




Prečo kúpiť |
---|
Lákavý dizajn Kvalitné spracovanie Veľmi dobré jazdné vlastnosti Vynikajúci jazdný komfort Dobrý vnútorný priestor Dynamické motory |

O vozidle
Druhá generácia Forde Kuga prišla na trh možno skôr, než by vzhľadom k podarenému prvému prevedenia mnohí čakali. Automobilka tu ctí globálnu stratégiu, druhá Kuga totiž nastúpila spoločne s americkým modelom Escape, s ktorým je technicky totožná. Zákazníci, ktorí teda túžia po relatívne novom ojazdenom SUV majú pri Forde možnosť vcelku zaujímavej voľby. Prvá generácia Forde Kuga je totiž menšia a agilnejšia, druhá generácia povyrástla a je priestornejšia a praktickejšia. Aj druhá generácia si ponecháva veľmi atraktívny vzhľad, mnohí ju môžu považovať iba za facelift prvého prevedenia. Nie je tomu však tak, auto sa zmenilo výrazne viac, než sa na prvý pohľad zdá. A to aj napriek tomu, že podvozková platforma ostala v princípe zachovaná, hoci je Kuga druhej generácie väčšia ako tá prvá, rázvor náprav je zhodný. Druhá Kuga je však viac zameraná na komfort, priestor a praktickosť. Vďaka zväčšeným rozmerom sa zväčšil aj priestor pre posádku, hoci jeho nárast je možno výraznejší než by miery napovedali. Predovšetkým vnútorná šírka je o mnoho lepšia, a cestujúci vzadu už tiež nebudú nariekať na málo miesta pre kolená – pohodlne sa sem usadia aj naozaj vysokí pasažieri. Naďalej platí, že Kuga má veľmi pohodlné sedadlá, obzvlášť tie príplatkové kožené. Len sedáky vzadu by mohli byť dlhšie, aby poskytovali lepšiu oporu stehnám. Interiér druhej generácie je celkovo oveľa vzdušnejší, čo umocňuje aj možnosť získať automobil s presklenou strechou.
Z hľadiska jazdného prejavu sa Ford Kuga druhej generácie posunul viac ku komfortu, nerovnosti tak podvozok vie žehliť s ešte väčšou samozrejmosťou ako predchádzajúce prevedenie. Hoci je to mierny ústupok z agilného správanie predchádzajúcej generácie, pre väčšinu záujemcov o SUV je komfort prednejší. Navyše jazdné vlastnosti naďalej nie sú vôbec zlé, len už jednoducho Kuga kvôli väčším náklonom tak neláka k bezohľadnému jazdnému štýlu. Pritom podvozok stále znesie hrubšie zaobchádzanie než pri väčšine súperov.
Premenou prešla aj paleta motorov, na rozdiel od prvej generácie so tu vo väčšej miere objavujú aj zážihové motory. Základom je totiž preplňovaný motor 1.6 EcoBoost s výkonom 110 kW, ktorý tu je kombinovaný výhradne s pohonom predných kolies. Silnejšie prevedenie so 132 kW už má povinne pohon všetkých kolies, a je kombinované so šesťstupňovým automatom. Pilierom ponuky sú však naďalej pochopiteľne turbodiesely. Základom je prevedenie 2.0 TDCi s výkonom 103 kW, ktoré môže mať pohon predných, alebo všetkých kolies, štvorkolka potom voliteľne aj dvojspojkovú prevodovku PowerShift. Výkonnejšia verzia motora so 120 kW je kombinovaná výhradne s pohonom všetkých kolies, a opäť je na výber medzi manuálom a ústrojenstvom PowerShift.
Výbava




Design




Aj druhá generácia Fordu Kuga vyzerá naozaj k svetu. Auto sa štylisticky zmenilo len málo, svalnaté a dynamické tvary mu zostali, celkovo je teraz Kuga ešte o niečo krajšia. Kvalitne a hodnotne je urobený aj interiér.
Spotreba




Druhá generácii Fordu Kuga trochu povyrástla, pohonné jednotky zostali v podstate rovnaké ako v prvej generácii. Opäť tak platí, že v rámci konkurencie môžeme najsť aj o niečo úspornejšie modely, a že je vozidlo spotrebou trochu viac náchylné na konkrétny jazdný štýl.
Jazdné vlastnosti




Hoci sa podvozok Kugy zdá, ako by ustúpil z výborných jazdných vlastností, naďalej patrí aj druhá generácia v tomto ohľade na špičku segmentu. Pocitovo nie je tak agilná, ako predchádzajúce prevedenie, stále však podvozok znesie ďaleko viac ako pri väčšine súperov. Poteší aj veľmi citlivo nastavený stabilizačný systém, ktorý dravej jazde nebráni.
Bezpečnosť




Druhá generácia Fordu Kuga má ešte tuhšiu karosériu ako tá prvá, a bezpečnostná výbava bola tiež vylepšená. Tak nejako samozrejme teda vozidlo v nárazových testoch Euro NCAP získalo v roku 2012 maximálne päťhviezdičkové hodnotenie, pričom to by mu zostalo aj podľa prísnejších kritérií platných od roku 2013.
Praktickosť




Druhá generácia Fordu Kuga zapracovala na praktickosti. Hoci napríklad zložením zadných sedadiel nevznikne v batožinovom priestore rovná ložná plocha, nákladu poberie Kuga viac ako prvé prevedenie. Objem 456 litrov je v podstate zhodný, batožinový priestor má však skvelý pravidelný tvar. Posádka má tiež viac miesta než v prvej generácii.
Komfort




Pri druhej generácii Fordu Kuga zaznamenal výrazný pokrok predovšetkým jazdný komfort. Nie že by na tom predchádzajúce prevedenie bolo zle, to nové je však ešte lepšie. Vynikajúce je odhlučnenie, a mäkší podvozok filtruje nerovnosti naozaj s gráciou.
Prevádzkové náklady




Aj pre druhý Ford Kuga platí, že by mal byť bezproblémovým vozom, na ktorom možno vzhľadom k veku očakávať skôr len investície do bežného servisu, paliva a ďalších s prevádzkou vozidla súvisiacich výdavkov. Na druhú stranu mierne vyššia spotreba paliva aj povaha vozu sebou nesú predsa len trochu zvýšené náklady.