OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Citroën C8 (2002–2010)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľký vnútorný priestor

Veľká variabilita

Až osem plnohodnotných miest

Vysoký komfort

O vozidle

V roku 2002 bola na trh uvedená druhá generácia takzvaných eurovanov, teda veľkých MPV vyvinutých spoločnými silami koncernami PSA a Fiat. Automobilky, okrem Fiatu, zvolili pre svoje modely nové označenie. Citroën sa tak volá C8, Peugeot 807, Fiat naďalej nesie označenie Ulysse, a Lancia sa volá Phedra. Autá sa od seba líšia predovšetkým maskou chladiča. Technické rozdiely sú minimálne, dokonca aj väčšinu motorov autá zdieľajú, s tým, že pre vozidlá koncernu Fiat sa nedodávali základné zážihové motory, a turbodiesely tú niesli označenie JTD namiesto HDi. Citroën C8 dostal masku chladiča inšpirovanú ostatnými modelmi výrobcu, celkové tvary tiež celkom zapadajú do vtedajšej ponuky automobilky. Veľké MPV s dĺžkou cez 4,7 metra sa môže pochváliť predovšetkým naozaj skvelou ponukou vnútorného priestoru. Auto je k dispozícii v päť-, alebo dokonca osemmiestnom prevedení, pri ktorom platí, že ani sedadlá v treťom rade nie sú nijako núdzové, a aj dospelí cestujúci tu budú mať dostatok miesta. Interiér sa tiež vyznačuje množstvom odkladacích miest a veľmi dobrou variabilitou. Veľkou výhodou oproti celej rade súdobých konkurentov sú posuvné zadné dvere, ktoré sú praktickejšie pre nastupovanie v stiesnených priestoroch. Môžu byť dokonca ovládané elektricky. Čo sa kvality týka, vozidlá z prvých dvoch rokov výroby sú na tom trochu horšie, potom sa situácia výrazne vylepšila. Aj tak vodič asi neocení prístrojovú kaplnku umiestnenú uprostred palubnej dosky a odťažité, nekomunikatívne riadenie a menej presné radenie. Na druhú stranu, sedadlá sú veľmi pohodlné a celkový komfort odpruženia je tiež špičkový. Z hľadiska jazdných vlastností nemožno očakávať nič iné ako práve dôraz na pohodlie, autu sa predovšetkým nechce veľmi zatáčať, a v zákrutách čakajú na posádku výraznejšie náklony. V meste môže byť trochu nepríjemná celkovo horšia manévrovateľnosť vozidla.

Pod kapotou ojazdených exemplárov nájdeme v drvivej väčšine prípadov vznetové motory. Tie benzínové totiž majú s veľkým MPV dosť práce, a vyznačujú sa tak vysokou spotrebou paliva. Základom bol benzínový dvojliter so 100 kW, neskôr modernizovaný na výkon 103 kW. Agregát 2,2 litra disponuje 116 kW. Najsilnejšia motorizácia je zamatový a výkonný trojlitrový vidlicový šesťvalec so 150 kW. To je však veľmi smädná pohonná jednotka, ktorá je tiež drahšia na servis. Vznetové motory začínajú dvojlitrom HDi s výkonom 80 alebo 88 kW, po modernizácii potom motor ponúkal aj 100 kW. Ide o vcelku spoľahlivý agregát, avšak obľúbenejší je tak z hľadiska trvanlivosti, ako dynamiky väčší motor 2,2 HDi, ktorý sa dodával vo verziách s výkonom 94, 98 a 125 kW. Každá verzia tohto motora disponuje veľmi solídnou dynamikou pri zachovaní priaznivej spotreby paliva.

Výbava

Veľké MPV koncernov PSA a Fiat majú tiež dobrú výbavu. A to už od základných verzií, napokon vo svojej dobe to rozhodne neboli lacné automobily. Základom výbavy tak je napríklad duálna automatická klimatizácia, palubný počítač a ďalšie vymoženosti. Vyššie výbavy potom pridávajú aj niektoré luxusnejšie prvky.

Design

Veľké MPV koncernov Fiat a PSA sa od seba vzhľadovo líšia len maskou chladiča. Dizajn je elegantný, a na danú triedu stále rozumne moderný. Originálne je vyrobený aj praktický interiér, v ktorom však vodič nemusí oceniť prístrojovú kaplnku umiestnenú uprostred palubnej dosky.

Spotreba

Zážihové motory sa pri Citroëne C8 a jeho súrodencov vyznačujú v praxi vysokou spotrebou paliva, obzvlášť to platí pre trojlitrový šesťvalec. Zato turbodiesely sú na tom výrazne lepšie, obzvlášť silnejší motor 2,2 HDi sa môže pochváliť výborným pomerom spotreby a dynamiky.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Citroëne C8 nie sú ničím prekvapivé. Auto je zamerané predovšetkým na cestovný komfort, v zákrutách dochádza k výraznejšiemu náklonu a držanie stopy nie je príliš dobré. Pri pokojnej jazde však môže vadiť len dosť odťažité preposilované riadenie a menej presné radenie.

Bezpečnosť

Nárazové testy Euro NCAP absolvoval zo štvorice modelov Peugeot 807. Jeho hodnotenie sa však prenáša aj na jeho súrodencov, teda aj Citroën C8. Veľké MPV najprv testami prešlo v roku 2002 so ziskom štyroch hviezdičiek, o rok neskôr si Peugeot 807 testy zopakoval a štvorici modelov vyslúžil päťhviezdičkové hodnotenie. Eurovany sa tak stali prvými veľkými MPV, ktoré sa môžu takýmto výsledkom chváliť, a dodnes tak patria k solídne bezpečným autám.

Praktickosť

Okrem dobrého bezpečia pre posádku sa môže Citroën C8 a jeho sesterské modely chváliť vysokou mierou praktickosti. Začína to priestorným interiérom, ktorý ponúkne až 8 plnohodnotných miest dospelým cestujúcim, pokračuje cez posuvné zadné dvere, ktoré uľahčujú nastupovanie, a končí pri vysokej variabilite usporiadania. Navyše si sedadlá zasluhujú zvláštnu pochvalu za ponúkané pohodlie. S tretím radom sedadiel pojme veľké MPV len 225 litrov batožiny, ak je tento rad vybraný, zmestí sa sem ohromných 830 litrov nákladu.

Komfort

Citroën C8 a jeho súrodenci sa môžu pochváliť naozaj špičkovým jazdným komfortom. Odpruženie je mäkko naladené a podvozok zvláda výborne filtrovať nerovnosti našich vozoviek. Veľmi pohodlné sú tiež sedadlá, ktoré poskytnú skvelé pohodlie všetkým ôsmim cestujúcim.

Prevádzkové náklady

Hoci sa eurovany radia v rámci svojej triedy k priemerne spoľahlivým vozidlám, je potrebné počítať s vyššími prevádzkovými nákladmi. Spotreba vozidiel už celkom rastie, a aj keď vznetové motory vedia s palivom šetriť, je spotreba vyššia ako pri bežných vozidlách. Servis veľkých minivanov sa tiež oproti obyčajným autám trochu predraží.

Citroen C8



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií