O vozidle
Z hľadiska jazdných vlastností na tom nie je Bravo zle, auto dobre vedie stopu a aj napriek trochu výraznejším náklonom v zákrutách zostáva dobre čitateľné, a ovládateľné. Lenže pochvalu si rozhodne nezaslúži nepresné radenie, a tiež preposilované riadenie – aspoň pri modeloch do roku 1998, potom sa vyladenie posilňovača výrazne vylepšilo, a vodič už má aspoň tušenie, čo sa s prednými kolesami deje. Slabšie sú aj brzdy.
Paleta motorov pod kapotou zodpovedá dobe a je v podstate zhodná s päťdverovým prevedením, nájdeme tu len čiastkové odlišnosti. Základom sa stala slabšia tisícštyristovka s výkonom 55 alebo 59 kW, ktorá celkom stačí. Zaujímavejší je modernejší motor s prekvapivo malým objemom 1,2 litra s výkonom 60 kW, ktorý však môže vyhovovať v päťdverovom voze, v trojdverovom dynamickejšom prevedení už nesplní očakávania. Stále sa však berie za pružný a úsporný motor. Tisícšesťstovka najprv dostala výkon 66 kW, neskôr potom prišla verzia s výkonom 76 kW, ktorá je pre pohon trojdverového hatchbacku ideálnou jednotkou. Ponúka slušnú dynamiku a okrem toho sa môže chváliť tiež solídnou životnosťou. Zároveň aj spotreba zostáva rozumná. Silnejšia tisícosemstovka s výkonom 83 kW a päťvalcový dvojliter so 108 kW v prevedení HGT sú už na palivo náročnejšie, avšak zvezenie je s nimi naozaj dynamické. Vznetové motory tu zastupuje letargický a slabý nepreplňovaný agregát 1,9 s výkonom 48 kW, jeho preplňovaná verzia TD s 55 alebo 74 kW, a tiež podstatne modernejšie prevedenie 1,9 JTD s výkonom 74 alebo 77 kW. To je z hľadiska spoľahlivosti prevádzky zo vznetových prevedení najlepšou voľbou.
Výbava
Na svoju dobu sa Bravo ponúkalo s vcelku dobrou základnou výbavou, dnes už však vozidlo ničím neprekvapí. Klimatizácia je štandardom pri vybavenejších modeloch s lepšími motormi, v základe často chýba. Naopak centrálne zamykanie, elektrické okná a zrkadlá majú snáď všetky modely.
Design
Fiat Bravo sa môže dodnes pochváliť veľmi elegantným a sympatickým dizajnom. Auto má vyvážené proporcie, a aj interiér vyzerá vcelku originálne, hoci sa na ňom jeho vek samozrejme prejavuje. A to predovšetkým z hľadiska použitých materiálov a ich spracovania.
Spotreba
Bravo patrí ešte k autám, pri ktorých sa na spotrebu nehľadelo tak úzkostlivo, no vie ponúknuť úsporné motory. Diesely samozrejme palivo šetria, no sú vzácnejšie, zo zážihových agregátov sú vhodné základné tisícdvestovky, alebo výborná a živá tisícšesťstovka, ktorá pritom taktiež netrpí príliš vysokou spotrebou.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti modelu Bravo sú dodnes stále solídne, auto má dobrý technický základ s dobrým vedením stopy a slušnou ovládateľnosťou. Pri modeloch do roku 1998 však vodič príliš nevie, čo sa deje s prednými kolesami, dôvodom je dosť preposilované riadenie.
Bezpečnosť
V oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti patrí Fiat Bravo tak trochu k prepadákom. Už v dobe svojho vzniku získal model v nárazových testoch Euro NCAP iba dve hviezdičky, čo už vtedy znamenalo silne podpriemerný výsledok. Štrukturálna stabilita vozidla, ani pomerne základná výbava len s jedným airbagom v štandarde dnešným nárokom určite nevyhovie.
Praktickosť
Fiat Bravo sa môže pochváliť priestornou karosériou s rozmernými sedadlami. Cestujúci tu nebudú strádať nedostatkom miesta, a vcelku dosť je ho aj pre batožinu. Bravo je totiž menšie ako päťdverová Brava, a tak sa do kufra zmestí len 280 litrov nákladu.
Komfort
Bravo ponúka posádke solídny jazdný komfort, daný dobrým naladením podvozku aj celkovo dobrým komfortom v interiéri. Zážihové motory sú veľmi kultivované. V interiéri ale nepotešia tvrdé a na pohľad lacné plasty, ktoré môžu byť pri ojazdených vozidlách výrazne poničené.
Prevádzkové náklady
Fiat Bravo nepatrí k zrovna spoľahlivým vozidlám, ale vzhľadom k jeho veku už pôvodná nespoľahlivosť nehrá takú úlohu. Dnes je dôležité, že sú náhradné diely naozaj lacné, a samotnej opravy nenáročné, takže prevádzkové náklady sa budú držať v priaznivých medziach.