Prečo kúpiť |
---|
Atraktívny dizajn Výborná výbava Komfortne a kvalitne spracovaný interiér Veľký batožinový priestor |
O vozidle
Jazdne DS5 tiež trochu zaostáva za svojim prémiovým sľubom, aj keď opäť záleží na tom, akou optikou sa na neho pozeráme. Rozhodne nie je DS5 tak komfortný a kultivovaný ako vozidlá strednej triedy, väčšinu produkcie v nižšej strednej, s výnimkou špičky, ale prekoná. Jazdné vlastnosti sú solídne, jazdný komfort tiež, ale technika pochádzajúca napríklad z C4 tu má svoje obmedzenia, a tak predovšetkým zadná náprava prenáša viac rázov, a v zákrutách znervóznie skôr ako pri prémiovej konkurencii. Veľmi dobré je naopak odhlučnenie, ktoré pohodu na palube výrazne vylepšuje.
Pochvalu si zaslúži aj výber pohonných jednotiek. Ako je bežné pri luxusnejších modeloch Citroën vynecháva zbytočne slabé motory, a základom tu tak je rovno preplňovaná tisícšesťstovka THP s výkonom 115 kW, no kombinovaná s automatickou prevodovkou. Ide o automat od Aisin, ktorý zaostáva za najmodernejšími prevodovkami predovšetkým v spotrebe, ale štandardne úsporný motor dokáže apetít celkom skrotiť. Silnejšie prevedenie THP 200 s výkonom 147 kW už má manuálnu prevodovku a je tak dynamické, a pritom spotreba paliva zostáva v priaznivých medziach. Vznetovým základom je prevedenie 1.6 e-HDI s výkonom 84 kW. V tomto prípade nie je DS5 žiadny šprintér, ale vie byť veľmi úsporný. Nezvyčajnou záležitosťou je však robotizovaná prevodovka BMP6. Silnejší motor 2.0 HDI môžete kombinovať s manuálnou, alebo automatickou prevodovkou. S manuálom prináša výkon 120 kW solídnu dynamiku a príjemne nízku spotrebu paliva. Špecialitou je potom hybridné prevedenie Hybrid4, ktoré kombinuje dvojlitrový diesel poháňajúci prednú nápravu, a elektromotor s výkonom 27 kW na zadnej náprave. Toto prevedenie má tiež vyspelejší podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou, takže prináša vylepšený jazdný komfort a agilnejšie jazdné vlastnosti.
Výbava
DS5 je v súčasnosti najluxusnejším a najlepšie vybaveným Citroënom na trhu. Množstvo dostupnej techniky sa prinajmenšom vyrovná aj tým najlepším kompaktným modelom prémiových značiek, v tomto prípade má navyše Citroën často výraznú cenovú výhodu.
Design
Ak niečím Citroëny série DS vynikajú, tak je to naozaj originálny a veľmi vydarený dizajn. DS5 je toho asi najlepším dôkazom, auto vymykajúce sa bežným triedam vyzerá naozaj skvele, a mnohé detaily exteriéru aj interiéru budete veľmi dlho obdivovať.
Spotreba
Citroën DS5 je vybavený modernými pohonnými jednotkami s priaznivou spotrebou paliva, čo platí aj pre benzínové agregáty. Výnimku tvoria snáď len prevedenia s automatickou prevodovkou. Najúspornejšie je potom hybridné prevedenie Hybrid4, ktoré kombinuje pohon predných kolies vznetovým agregátom, a pohon zadných elektromotorom.
Jazdné vlastnosti
Technika podvozku Citroënu DS5 pochádza z platformy strednej triedy použitej napríklad v modeli C4. Pri väčšiom type tu tak podvozok naráža na svoje limity trochu skôr ako v menších prevedeniach. Ak túžite po Citroëne s naozaj špičkovými jazdnými vlastnosťami, riešením je prevedenie Hybrid4, ktoré má zadnú viacprvkovú nápravu.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP si Citroën DS5 opäť viedol výborne, rovnako ako aj ostatní zástupcovia luxusnej rady DS. V roku 2011 získal automobil plné skóre piatich hviezdičiek. Podieľa sa na tom tak veľmi bohatá bezpečnostná výbava so šesticou airbagov.
Praktickosť
Ani DS5 nemá byť praktickým vozidlom luxusnejšej série. Automobil je síce priestornejší ako DS4, ale aj tak je na zadných sedadlách miesta len tak akurát. Batožinový priestor je však podstatne praktickejší, pre náklad ponúkne veľmi solídnych 468 litrov. DS5 je tak skôr ideálnym cestovným vozidlom pre dvojicu s aktívnym životným štýlom.
Komfort
DS5 možno trochu prekvapivo nie je kráľom jazdného komfortu, podvozok predsa len na rozbitých cestách trochu zneistie. Je to dané tuhšími stabilizátormi a jednoduchšou zadnou nápravou. Veľmi dobré je však odhlučnenie, a veľkú pochvalu si tiež zaslúžia sedadlá, ktoré sú pohodlné a poskytujú telu výbornú oporu.
Prevádzkové náklady
Na rozdiel od vyložene prémiových automobilov tradičných luxusných značiek má Citroën DS4 výhodu v stále nižších prevádzkových, a servisných nákladoch. Technika vychádza z bežných kompaktných Citroënov, takže vyššie náklady budú založené predovšetkým na celkovo výkonnejších motoroch, a zložitejšej technike.