




Prečo kúpiť |
---|
Lákavý dizajn Kvalitné spracovanie Výborné jazdné vlastnosti Veľmi dobrý jazdný komfort Dynamické motory |

O vozidle
Ford Kuga je prvým kompaktným SUV nemeckej automobilky. V roku 2008 priniesol do segmentu atraktívny svalnaté tvary, ktoré SUV naozaj pristanú a dodnes vyzerajú veľmi pôsobivo. Ostatne, mnohí priaznivci Kugy sa čudovali, keď ju Ford v roku 2012 vystriedal druhou generáciou, ktorá nie je na prvý pohľad takým výrazným posunom vpred. Tu však automobilka ctí globálnu stratégiu, druhá Kuga totiž nastúpila spoločne s americkým modelom Escape, s ktorým je totožná. Zákazníci, ktorí teda túžia po relatívne novom ojazdenom SUV, majú pri Forde možnosť vcelku zaujímavej voľby. Prvá generácia Forde Kuga je totiž menšia a agilnejšia, druhá generácia povyrástla a je priestornejšia a praktickejšia. Ľúbivá prvá generácia má aj veľmi elegantný interiér, ktorý zasluhuje pochvalu za dobré spracovanie, a kvalitné použité materiály. Pohodlné sú aj sedadlá, obzvlášť tie príplatkové kožené. Za volantom sa vodič necíti tak nadradený okolitej premávke ako v niektorých iných SUV, Kuga tu už od začiatku naznačuje svoje trochu športovejšie ambície. Samotný interiér je vcelku priestorný, len cestujúci na zadných sedadlách by prekvapivo ocenili trochu viac miesta pre kolená. Batožinový priestor s objemom 456 litrov je však viac anež slušný.
Kuga je predovšetkým skvelým SUV pre šoféra. Jazdné vlastnosti na míle prekonávajú väčšinu súperov, auto sa veľmi ochotne vrhá do zákrut a aj napriek citeľným náklonom tu drží stopu prekvapivo dlho. Keď to naozaj preženiete, začne sa pekne čitateľne posúvať nedotáčavým šmykom von zo zákruty. Kuga je teda veľmi dobre ovládateľná, a je len málo kompaktných SUV, s ktorými sa takto dobre jazdí. Ani jazdný komfort pritom výrazne netrpí, hoci veľké nerovnosti samozrejme dá trochu tuhší podvozok posádke vcelku výrazne pocítiť.
Kuga je k dispozicii s pohonom predných alebo všetkých kolies, na trhu ojazdených vozidiel však väčšinou narazíte na lepšie vybavená prevedenie 4x4. Zdá sa, že akýsi monopol z hľadiska pohonných jednotiek tu má dvojlitrový turbodiesel TDCi s výkonom 100, a neskôr i 103 kW. Motor má relatívne slušnú dynamiku jazdy a zachováva priaznivú spotrebu paliva. Zriedkavejšie sa možno stretnúť s jeho silnejším prevedením s výkonom 120 kW, ktoré okrem manuálnej šesťstupňovej prevodovky môže byť kombinované aj s dvojspojkovou prevodovkou. Tá radí veľmi hladko a jemne, pre Kugu je veľmi komfortnou a užívateľsky príjemnou voľbou. Zlostiť sa budete len kvôli popisom radiacej kulisy na pravej strane – cez páku voliča na ne nie je vidieť, a vzhľadom k malému odporu dráhy voliča sa tak ťažko zisťuje, aký režim máte zaradený. Monopol dieselu nijako neudiví pri zistení, že benzínový motor sa do Kugy dodával jediný – silný, ale tiež celkom smädný päťvalec 2,5 Turbo s výkonom 147 kW.
Výbava




Design




Prvá generácia Fordu Kuga je stále veľmi atraktívne SUV so svalnatými linkami, ktoré pôsobia dynamickým dojmom. Tvary zatiaľ nestihli zostarnúť, a to aj napriek príchodu nástupcu. Veľmi dobrým dojmom pôsobí aj interiér.
Spotreba




Ford Kuga zoženiete takmer výhradne s dvojlitrovým turbodieselom TDCi. Či už v slabšej, alebo v silnejšej verzii, spotreba sa vždy dokáže držať v rozumných medziach, len sa zdá, že pri väčšom využívaní dynamiky spotreba stúpa trochu viac ako pri niektorých súperoch. Jediný zážihový motor je vzácny, jeho spotreba je totiž celkom vysoká.
Jazdné vlastnosti




V segmente kompaktných SUV patrí Ford Kuga prvej generácie na úplnú špičku z hľadiska jazdných vlastností. Podvozok vydrží také zaobchádzanie, pri ktorom väčšina súperov už dávno kapituluje. Správanie auta v zákrutách je navyše skvele čitateľné, a prípadná nedotáčavosť sa dostavuje postupne, a dá sa dobre korigovať.
Bezpečnosť




Kuga má tuhú a veľmi robustnú karosériu, čo jej určite pomohlo získať v nárazových testoch Euro NCAP plný počet piatich hviezdičiek. Stalo sa tak v roku 2008. Kuga má okrem kvalitnej konštrukcie aj veľmi dobrú bezpečnostnú výbavu, ktorá počíta okrem iného šesť airbagov.
Praktickosť




Kým jazdnými vlastnosťami patrí na špičku segmentu, v praktickosti Ford Kuga za niektorými súpermi mierne zaostáva. Vzadu by cestujúci ocenili viac miesta pre kolená, vpredu zase chýbajú šikovné odkladacie miesta na drobnosti. Batožinový priestor má veľmi slušný objem 456 litrov.
Komfort




Hoci má Kuga predovšetkým špičkové jazdné vlastnosti, ani jazdný komfort nie je vôbec špatný. Auto sa cez nerovnosti prenáša veľmi príjemne, naozaj veľké výmole však posádka pocíti. Komfortná je aj kabína, pochvalu zasluhuje odhlučnenie. Komfort vie tiež výrazne zvýšiť veľmi hladko pracujúca dvojspojková prevodovka, tá je však na trhu vzácnejšia.
Prevádzkové náklady




Kuga je moderný a relatívne mladý automobil, ktorý by nemusel svojho majiteľa potrápiť príliš častým výskytom porúch. Technika je vcelku štandardná, zodpovedá kompaktnému Focusu, oproti nemu je však treba počítať predsa len s trochu vyššími prevádzkovými výdavkami.