![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Prečo kúpiť |
---|
Jednoduchá konštrukcia Nízke ceny Veľký vnútorný priestor Veľký batožinový priestor Až sedemmiestna verzia MCV Úsporné turbodiesely |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11101_430x0x75.jpg)
O vozidle
Dacia Logan vznikla v roku 2004 v réžii Renaultu ako naozajstný nízkorozpočtový automobil. Rad nedostatkov vozidla ako lacné materiály, horšie spracovanie, výbavu alebo odhlučnenie vozidla je tak nutné hodnotiť s ohľadom na tento fakt. Logan nikdy nemal byť luxusným tovarom, má ísť o lacný a účelný automobil pre tých, ktorí nemôžu, alebo nechcú za dopravný prostriedok príliš utrácať. Hoci sa konkurencia rozhodla uviesť tiež rôzne lacné modely žiadny z nich nedokázal cenu stlačiť tak nízko ako Logan a takisto sa mu konkurencia nevyrovnala v úžitkovej hodnote. Staršie modely hatchbackov triedy malých automobilov totiž neponúknu toľko priestoru a novšie autá ako Škoda Rapid alebo Peugeot 301 sú predsa len modernejšie a odráža to ich cenovka. Lacný Logan má byť predovšetkým nenáročným dopravným prostriedkom a to spĺňa na výbornú.
Jednoduchý interiér s biednym spracovaním aj kvalitou použitých materiálov tak znesie nejednu ranu, jednoduchá karoséria je prehľadná a vzhľadom k cene vozidla jej opäť šrámy príliš vadiť nebudú. Tu však u ojazdených vozidiel pozor, Logan je náchylnejší na koróziu. Vŕzgajúce plasty naopak nemá zmysel riešiť, to bola vlastnosť aj nových vozidiel. Logan je veľmi praktický automobil a obzvlášť to platí pre kombi MCV, ktoré prišlo na trh v roku 2006. Jeho obrovský batožinový priestor dovoľuje dokonca inštaláciu tretieho radu sedadiel a teda sedemmiestne usporiadanie. Auto sa stalo veľmi populárnym medzi remeselníkmi a živnostníkmi, práve pre svoju nízku cenu a vysokú úžitkovú hodnotu.
Pod kapotou nájdeme staršie motory z produkcie Renaultu. Základom je tisícštyristovka s výkonom 55 kW, ktorá postačí nenáročným vodičom, ktorí navyše nebudú vozidlo príliš vyťažovať. Lepším výberom je tisícšesťstovka s výkonom 64 kW, nakrátko sa na slovenskom trhu objavila aj jej šestnásťventilová verzia s výkonom 79 kW. Turbodiesely tú reprezentujú agregáty 1.5 dCi vo variantoch 50 a 62 kW, ktoré sa môžu pochváliť mimoriadne priaznivou spotrebou paliva, z hľadiska spoľahlivosti je to však trochu horšie.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Dacia Logan nepatrí k vozidlám, ktoré by mali ktovieakú bohatú výbavu. Tá bola naozaj základná a za viacero prvkov sa priplácalo alebo musel zákazník voliť vyššie verzie výbavy. U starších vozidiel často chýba aj klimatizácia, ktorá sa u mladších prevedení často dostala do akčných stupňov výbavy. Preto je potrebné medzi ojazdenými vozidlami viac vyberať.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Dacia Logan nepatrí k vozidlám, ktoré by mali ktovieakú bohatú výbavu. Tá bola naozaj základná a za viacero prvkov sa priplácalo alebo musel zákazník voliť vyššie verzie výbavy. U starších vozidiel často chýba aj klimatizácia, ktorá sa u mladších prevedení často dostala do akčných stupňov výbavy. Preto je potrebné medzi ojazdenými vozidlami viac vyberať.
Spotreba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Logan nemá zbytočne výkonné motory, ostatne podvozok auta by si s nimi ani veľmi neporadil. Auto, ktoré nabáda k pokojnej jazde a ktoré si tiež väčšinou kupujú nenároční vodiči tak má vo väčšine prevedení dobrú spotrebu paliva. Hviezdami sú vznetové motory, ktoré dokážu jazdiť naozaj veľmi úsporne.
Jazdné vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Jazdné vlastnosti Loganu sú skôr podpriemerné a opäť tu platia slová o pokojnej jazde. Podvozok je naladený skôr na komfort, držanie stopy tu veľa nehovorí. Na druhej strane vyváženie ani smerová stabilita nie sú úplne zlé, takže správanie v zákrutách aj na diaľnici nie je zákerné.
Bezpečnosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Nárazovými testami Euro NCAP prešla Dacia Logan v roku 2005 a získala skóre iba troch hviezdičiek z piatich. To nie je príliš dobrý výsledok, ale je daný staršou konštrukciou auta a naozaj len základnou výbavou, v ktorej sa priplácalo aj za airbag spolujazdca. Na druhej strane Logan ochráni posádku lepšie ako prestarnuté jazdenky pochybného stavu, ktorých sú slovenské cesty plné.
Praktickosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ak je niečo parádnou disciplínou Loganu, tak je to praktickosť. Autu nevadí trochu neotesanejšie zaobchádzanie a nejaké tie šrámy majiteľ riešiť nebude. Priestor pre posádku je veľmi dobrý, ani vzadu sa nebudú cestujúci tiesniť. Len je potrebné počítať s menšou šírkou vozidla, ktorá je daná použitou platformou zo staršieho Renaultu Clio. Na zadnej lavici tak traja cestujúci vedľa seba nebudú mať veľmi pohodlie. Obrovské kombi Logan MCV s predĺženou karosériou pojme až sedem cestujúcich a jeho batožinový priestor je naozaj kráľovský. Sedan pojme 510 litrov, avšak bohužiaľ nemožno sklápať zadné sedadlá. To pri kombi pochopiteľne ide a už základný objem 700 litrov budí rešpekt.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Logan prekvapí nielen dobrou ponukou vnútorného priestoru, ale tiež dobrým jazdným komfortom. Ten je daný jednak celkovo komfortným odpružením vozidla a tiež pohodlnými sedadlami. Na druhej strane odhlučnenie vozidla nie je príliš dobré a interiér celkovo nepôsobí ktovieako hodnotným dojmom, čo komfort trochu znižuje.
Prevádzkové náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Motory Loganu sú celkom úsporné a hoci vozidlo nepatrí celkovo k úplne najspoľahlivejším, jednoduchá a nenáročná technika znamená v prípade porúch celkom lacné a rýchle opravy. Prevádzkové náklady vozidla sú tak priaznivé.