




Prečo kúpiť |
---|
Atraktívny dizajn Výborné jazdné vlastnosti Pohodlné sedadlá s dobrým bočným vedením Presné radenie |

O vozidle
Citroën DS3 je konkurenciou pre stále rastúci segment malých prémiových vozidiel, ktorého najslávnejšími zástupcovia sú Fiat 500 a novodobé Mini. DS3 však na rozdiel od nich nestavia na retro dizajn a naopak sa snaží zaujať veľmi moderným poňatím klasického malého trojdverového hatchbacku. Významným súperom tak môže byť napríklad Alfa Romeo MiTo s podobným poňatím. Dizajn je tým prvým, čo na DS3 zaujme. Je to dosť neopozerané vozidlo s veľmi výraznými tvarmi a detailmi. Tvarovanie B stĺpika karosérie nemá nikde obdobu a celkovo pôsobí toto vozítko často ako zjavenie. Zvlášť ak je vybavené naozaj veľkými kolesami a niektorým zo žiarivých lakov. Citroën tiež po vzore Mini a Fiatu umožňuje zákazníkom vozidlo továrni vylepšiť o množstvo štýlových detailov, takže žiadna DS3 nemusí byť rovnaká. Čo sa týka dizajnu, v triede malých vozidiel je len málo takto až provokatívne atraktívnych automobilov. DS3 je každým kúskom moderné, elegancia alebo retro sú pre neho pojmy, ktoré sa nenosia. Šokujúce tvary a detaily pokračujú v interiéri, kde môže mať palubná doska lakovanie vo farbe karosérie a podobne môžu byť vyzdobené aj sedadlá. Mimochodom, tie sú veľmi pohodlné a poskytujú telu skvelú oporu aj dobré bočné vedenie.
To sa bude hodiť v zákrutách, ktoré DS3 vykružuje s na Citroën nebývalou vervou. Jazdným vlastnostiam je tu podriadené takmer všetko, podvozok je dosť tvrdý a už v základe má auto na danú kategóriu veľké kolesá. DS3 tak v zákrutách exceluje, hoci na rozbitej vozovke na vás čaká nervózne poskakovanie vozidla. Jazdný komfort, inokedy odznak francúzskych automobilov, tú musel ustúpiť do pozadia, tu má prednosť športové správanie. Pochvalu si zaslúži aj presné radenie manuálnej prevodovky. Horšie je to však z riadením, ktoré je zbytočne preposilované, a nedáva vodičovi pri dravých hrátkach vytúženú spätnú väzbu.
Paleta motorov pod kapotou DS3 je vcelku široká a motorizácie vždy nemusia zodpovedať dynamickému zovňajšku auta. Základom je motor 1,2 VTi s výkonom 60 kW, ktorý síce nemá s DS3 veľa práce, ale športovanie si s ním príliš neužijete. Zato agregát 1,4 VTi je na tom so 70 kW už lepšie. Tisícšesťstovka VTi s výkonom 88 kW opäť posúva hranice zábavy o kúsok ďalej, na druhú stranu ju môžete skrotiť aj automatickou prevodovkou. Ten, kto túži po vyložene športových zážitkoch, potom musí siahnuť po jednej z dvoch najvýkonnejších verzií. Z tých bežných je to prevedenie vybavené preplňovaným motorom 1,6 THP s výkonom 115 kW, ním vybavená DS3 má už aj veľmi dobrú dynamiku v priamom smere. Špičkou je potom prevedenie DS3 Racing s rovnakým motorom vyladeným na 152 kW, avšak aj patrične vysokou cenovkou.
Výbava




Vzhľadom k vysokej štandardnej cenovke neprekvapí, že DS3 patrí k tým lepšie vybaveným autám najmenšieho segmentu. Navyše rozsah výbav a príplatkových prvkov je naozaj široký, takže sa možno stretnúť aj s automobilmi vybavenými naozaj neobvyklými prvkami, ktoré inak nájdeme až vo vozidlách vyšších kategórií.
Design




Citroën DS3 patrí k najatraktívnejším automobilom segmentu malých vozidiel. Jeho línie si rozhodne nepomýlite so žiadnym vozidlom, DS3 presadzuje veľmi moderné tvary s radom výrazných a neobvyklých detailov. Pôvodní majitelia si navyše mohli vozidlo už v konfigurátore vylepšiť o množstvo drobných doplnkov, ktoré každé auto odlišujú od druhého.
Spotreba




DS3 je vozidlo predovšetkým pre radosť z jazdy, väčší zmysel tu teda dávajú výkonnejšie motory. Ich spotreba je pochopiteľne vyššia než pri bežných malých autách, ale vzhľadom k výkonu a konkurencii je stále veľmi priaznivá. DS3 môže byť vybavený aj vznetovými motormi, avšak tie sa príliš k charakteru auta nehodia.
Jazdné vlastnosti




DS3 je jedným z mála Citroënov s naozaj špičkovými jazdnými vlastnosťami. Tým tu bolo podriadené takmer všetko, podvozok je riadne pritvrdení a auto rovno dostalo väčšie a širšie pneumatiky. Asfaltu sa tak v zákrutách drží s nebývalou vervou. Len vozovka nesmie byť rozbitá, to potom vozidlo trochu poskakuje. A riadenie by si zaslúžilo športovejší prejav, je zbytočne preposilované a nekomunikatívne.
Bezpečnosť




Malý Citroën dostal do vienka veľmi tuhú karosérii, ktorá sa podieľa na výborných jazdných vlastnostiach auta. Tá má však veľmi dobrý vplyv aj na bezpečnosť posádky. V nárazových testoch Euro NCAP získal Citroën DS3 v roku 2009 maximálne, päťhviezdičkové hodnotenie. V základnej výbave nájdeme okrem iného čelné, bočné a hlavové airbagy.
Praktickosť




DS3 je autom pre radosť a do mestskej premávky, takže praktická stránka tú išla trochu bokom. K dispozícii je výhradne ako trojdverový, priestor vo vnútri je solídny, ale väčší dôraz je kladený na kvalitu športových sedadiel než na priestor. Batožinový priestor pojme solídnych 285 litrov nákladu.
Komfort




Jazdný komfort tentoraz nebol tým hlavným, k čomu francúzski konštruktéri mierili. DS3 dostal tvrdý podvozok, ktorý má za úlohu predovšetkým zvládať športovú jazdu. Na nerovnostiach sa tak auto natriasa a rázy sú výrazne cítiť aj počuť.
Prevádzkové náklady




Citroën DS3 je malé auto s dospelejšou technikou, a predovšetkým podstatne vyššou cenovkou. Aj preto je potrebné počítať oproti bežným vozidlám tejto kategórie s trochu vyššími, ale stále viac ako prijateľnými prevádzkovými nákladmi.