Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Dobré jazdné vlastnosti Priaznivá spotreba motorov Spoľahlivosť |
O vozidle
Ford Fusion je veľmi netradičným malým vozidlom. Technicky vychádza z Fiesty piatej generácie, auto má však mierne väčšiu karosériu so zvýšenou svetlou výškou i celkovou stavbou. Pritom stále auto nepatrí do kategórie MPV, ani medzi vozidlá SUV. Preto sa tomuto špecifickému vozidlu len ťažko hľadá konkurencia, snáď len Nissan Note je podobne zameraný. Aj napriek veľmi dobrému obchodnému úspechu sa však zdá, že Fusion zostal vlastne ojedinelým projektom. Jeho náhradou sa totiž stane plnohodnotné mini-SUV Ford EcoSport. Vonkajší vzhľad Fusionu vychádza z dizajnového jazyka Fordu tej doby, auto pôsobí celkom jednoducho a konzervatívne, čo v spojení práve s úžitkovými vlastnosťami a lákavou cenou imponovalo mnohým záujemcom. Interiér už je na tom o trochu horšie, aspoň do modernizácie, ktorú model prekonal v roku 2005. Do tej doby boli použité materiály trochu obyčajné a nevzhľadné, facelift však situáciu vylepšil. Inak si celkovo interiér zaslúži chválu. Je praktický a na danú veľkosť auta je tu naozaj veľa miesta, čo dokazuje aj batožinový priestor s objemom 337 litrov. Drobnú kritiku si však zaslúžia sedadlá, ktoré majú trochu menšie rozmery a nie sú príliš pohodlné, takže Fusion nie je úplne vhodný na dlhé cestovanie. Výlety na chatu alebo chalupu však zvláda skvele a vďaka zvýšenému podvozku mu nevadia ani rozbité alebo poľné cesty.
Veľmi dobre je na tom Fusion aj v prípade motorov. Tie sú totiž zvolené veľmi vhodne k charakteru auta, čo znamená priaznivú spotrebu a uspokojivú dynamiku prevádzky. Základom bol motor 1.4 s výkonom 59 kW, ktorý je pre pohon úplne dostatočný, výkonnejšia tisícšesťstovka so 74 kW je možno už pre mnohých trochu zbytočná. V roku 2007 so objavil základný motor 1,25 litra s výkonom 55 kW, na trhu ojazdených vozidiel však jednoznačne zdrvujúco prevláda tisícštyristovka. Fusion bol k dispozícii aj s dvoma turbodiesely - 1.4 TDCi s 50 kW a 1.6 TDCi s 66 kW. Obidva sú naozaj úsporné ale vzácne, obzvlášť silnejšiu verziu na trhu ojazdených vozidiel budete ťažko hľadať.
Výbava
Ford Fusion predstavuje slušný kus auta za dobrú cenu, navyše má aj veľmi dobre zvolené motory. Na dosiahnutie nižšej ceny sa však niekde šetriť muselo a bolo to na výbave, ktorá nie je príliš bohatá. Na druhej strane centrálne zamykanie alebo čelné airbagy sú v základe. Klimatizácia však bola až v treťom stupni výbavy.
Design
Ford Fusion má pomerne jednoduchý dizajn, ktorý rozhodne nemal za úlohu zaujať svojimi estetickými kvalitami. Ide skôr o účelné využitie obstavaného priestoru, kto túži po vzhľadovo atraktívnejšom vozidle, zvolí menšiu Fiestu. Oproti nej je Fusion mohutnejší a pôsobí robustnejším dojmom, čo sa tiež môže páčiť.
Spotreba
Ford Fusion sa môže pochváliť zriedkavo vyrovnanou paletou motorov, ktoré vozidlu naozaj sedia. Ich spotreba sa vo všetkých prípadoch drží v priaznivých medziach, samozrejme najmenej paliva spotrebujú turbodiesely, ktoré sú síce pomerne vzácne, na druhej strane nemusia byť nutne (väčšinou kvôli vyššiemu nájazdu) drahšie ako rovnako staré benzínové vyhotovenia.
Jazdné vlastnosti
Fusion zdedil podvozok od Fiesty, čo mu dáva predpoklad k veľmi dobrému jazdnému chovaniu. A aj napriek mierne zvýšenej svetlej výške je správanie Fusionu naozaj príkladné a auto dobre drží stopu a ochotne zvláda zákruty. Pritom nijako netrpí jazdný komfort.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP získal v roku 2009 faceliftovaný Fusion skóre štyroch hviezdičiek, čo je solídny výkon. K úrovni bezpečnosti prispievajú dobré a výborne čitateľné jazdné vlastnosti a aj vcelku presné riadenie. Fusion je tiež trochu robustnejší než väčšina ostatných malých áut. Bezpečnostná výbava je skôr priemerná.
Praktickosť
Fusion boduje na pomery malých áut nebývalou praktickosťou. Vnútorný priestor je naozaj nadštandardný, posádka sa tu nebude tiesniť. Batožinový priestor prekvapí objemom, ktorý je bežný skôr u vozidiel kompaktnej triedy. Jeho 337 litrov je naozaj dosť nadpriemernou hodnotou. Praktickosť vozidla zlepšuje aj vyššia svetlá výška, ktorá trochu uľahčuje nastupovanie a tiež umožní bez väčších obáv prejsť, napríklad nespevnené cesty v chatových oblastiach.
Komfort
Aj napriek veľmi agilným jazdným vlastnostiam a trochu tuhšiemu odpruženiu zvláda podvozok Fusionu aj veľmi dobre tlmiť nerovnosti. Auto síce nie je vrcholom komfortu, ale posádka tu nájde dostatok pohodlia. To však ľahko znižujú trochu poddimenzované sedadlá, ktoré nie sú ideálne na dlhé cesty.
Prevádzkové náklady
Nízka spotreba je len jednou stránkou prispievajúcou k celkovo nízkym a priaznivým prevádzkovým nákladom Fusionu. Druhou stránkou veci je dobrá spoľahlivosť auta, čo znamená, že by majiteľ nemal byť častým návštevníkom servisu. A keď už na návštevu bude musieť, výsledný účet by nemal byť vysoký vďaka rozumným cenám dielov i práce.