru, kombi 505 litrov - v oboch prípadoch opäť menej ako u prvej generácie.
Prevádzkové náklady




Z hľadiska prevádzkových nákladov je C5 skôr priemerným vozidlom, bilanciu vylepšujú úspornejšie tubodiesely, hoci i tu sa stretneme s úspornejšími súpermi. Väčšie motory a zážihové jednotky majú a čosi väčší apetít. C5 patrí k menej spoľahlivým vozidlám.