




Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Extrémne široká ponuka verzií a motorov Dobré a úsporné vznetové motory Priaznivé ceny |

O vozidle
Už tretia generácia Fiatu Ducato je zároveň tretím prevedením dodávkového vozidla spoločne vyvinutého Fiatom a koncernom PSA. Najnovšie prevedenie sa zameralo na čo možno najširšiu ponuku verzií a opäť potvrdzuje predovšetkým úžitkové zameranie vozidla. Fiat má v portfóliu na rozdiel od PSA bohatšiu ponuku osobných verzií. Podobne ako u PSA možno vyberať z dvoch verzií rázvoru a dvoch výšok strechy, tu však možno kombinovať všetky možnosti, zatiaľ čo u PSA môže byť osobný variant v malom alebo vo veľkom prevedení, navyše sú tu rôzne varianty presklenia. Verzia mikrobus je dostupná aj v dvoch najväčších dĺžkach, ktoré sú u konkurencie určené skôr pre výhradne úžitkové varianty. Rovnako u čisto úžitkových variantov je k dispozícii snáď nekonečné množstvo kombinácií verzií dĺžky a rázvoru, výšky a konkrétneho motora. Oproti modelom PSA však neexistuje Ducato v čisto úžitkovej verzii v najdlhšom prevedení, takáto možnosť je vyhradená iba pre minibus. Dodávkové verzie majú maximálny objem nákladového priestoru 15 m kubických, mikrobus až 17. Výrazného vylepšenia sa dočkal aj interiér, ktorý nezaprie svoj konštrukčný pôvod u Fiatu. Palubná doska je elegantnejšia a výrobca si tentokrát dal viac záležať aj na celkovom spracovaní. Oveľa lepšia môže byť tiež výbava jednotlivých verzií, napokon tá väčšinou záleží na tom, ako bol za jednotlivé prvky ochotný pôvodný majiteľ priplácať.
Paleta motorov sa oproti predchádzajúcej generácii trochu zjednodušila, pravda rozhodne to nie je na úkor jej celkovej praktickosti. Pokus s benzínovým motorom pod kapotou je preč, Fiat napokon tradične ponúka autá s pohonom na alternatívne palivá. Takže Ducato je možné zaobstarať aj vo verzii s trojlitrovým benzínovým motorom s výkonom 100 kW a s možnosťou prevádzky na CNG. Paleta vznetových motorov je podstatne bohatšia. Základom bol do roku 2011 2,2 litrový motor Ford Puma s výkonom 74 kW, Multijet 2,3 litra z dielní Iveco ponúkal 88 alebo 96 kW. Najsilnejší bol trojliter Multijet sa 115 kW. Po modernizácii v roku 2011 prešiel Fiat na vlastné jednotky. Základom sa stal dvojliter s výkonom 85 kW, ďalšími krokmi potom motory 2.3 Multijet s 96 a 109 kW. Najsilnejší trojliter posilnil na 130 kW.
Výbava




Rozsah výbavy Fiatu Ducato môže byť naozaj veľký, pravda vždy záleží na tom, za aké prvky bol ochotný zákazník pri nadobudnutí vozidla priplácať. Na rozdiel od predchádzajúcich verzií sú možnosti širšie, základná výbava je však pomerne strohá. Chýba v nej napríklad klimatizácia a rádio, naopak je tu vyhrievanie spätných zrkadiel a elektrické ovládanie okienok.
Design




Tretia generácia Fiatu Ducato dostala spoločne so súrodencami úplne nový a pomerne výrazný dizajn so zvláštnym stvárnením provy. To je naozaj originálne, na druhej strane jednoduchá účelnosť predchádzajúcich verzií je preč. Nakoniec snahu inak vlastne obyčajný dodávkový automobil nejako odlíšiť oceňujeme, aspoň je Ducato nezameniteľným autom.
Spotreba




Ponuka pohonných jednotiek sa u Ducata v jeho druhej generácii výrazne zjednodušila a v podstate je to aj na prospech hospodárnosti prevádzky. Snáď len vyložene nejaký základný motor určený výhradne pre mestskú ľahkú rozvážku chýba, ale pre takýchto zákazníkov tú má Fiat menšie modely. Motory tak výkonovo postačujú aj na dlhšie cesty a spotreba sa drží v priaznivých medziach. Prevádzkovo zaujímavá voľba môže byť verzia s pohonom na CNG, ktorá je v prevedení Fiat u nás bežnejšia ako u modelov PSA.
Jazdné vlastnosti




Jazdné vlastnosti dodávkových vozidiel nedosahujú s obmenami jednotlivých generácií také pokroky, ako je to pri osobných autách. Napokon, nie je na to dôvod, základná konštrukcia zostáva rovnaká a požiadavky na automobil tiež. Ducato je teda ľahko ovládateľný automobil, ktorý má dobré manévrovacie schopnosti, čo je dôležitejšie ako nepokojná (nezaťažená) zadná náprava a riadenie bez spätnej väzby.
Bezpečnosť




Vykonávať nárazové testy u v podstate takmer výhradne dodávkových vozidiel nie je úplne obvyklé, takže ani Fiat Ducato nimi neprešiel. Bezpečnosť patrí v danej triede k tomu lepšiemu, no celkovo na ňu nie je kladený taký vysoký dôraz, ako pri rodinných MPV. Dôkazom je aj fakt, že napríklad za airbag spolujazdca sa priplácalo.
Praktickosť




Tri varianty rázvoru, celkom štyri dĺžky vozidla a tri výšky kabíny. Celkovo sedem možných kombinácií objemu nákladového priestoru. K tomu možnosť zakúpiť len samotný valník alebo naopak aj veľmi dobre vybavené osobné prevedenie kombi s variabilným interiérom. Ducato a jeho súrodenci patria k naozaj veľmi univerzálnym autám.
Komfort




Fiat Ducato v aktuálnom prevedení dostal predovšetkým podstatne komfortnejší interiér s množstvom odkladacích miest a kvalitné sedadlá. Samotný jazdný komfort však jasne zodpovedá dodávkovým vozidlám a mierne vyššia je aj hlučnosť motorov.
Prevádzkové náklady




Výkonné a úsporné turbodiesely sa postarajú o každodennú nenákladnú prevádzku Ducata. Celkovo sa zlepšila aj spoľahlivosť auta, hoci sem tam môže niečo pohnevať. Celkové prevádzkové náklady by napokon mali zostať v rozumných medziach.