Prečo kúpiť |
---|
Veľkorysá ponuka priestoru Výborné jazdné vlastnosti Komfortné odpruženie Nadčasový dizajn |
O vozidle
Mondeo druhej generácie nadväzovalo na veľmi úspešnú prvú generáciu, napriek tomu nezostal u auta kameň na kameni. Konštrukcia je úplne nová a s radikálnou zmenou prešiel aj dizajn, ktorý vychádza z vtedy nového smeru automobilky New Edge Design. Medzigeneračne však Mondeo výrazne narástlo, čo platí predovšetkým pre model kombi, ktorý má skutočne veľkorysú ponuku priestoru. Moderná konštrukcia sa prejavila pozitívne aj v oblasti bezpečnosti, vozidlo už tentoraz v nárazových testoch uspelo a získalo obvyklé štvorhviezdičkové hodnotenie. V ponuke zostali prevedenia sedan, liftback a kombi. Všetky verzie sú dnes dostupné za priaznivé ceny, pritom sa Mondeo druhej generácie môže chváliť nadpriemernou spoľahlivosťou a trvanlivosťou. Je však nutné počítať s tým, že Mondeo často slúžilo ako služobné vozidlo.
Oproti prvej generácii bola výrazne obmenená paleta motorov, no i tak sa v prvých rokoch výroby vyberá z jednotiek horšie. V čase nastupujúcej popularity vznetových motorov neboli totiž letargické tisícosemstovky (81 a 92 kW) a ani vcelku smädné prevedenie 2.0 a šesťvalca 2,5 a 3,0 litra práve najlákavejšími možnosťami, a podobne sa javia aj dnes. Napriek tomu, že trojlitrový šesťvalec v športovej verzii ST220 robí z Fordu Mondeo naozaj rýchly diaľničný expres. Lenže ani vznetové motory 2.0 TDDi s výkonom 66 a 85 kW nepôsobia príliš lákavo, sú nekultivované a majú vyššiu spotrebu. Obľúbený a úsporný motor 2.0 TDCi sa vo verzii s výkonom 96 kW objavil až v roku 2002, teda rok pred modernizáciou Mondea. S ňou prišla konečne aj šesťstupňová prevodovka pre 2.5 V6 a TDCi, takže ideálne je hľadať práve prevedenie od tohto dátumu výroby. V roku 2004 sa objavil benzínový motor 1.8 SCi, ktorý však nezúčastnený prejav predchádzajúcich verzií nevylepšil a navyše sa stretával s problémami s elektronikou. Veľmi silným motorom pod kapotou Mondea je jednotka 2.2 TDCi, ktorá sa objavila aj v roku 2004 a ponúka výkon 114 kW a krútiaci moment ohromných 400 Nm.
Cenené sú jazdné vlastnosti druhej generácie Mondea. Vozidlo si zachovalo komfortné zameranie, pritom podvozok je veľmi istý a skvele vedie stopu. Prekvapivo dobre sa veľký voz chová v zákrutách.
Výbava
Výbava druhej generácie Fordu Mondeo bola od začiatku na solídnom stupni. V praxi sú navyše bežnejšie lepšie vybavené vznetové verzie, u ktorých teda nebude posádka strádať ani z hľadiska komfortných a bezpečnostných prvkov výbavy. Opäť platí, že ak túžite po naozaj dobrej výbave, je vhodné hľadať modely v prevedení Ghia.
Design
Druhá generácia Fordu Mondeo je navrhnutá v štýle ostro rezaného New Edge Design. Tento štýl zároveň preukázal nadpriemernú odolnosť voči zubu času a tak aj dnes pôsobí druhé Mondeo stále moderným a dynamickým dojmom. Kvalitne tiež pôsobí interiér vozidla.
Spotreba
Ponuka motorizácií nie je u Mondea možno tak široká, ako u konkurencie, ale ideálne pohonné jednotky tu však nájdeme. Vo všeobecnosti ide o diesely, ktoré sú v modernom prevedení TDCi silné a úsporné zároveň. Benzínové motory sú celkovo menej obvyklé a pokiaľ ich zákazníci volili, išlo z prestížnych a komfortných dôvodov o silnejšie verzie, ktorých spotreba je síce vyššia, ale nijako nevybočuje z danej kategórie obvyklých medzí.
Jazdné vlastnosti
Druhá generácia Mondea dostala do vienka špičkové jazdné vlastnosti, Ford sa tak rýchlo vyšvihol na pozíciu výrobcu s vodičsky veľmi príjemnými vozidlami. Mondeo je síce stále ideálny diaľničný expres, ale prekvapí aj ochotou zatáčať a celkovou úrovňou priľnavosti.
Bezpečnosť
U druhej generácie Mondea sa už neopakovalo malé fiasko s nehodnými výsledkami v nárazových testoch Euro NCAP. Model tú získal štvorhviezdičkové hodnotenie, ktoré bolo v čase vzniku auta viac-menej štandardom. Aj vďaka slušnej bezpečnostnej výbave a predovšetkým pevnej a rozmernej karosérii patrí aj dnes k bezpečným autám.
Praktickosť
Predovšetkým kombík druhej generácie Mondea je naozaj obrí automobil, ktorý poskytuje posádke i batožine nadpriemerné množstvo miesta, pochvalu si opätovne zaslúžia veľkorysé sedadlá. Kufor sedanu a liftbacku pojme 500 litrov nákladu, u kombi je to dokonca 540 litrov. Skôr než absolútna hodnota objemu je však dôležitá výborná využiteľnosť priestoru a pri kombi aj veľmi dlhá ložná plocha po sklopení sedadiel.
Komfort
Mondeo si ako veľký voz strednej triedy zachovalo zameranie na pohodlie, úrovňou komfortu sa zaradilo ku špičke svojej triedy a doby. Posádka navyše naozaj nemôže trpieť nedostatkom miesta a aj celková ergonómia vozidla je na veľmi dobrej úrovni.
Prevádzkové náklady
Druhé Mondeo je nadpriemerne spoľahlivý automobil, čo platí aj pre jeho pohonné jednotky. Medzi nimi nie je nutné z hľadiska spoľahlivosti siahodlho vyberať, problémová je snáď len tisícosemstovka SCi. Náhradné diely sú dostupné za rozumné ceny a to isté platí o servisných prácach.