O vozidle
V roku 2008 nahradil Ford svoj malý model Ka druhou generáciou. Tá nadväzovala na veľmi originálny automobil, a zhostila sa neľahkej úlohy, ktorú nakoniec splnila skôr napoly. Druhé Káčko totiž vstupovalo na trh štýlových malých áut, ktorý vlastne pomohla prvej generácie vytvoriť, a ktorý sa od tej doby stihol zaplniť. Navyše malo druhej Ka veľkú nevýhodu. Vstupovalo na trh po boku po vzhľadovej stránke ospevovaného Fiatu 500. Aby to nebolo vôbec jednoduché, tak práve techniku Fiatu 500 Káčko druhej generácie používa. To ho však stavia do nezávideniahodnej situácie – päťstovka je oproti druhému Káčku ďaleko štýlovejšia, a nová generácia malého Fordu sa vzhľadovo trochu umiernila, takže neláka ani tých, ktorým sa páčili nevšedné tvary prvého prevedenia. Ka tak vsádza na cenu, ktorá patrí medzi štýlovými malými autami k najzaujímavejším. Pritom pri starostlivom pohľade odhalíme elegantné auto, ktoré v určitej konfigurácii doplnkov môže pôsobiť naozaj originálne. Lenže takých vozidiel na trhu ojazdených áut príliš nie je, a obyčajné verzie nijako nevybočujú z pomerne plnej triedy miniáut. Oproti predchádzajúcej generácii sa aspoň výrazne vylepšilo celkové spracovanie auta a použité materiály. Interiér je tiež tentoraz predsa len o niečo priestornejší, podpisuje sa na tom práve platforma Fiatu 500 – a teda vlastne základ Fiatu Panda. Stavba vozidla je mierne vyššia, takže aj dozadu sa tentoraz cestujúcich natlačia, avšak na dlhšie cesty tu stále nebudú mať dostatok pohodlia. Batožinový priestor povyrástol na v tejto triede solídnych 224 litrov, po sklopení sedadiel odvezie Káčko až 747 litrov nákladu.
Aj druhá generácia Káčka sa môže pochváliť veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami. Tentoraz za to vďačí výraznému prepracovaniu podvozku oproti päťstovke. Auto dostalo výrazne mäkšie pružiny, ale zato tuhšie tlmiče, a na zadnej náprave pribudol skrutný stabilizátor. Auto sa tak chová stabilne a veľmi predvídavo, avšak hravosť predchádzajúcej generácie je bohužiaľ preč. V Káčku tiež nebudú cestujúci trpieť nedostatočným jazdným komfortom, a to aj napriek tomu, že má malé auto v tejto oblasti limity a podvozok stále dáva prednosť jazdným vlastnostiam.
Výbava
Pri malom Forde opäť nemôžeme počítať s ktovieakou základnou výbavou, tá tak skôr zodpovedá obvyklému priemeru doby. Sú tu dva airbagy, na rozdiel od predchádzajúcej generácie samozrejme aj ABS, avšak komfortné prvky prinášajú až vyššie stupne výbavy, ktoré sú trochu vzácnejšie.
Design
Druhá generácia Fordu Ka nie je rozhodne tak nevšedná a originálna ako tá prvá, a ani zďaleka tak štýlová ako Fiat 500, z ktorého techniky vychádza. To tak trochu odsúva vozidlo na okraj záujmu, pritom karoséria vie byť s vhodnými doplnkami naozaj podmanivá. V základnom prevedení je však auto trochu fádne.
Spotreba
Aj keď sa do Ka dodával aj malý turbodiesel, prakticky je vozidlo k zohnaniu len so zážihovým motorom 1,2 s výkonom 51 kW. Jeho spotreba nie je zlá, a v mestskej premávke sa drží v priaznivých medziach, avšak na diaľnici už výrazne rastie.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti druhého Káčka opäť nie sú tak zábavné a hravé ako pri prvom prevedení, ale auto patrí vo svojom segmente k tomu lepšiemu. Správanie je dobre čitateľné a Káčko prekvapuje veľmi dobrou stabilitou a ovládateľnosťou.
Bezpečnosť
V oblasti bezpečnosti urobil druhý Ford Ka výrazný krok vpred. V nárazových testoch Euro NCAP získalo druhé Káčko skóre štyroch hviezdičiek, čo je dané výrazne tuhšou konštrukciou karosérie. V základe nájdeme však len čelné airbagy, bočné pridáva druhý stupeň výbavy, a okenné ten tretí.
Praktickosť
Ford Ka druhej generácie stále nie je z pohľadu priestornosti a variability ktovieako praktické auto. Batožinový priestor síce posilnil na 224 litrov a po sklopení sedadiel odvezie Káčko až 747 litrov nákladu, ale aj tak má posádka miesta len tak tak. Ka je opäť skôr praktickým pokoriteľom džungle mestských dopravných zápch.
Komfort
Dobrý jazdný komfort ponúka Káčko aj napriek tomu, že sa primárne snaží ponúknuť čo najlepšie jazdné vlastnosti. Odpruženie tak posádku rozhodne nevytrasie, avšak aj medzi malými automobilmi môžeme nájsť komfortnejšie vozidlá.
Prevádzkové náklady
Druhé Káčko využíva opäť celkom jednoduchú, a tentoraz aj celkom preverenú techniku . Prevádzkové náklady by sa mali držať v rozumných medziach, len spotreba motora by mohla byť predovšetkým v diaľničnom režime nižšia. Diely a servis nie sú drahé.