![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Prečo kúpiť |
---|
Nízke ceny Veľmi dobrý vnútorný priestor Veľký batožinový priestor kombi Elegantný dizajn Dobrá výbava Výkonné motory |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11495_430x0x75.jpg)
O vozidle
Fiat Marea je sedan a kombi odvodené od kompaktných hatchbackov Bravo a Brava. model prišiel na trh v roku 1996, teda o rok neskôr ako kompaktná dvojica, a takisto sa vozidlo o rok dlhšie vyrábalo. Podobne ako Bravo a Brava prináša Marea elegantný dizajn a originálne prevedenie interiéru, na ktorom je síce dnes už trochu vidieť vek, avšak stále pôsobí elegantne. Kombi vo svojej dobe zastávalo úlohu najväčšieho a najluxusnejšieho Fiatu, čo sa prejavuje nielen na solídnom vzhľade áut, ale aj na celkovej výbave a palete pohonných jednotiek. Marea nahradzovala vlastne dvojicu modelov – sedan a kombi Tempra, ao niečo väčšie a luxusnejšie Cromo. Aj tu sa Fiat snažil naprávať trochu pošramotenú povesť nespoľahlivých vozov, a darilo sa to naozaj len čiastočne. Na rozdiel od starších modelov sa však vozidlo dočkalo pri zákazníkoch solídneho úspechu, a to predovšetkým vďaka bohatej ponuke vnútorného priestoru. Marea je totiž výrazne väčšia ako Brava a posádka tu má vo všetkých smeroch dostatok miesta, sedadlá sú veľkorysé a pohodlná. Pravdou však je, že vzadu sa pohodlne usadí skôr dvojica cestujúcich ako trojica. Sedan má priemerný batožinový priestor s objemom 430 litrov, avšak kombi označované Marea Weekend ponúka kráľovských 500 litrov pre batožinu, priestor je navyše veľmi pravidelného a skvele využiteľného tvaru. Po sklopení sedadiel sa do veľkého kombi od Fiatu vojde až 1560 litrov nákladu. Na náraste priestoru sa podieľa o 10 centimetrov väčšia dĺžka kombíku.
Od modelov Bravo a Brava zdedila Marea vcelku dobre čitateľné jazdné vlastnosti a jednoduché ovládanie, auto dobre drží smer, a to tak na rovine, ako v zákrutách, vrodená nedotáčavosť prichádza celkom neskoro. Podvozok je trochu tvrdší, čo mierne obmedzuje jazdný komfort, avšak zároveň eliminuje náklony v zákrutách, ktoré sú tak v prijateľných medziach.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Na svoju dobu sa Marea ponúkala s dobrou základnou výbavou, ktorá často prekonávala menšiu Bravu. Dnes už možno vozidlo ničím neprekvapí, ale klimatizácia je veľmi bežným prvkom, rovnako ako centrálne zamykanie, elektrické okná a zrkadlá majú snáď všetky modely. Marea môže mať často aj komfortnejšie prevedenie interiéru s niekoľkými ďalšími zaujímavými doplnkami.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Fiat Marea sa môže dodnes pochváliť veľmi elegantným a lákavým dizajnom. Auto má vyvážené proporcie a aj interiér vyzerá vcelku originálne, hoci sa na ňom jeho samozrejme prejavuje vek. A to predovšetkým z hľadiska spracovania a použitých materiál.
Spotreba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Marea zdedila motorovú paletu po modeli Brava, vynechané boli len vyslovene slabé základné pohonné jednotky. Diesely majú veľmi priaznivú spotrebu, avšak na trhu ojazdených vozidiel sú menej bežné. Z benzínových motorov sa dá podobne ako pri menšom modeli doporučit tisícšesťstovka, ktorá je svižná a drží spotrebu v rozumných medziach, väčšie motory si už žiadajú viac paliva.
Jazdné vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Jazdné vlastnosti Fiatu Marea sú dodnes stále solídne, auto má dobrý technický základ s dobrým vedením stopy, a slušnou ovládateľnosťou. Aj napriek relatívne krátkemu rázvoru sa môže Marea pochváliť dobrou smerovou stabilitou na diaľnici, a pritom sa celkom ochotne vrhá aj do zákrut. Tu sa príliš nenakláňa, a to vďaka tvrdšiemu odpruženiu.
Bezpečnosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Nárazovými testami Euro NCAP Fiat Marea neprešiel. Avšak vzhľadom k chabému výkonu menšieho sesterského modelu Brava nemožno očakávať ktovieaké bezpečie. Karoséria je však celkovo predsa len trochu mohutnejšia a aj výbava býva lepšia, takže Marea posádku ochráni o niečo viac než Brava.
Praktickosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Fiat Marea patrí v prevedení kombi k najpriestornejším automobilom svojej triedy a doby. Ponukou miesta dokonca Marea skôr než kompaktným modelom konkurovala kombíkom strednej triedy. Sedan má priemerný batožinový priestor s objemom 430 litrov, avšak kombi označované Marea Weekend ponúka pre batožinu kráľovských 500 litrov, priestor je navyše veľmi pravidelného a skvele využiteľného tvaru. Po sklopení sedadiel sa do veľkého kombi od Fiatu vojde až 1560 litrov nákladu.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Marea má trochu tvrdšie naladenie podvozku, napriek tomu posádke poskytne solídny jazdný komfort daný celkovo dobrým naladením. Zážihové motory sú veľmi kultivované. V interiéri však nepotešia tvrdé a na pohľad lacné plasty, ktoré môžu byť pri ojazdených autách výrazne poničené.
Prevádzkové náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Hoci sa Fiat snažil, nepatrí Marea k zrovna spoľahlivým vozidlám, avšak vzhľadom k jej veku už pôvodná nespoľahlivosť nehrá takú úlohu. Dnes je dôležité, že sú náhradné diely naozaj lacné a samotné opravy nenáročné, takže prevádzkové náklady sa budú držať v priaznivých medziach.