Prečo kúpiť |
---|
Vnútorná priestornosť Skvelo variabilný interiér Komfortný a istý podvozok Úsporné vznetové motory Presné radenie |
O vozidle
V roku 2006 prišla po dlhých jedenástich rokoch na trh druhá generácia Fordu Galaxy. Automobil tentoraz už nemá nič spoločného s autami koncernu Volkswagen, druhé Galaxy vyvinul Ford vlastnými silami. Aby trochu rozložil náklady na vývoj, pripravil aj trochu zmenenú variantu S-MAX s nižšou siluetou a menšími rozmermi. Galaxy plní úlohu veľkého plnohodnotného MPV a S-MAX je športovejší variant zameraný na mladších vodičov. Druhý Galaxy povyrástol a dostal podstatne kvalitnejšie a modernejšie prevedenie interiéru, celkový vonkajší tvar sa pritom v podstate zásadne nezmenil, auto len odráža dizajnovú reč Fordu z doby svojho vzniku. Nepochybne je však vzhľad atraktívnejší než u predchádzajúceho prevedenia, a to má Ford v zálohe ešte spomínané prevedenie S-MAX. Čo sa interiéru týka, poberie Galaxy stále sedem cestujúcich a ani v tretej rade nebudú trpieť nedostatkom miesta. Oproti predchádzajúcej generácii narástol aj prepravný priestor pre batožinu, aj v sedemmiestnom prevedení totiž Galaxy pojme veľmi solídnych 435 litrov batožiny. Po zložení tretej a druhej rady vznikne úplne rovná ložná plocha.
Základnou pohonnou jednotkou pre Galaxy je dvojlitrový benzínový motor Duratec s výkonom 107 kW, ďalším stupňom potom 2.3 Duratec s výkonom 118 kW. Obidva majú vyššiu spotrebu a nie sú pre pohon veľkého MPV príliš vhodné. Najslabším naftovým motorom bol z počiatku 1.8 TDCi s 92 kW, nasledoval dvojliter so 103 kW a prevedenie 2.2 TDCi má výkon solídnych 129 kW. Turbodiesely sú lepšou voľbou ako z hľadiska spotreby, tak aj celkovej dynamiky vozidla. V roku 2010 prešiel Galaxy modernizáciou, ktorá sa okrem decentných zmien vo vzhľade dotkla výraznejšie práve motorovej palety. Ako najsilnejšia pohonná jednotka nastúpil preplňovaný zážihový dvojliter EcoBoost s výkonom solídnych 149 kW, ktorý rozhodne nemá s Galaxy veľa práce a spotreba viacmenej zodpovedá výkonu. Z ponuky zmizol najslabší turbodiesel a naopak bolo pridané prostredné prevedenie 2.0 TDCi s výkonom 120 kW. Dvojlitrový turbobenzín priniesol aj dvojspojkovú prevodovku PowerShift, ktorú mohol mať dvojlitrový TDCi za príplatok. V rámci ďalšej modernizácie sa pod kapotu dostal aj ďalší motor EcoBoost, tentoraz preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 118 kW. Tá nahradila starší 2,3 litrový Duratec a príjemne prekvapí nielen tým, že pre pohon auta plne dostačuje, ale aj tým, že má solídnu spotrebu paliva. Avšak je nutné, aby vodič krotil prípadné vášne, potom opäť spotreba výrazne rastie. Motor 2.2 TDCi tiež výrazne posilnil na 147 kW.
Výbava
Veľké MPV od Fordu pôsobí až luxusným dojmom a to podčiarkuje aj veľmi dobrá výbava. V tej nemôže chýbať klimatizácia a štandardom je napríklad aj rádio s CD prehrávačom a solídnou zostavou desiatich reproduktorov. Vyššie výbavy môžu mať naozaj vyložene luxusné prvky a o dobre vybavené vozidlá nie je na trhu núdza.
Design
Nový Ford Galaxy sa môže pochváliť atraktívnym dizajnom v exteriéri a aj v interiéri. Auto má takmer luxusný vzhľad a vydarený dizajn nemusel príliš meniť ani facelift, ktorým vozidlo prešlo v roku 2010. Navyše jednoduché tvary dané účelom vozidla sú celkom nadčasové.
Spotreba
Nový Ford Galaxy sa môže pochváliť atraktívnym dizajnom v exteriéri a aj v interiéri. Auto má takmer luxusný vzhľad a vydarený dizajn nemusel príliš meniť ani facelift, ktorým vozidlo prešlo v roku 2010. Navyše jednoduché tvary dané účelom vozidla sú celkom nadčasové.
Jazdné vlastnosti
Ford S-Max sa môže na auto kategórie MPV pochváliť naozaj veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami. Podvozok je veľmi istý a len tak ho niečo nerozhodí, výborná je smerová stabilita na diaľniciach a ani v zákrutách sa Galaxy nespráva zle.
Bezpečnosť
V roku 2006 prešiel Ford Galaxy nárazovými testami takzvane bez straty kvetinky, teda s päťhviezdičkovým hodnotením. Dobrá je tak bezpečnostná výbava vozidla ako robustná konštrukcia. Úroveň bezpečnosti tiež zlepšujú výborné jazdné vlastnosti vozidla.
Praktickosť
Interiér veľkého MPV samozrejme musí byť praktický, u Galaxy to však platí dvojnásobne. Aj v sedemmiestnom usporiadaní zostáva v batožinovom priestore dostatok miesta (435 litrov), po sklopení tretieho radu je k dispozícii 830 litrov a pri zložení aj druhého radu a zarovnania nákladu po strop je k dispozícii 2365 litrov priestoru. Navyše sklopením dvoch radov sedadiel vznikne úplne rovná ložná plocha. Manipulácia so sedadlami je ľahká a Galaxy sa tiež môže pochváliť množstvom praktických odkladacích priestorov.
Komfort
Veľmi istý podvozok auta nerobí kompromisy ani v pohodlí. To je tým hlavným, čo je u Galaxy dôležité. Galaxy tak nerovnosti filtruje veľmi dobre, navyše má auto aj kvalitné odhlučnenie. Veľmi pohodlné sú takisto sedadlá, ktorým pritom nechýba bočné vedenie. Ponuka miesta je tak dobrá, že v druhej rade je ho vyložene nadbytok a v tretej nebudú strádať ani nadpriemerne vysokí cestujúci.
Prevádzkové náklady
Oproti predchádzajúcej generácii je druhý Ford Galaxy výrazne spoľahlivejší, v štatistikách patrí k ľahkému nadpriemeru, čo je veľký pokrok. Veľké MPV tiež príjemne prekvapí solídnou spotrebou nielen turbodieselových motorov, takže prevádzkové náklady možno udržať na rozumnej úrovni.