OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Dacia Solenza (2003–2005)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Nízke ceny

Dobrý vnútorný priestor

Veľmi jednoduchá technika

Nízke prevádzkové náklady

O vozidle

Tak trochu zabudnutým lacným vozidlom na našom trhu je Dacia Solenza. Niet divu, automobil sa bez väčšej kampane predával iba v rokoch 2003-2005, bol to vlastne akýsi prechodný model, ktorý mal za úlohu automobilku pripraviť na príchod modelu Logan. Solenza je vlastne výraznejšie modernizovanou Daciou SuperNova. Vzhľadom k trochu archaickému dizajnu nad ňou môžu mnohí ohŕňať nos. Aj použitá technika má trochu starší pôvod, je však veľmi jednoduchá a trvanlivá. Auto je z hľadiska servisu i prevádzkových nákladov skutočne nenáročné, čo je pre záujemcov kľúčové. Jazdenky sú navyše cenovo veľmi dostupné. Je to teda automobil, pri ktorom vás nebudú mrzieť prípadné šrámy a investície na jeho udržanie v dobrom stave sú minimálne. Interiér je na liftback s dĺžkou len niečo cez štyri metre prekvapivo priestorný a aj použité materiály celkom príjemne prekvapia. Ich kvalita totiž v podstate zodpovedá modernejšiemu Loganu, interiér tak rozhodne nepôsobí ktovieako hodnotne, avšak je prehľadný, jednoduchý a účelný, materiály potom trvanlivé. Aj sedadlá sú vcelku pohodlné. V batožinovom priestore Solenza zostáva pre náklad ešte 370 litrov, čo je vzhľadom ku koncepcii vozidla veľmi dobrý výkon. Je totiž nutné brať do úvahy, že Solenza je výrazne menšia ako jej podstatne populárnejší nástupca Logan.

Solenza nebola v čase svojho uvedenia na trh príliš populárna aj kvôli kombinácii imidž automobillky a ceny. Tá síce spadla pod magickú hranicu 7500 €, avšak v tom prípade bolo k dispozícii vozidlo len s veľmi základnou výbavou, v ktorej nebola žiadna moderná vymoženosť. Drahšie prevedenia mali oveľa lepšiu výbavu, Dacia ponúkala celkom štyri rôzne stupne. Pri prvých dvoch nie je k dispozícii ani posilňovač riadenia, na druhú stranu ľahká konštrukcia ho nevyhnutne nevyžaduje. Jazdné vlastnosti aj jazdný komfort zodpovedajú cene a konštrukčnému pôvodu vozidla. Správanie auta nie je zákerné, avšak stopu Solenza nedrží príliš ochotne. Odpruženie je komfortnejšie, podvozok zvláda rozbité cesty veľmi dobre, ale vzhľadom k jednoduchej konštrukcii sú prejazdy nerovností oznamované výrazným zvukovým sprievodom.

Pod kapotou Solenza nájdeme jediný motor. Ide o tisícštyristovku z dielní Renaultu s výkonom 55 kW. Na veľkosť a hmotnosť auta motor dobre stačí, zbytočne nezaťažuje prednú nápravu, čo je dôležité pri verziách bez posilňovača riadenia. Dynamicky nie je Solenza rozhodne žiadny rýchlik, na druhú stranu tiež nie je brzdou premávky. Motor je rokmi preverený a spoľahlivý, čo je dobrá správa. Vzhľadom k tomu, že ide o najzložitejšiu súčasť Dacie Logan, má najväčší podiel na celkovej spoľahlivosti auta. Spotreba motora je prijateľná, hoci samozrejme modernejšie agregáty dokážu usporiť viac paliva.

Výbava

Výbava Dacie Solenza je naozaj len základná, hoci môžeme na trhu stretnúť modely, ktoré majú aj klimatizáciu, ich hľadanie bude vyžadovať trochu trpezlivosti. Iné komfortné prvky však očakávať nemožno.

Design

Dacia Solenza je jednoducho a účelne navrhnutý automobil. Jej dizajn v sebe nemá ani trochu náznaku snahy o eleganciu a dynamiku. Už v dobe vzniku automobilu pôsobila Solenza celkom zastaralo.

Spotreba

Jediným motorom, ktorý sa dal do Solenza zvoliť, je preverená a spoľahlivá tisícštyristovka od Renaultu. Motor nemá úplne najnižšiu spotrebu, v praxi vedia s podobnými nárokmi jazdiť aj oveľa modernejšie a väčšie autá s benzínovým motorom.

Jazdné vlastnosti

Z hľadiska jazdných vlastností Solenza tiež nepatrí k moderným automobilom. Jazdné správanie auta je nezákerné, avšak v zákrutách stopu Solenza opúšťa ochotne pomerne skoro, riadenie ani radenie neprináša ktovieaké pôžitky.

Bezpečnosť

Bezpečnostná výbava Dacie Logan je naozaj jednoduchá. V štandarde je jeden airbag a bezpečnostné pásy, nič iné. Vzhľadom ku konštrukčnému pôvodu vozidla a celkovo veľmi obyčajnej konštrukcii auta je ochrana posádky len základná. V nárazových testoch Euro NCAP sa Solenza nikdy neobjavila.

Praktickosť

Dacia Solenza je predovšetkým lacný a praktický automobil. Karosérie síce vyzerá ako sedan, ale otvára sa celá zadná časť, čo vylepšuje využiteľnosť priestoru. Veľmi priestorný je aj interiér a v batožinovom priestore je 370 litrov miesta.

Komfort

Ani jazdný komfort Dacie Logan nie je ktovieako špičkový. Na druhej strane musíme uznať, že prinajmenšom odpruženie funguje dobre, aj napriek zvukovým sprievodom pri prejazde nerovností je filtrácia veľmi solídna. Interiér však má len základné odhlučnenie.

Prevádzkové náklady

Dacia Solenza je prevádzkovo veľmi nenáročným automobilom, a to aj napriek tomu, že motor nemá ktovieako hviezdnu spotrebu paliva. Konštrukcia je veľmi jednoduchá, veľa opráv zvládnu aj šikovnejší kutilovia a náhradné diely sú veľmi lacné. Čo sa najkomplikovanejšej časti – motora – týka, je veľmi dobre známy a poradí si s ním takmer každý mechanik.



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

0800 100 100


Momentálne je online 48 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
E-SHOP
Kúpte svoj nový voz
rýchlo a jednoducho
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Voz Vám doručíme až domov
  • 14 dní na vrátenie vozidla
    Pohodlne a bezpečne, jasný pôvod i histórie vozidla
Ponuka vozidiel