




Prečo kúpiť |
---|
Jednoduchá konštrukcia Nízke ceny Veľký vnútorný priestor Veľký batožinový priestor Až sedemmiestna verzia MCV Úsporné turbodiesely |

O vozidle
Dacia Logan vznikla v roku 2004 v réžii Renaultu ako naozajstný nízkorozpočtový automobil. Rad nedostatkov vozidla ako lacné materiály, horšie spracovanie, výbavu alebo odhlučnenie vozidla je tak nutné hodnotiť s ohľadom na tento fakt. Logan nikdy nemal byť luxusným tovarom, má ísť o lacný a účelný automobil pre tých, ktorí nemôžu, alebo nechcú za dopravný prostriedok príliš utrácať. Hoci sa konkurencia rozhodla uviesť tiež rôzne lacné modely žiadny z nich nedokázal cenu stlačiť tak nízko ako Logan a takisto sa mu konkurencia nevyrovnala v úžitkovej hodnote. Staršie modely hatchbackov triedy malých automobilov totiž neponúknu toľko priestoru a novšie autá ako Škoda Rapid alebo Peugeot 301 sú predsa len modernejšie a odráža to ich cenovka. Lacný Logan má byť predovšetkým nenáročným dopravným prostriedkom a to spĺňa na výbornú.
Jednoduchý interiér s biednym spracovaním aj kvalitou použitých materiálov tak znesie nejednu ranu, jednoduchá karoséria je prehľadná a vzhľadom k cene vozidla jej opäť šrámy príliš vadiť nebudú. Tu však u ojazdených vozidiel pozor, Logan je náchylnejší na koróziu. Vŕzgajúce plasty naopak nemá zmysel riešiť, to bola vlastnosť aj nových vozidiel. Logan je veľmi praktický automobil a obzvlášť to platí pre kombi MCV, ktoré prišlo na trh v roku 2006. Jeho obrovský batožinový priestor dovoľuje dokonca inštaláciu tretieho radu sedadiel a teda sedemmiestne usporiadanie. Auto sa stalo veľmi populárnym medzi remeselníkmi a živnostníkmi, práve pre svoju nízku cenu a vysokú úžitkovú hodnotu.
Pod kapotou nájdeme staršie motory z produkcie Renaultu. Základom je tisícštyristovka s výkonom 55 kW, ktorá postačí nenáročným vodičom, ktorí navyše nebudú vozidlo príliš vyťažovať. Lepším výberom je tisícšesťstovka s výkonom 64 kW, nakrátko sa na slovenskom trhu objavila aj jej šestnásťventilová verzia s výkonom 79 kW. Turbodiesely tú reprezentujú agregáty 1.5 dCi vo variantoch 50 a 62 kW, ktoré sa môžu pochváliť mimoriadne priaznivou spotrebou paliva, z hľadiska spoľahlivosti je to však trochu horšie.
Výbava




Dacia Logan nepatrí k vozidlám, ktoré by mali ktovieakú bohatú výbavu. Tá bola naozaj základná a za viacero prvkov sa priplácalo alebo musel zákazník voliť vyššie verzie výbavy. U starších vozidiel často chýba aj klimatizácia, ktorá sa u mladších prevedení často dostala do akčných stupňov výbavy. Preto je potrebné medzi ojazdenými vozidlami viac vyberať.
Design




Dacia Logan nepatrí k vozidlám, ktoré by mali ktovieakú bohatú výbavu. Tá bola naozaj základná a za viacero prvkov sa priplácalo alebo musel zákazník voliť vyššie verzie výbavy. U starších vozidiel často chýba aj klimatizácia, ktorá sa u mladších prevedení často dostala do akčných stupňov výbavy. Preto je potrebné medzi ojazdenými vozidlami viac vyberať.
Spotreba




Logan nemá zbytočne výkonné motory, ostatne podvozok auta by si s nimi ani veľmi neporadil. Auto, ktoré nabáda k pokojnej jazde a ktoré si tiež väčšinou kupujú nenároční vodiči tak má vo väčšine prevedení dobrú spotrebu paliva. Hviezdami sú vznetové motory, ktoré dokážu jazdiť naozaj veľmi úsporne.
Jazdné vlastnosti




Jazdné vlastnosti Loganu sú skôr podpriemerné a opäť tu platia slová o pokojnej jazde. Podvozok je naladený skôr na komfort, držanie stopy tu veľa nehovorí. Na druhej strane vyváženie ani smerová stabilita nie sú úplne zlé, takže správanie v zákrutách aj na diaľnici nie je zákerné.
Bezpečnosť




Nárazovými testami Euro NCAP prešla Dacia Logan v roku 2005 a získala skóre iba troch hviezdičiek z piatich. To nie je príliš dobrý výsledok, ale je daný staršou konštrukciou auta a naozaj len základnou výbavou, v ktorej sa priplácalo aj za airbag spolujazdca. Na druhej strane Logan ochráni posádku lepšie ako prestarnuté jazdenky pochybného stavu, ktorých sú slovenské cesty plné.
Praktickosť




Ak je niečo parádnou disciplínou Loganu, tak je to praktickosť. Autu nevadí trochu neotesanejšie zaobchádzanie a nejaké tie šrámy majiteľ riešiť nebude. Priestor pre posádku je veľmi dobrý, ani vzadu sa nebudú cestujúci tiesniť. Len je potrebné počítať s menšou šírkou vozidla, ktorá je daná použitou platformou zo staršieho Renaultu Clio. Na zadnej lavici tak traja cestujúci vedľa seba nebudú mať veľmi pohodlie. Obrovské kombi Logan MCV s predĺženou karosériou pojme až sedem cestujúcich a jeho batožinový priestor je naozaj kráľovský. Sedan pojme 510 litrov, avšak bohužiaľ nemožno sklápať zadné sedadlá. To pri kombi pochopiteľne ide a už základný objem 700 litrov budí rešpekt.
Komfort




Logan prekvapí nielen dobrou ponukou vnútorného priestoru, ale tiež dobrým jazdným komfortom. Ten je daný jednak celkovo komfortným odpružením vozidla a tiež pohodlnými sedadlami. Na druhej strane odhlučnenie vozidla nie je príliš dobré a interiér celkovo nepôsobí ktovieako hodnotným dojmom, čo komfort trochu znižuje.
Prevádzkové náklady




Motory Loganu sú celkom úsporné a hoci vozidlo nepatrí celkovo k úplne najspoľahlivejším, jednoduchá a nenáročná technika znamená v prípade porúch celkom lacné a rýchle opravy. Prevádzkové náklady vozidla sú tak priaznivé.