Prečo kúpiť |
---|
Veľkorysá ponuka priestoru Veľký batožinový priestor Dobré jazdné vlastnosti Komfortné odpruženie Atraktívny dizajn |
O vozidle
Tretia generácia Fordu Mondeo sa objavila roku 2007 a automobil neznamenal takú výraznú zmenu, akou bol prechod medzi prvou a druhou generáciou. Dizajn sa trochu uhladil, celkovo je však Mondeo stále veľmi pôvabný a dynamický automobil. A to aj v porovnaní so štvrtou generáciou, ktorej uvedenie Ford v Európe neustále odkladá. Klasický zástupca strednej triedy sa môže opäť pochváliť dobrými jazdnými vlastnosťami, vysokou úrovňou komfortu i nadštandardnou ponukou vnútorného priestoru. Ford dokonca zachoval aj všetky tri karosárske verzie, teda sedan, liftback a kombi. Všetky verzie majú tentoraz veľmi podobný objem batožinového priestoru, i keď prístup do sedanu je o niečo namáhavejší.
Veľmi to asi vadiť nebude, pretože sedan nie je na trhu ojazdených áut obvyklým zjavom. Drvivá väčšina Mondeí tretej generácie totiž vyšla v prevedení kombi, no a čo sa motorizácií týka, úplne jasne prevládajú vznetové motory. Slabú základnú benzínovú tisícšesťstovku je aj tak lepšie vynechať, ak predsa len máte záujem o zážihový motor, je rozumnejšou voľbou dvojliter so 107 kW. Z novších prevedení potom možno odporučiť preplňovanú tisícšesťstovku EcoBoost, ktorá má dostatok výkonu (118 kW) a pritom rozumnú spotrebu. Naopak smädné sú prevedenia 2,3 litra a päťvalec 2,5 Turbo z produkcie Volva. Podstatne lepší je moderný preplňovaný štvorvalec EcoBoost so 176 kW, ktorý je však v ponuke pomerne krátko. Pre nové Mondeo sú však ideálnou motorizáciou vznetové motory, typicky ide o dvojlitre TDCi pochádzajúce zo spolupráce s koncernom PSA. Motor je k dispozícii vo výkonových variantoch 85, 96 a 103 kW a v podstate pokrýva široké spektrum potrieb šoférov. Preto nie je divu, že základná 1.8 TDCi 74 kW je menej obvyklá a to isté platí pre silný štvorvalec 2,2 litra s výkonom 129 kW.
Tretie Mondeo je vcelku kvalitný automobil, ktorému sa však v detailoch nevyhýbajú určité ťažkosti. Občas dochádza k nadmernému opotrebeniu niektorých častí interiéru, a prekvapí častá povrchová korózia podvozkových dielov a korózia výfuku. Pozor tiež na kapotu, ktorá býva bombardovaná kamienkami a ani jej protikorózna ochrana to tak často nevydrží.
Výbava
Moderný sedan strednej triedy musí mať samozrejme aj modernú výbavu, čo pochopiteľne platí aj pre Mondeo. Na dôvažok nájdeme vozidlo väčšinou v drahších dieselových prevedeniach vo vyšších stupňoch výbavy.
Design
Tretia generácia Fordu Mondeo priniesla trochu umiernenejší, avšak stále veľmi atraktívny dizajn. Dá sa očakávať, že moderne bude Mondeo pôsobiť aj potom, čo si zvykneme na nadchádzajúcu štvrtú generáciu s naozaj atraktívnymi tvarmi. Vyvážené tvary vozidla sa premietajú aj do interiéru, tu však môže u základných verzií kaziť dojem lacno vyzerajúci plast na stredovom paneli. Vyššie stupne výbavy využívajú hodnotnejší materiál.
Spotreba
Synonymom pre Mondeo tretej generácie je motorizácia 2.0 TDCi, ktorá je kultivovaná a úsporná. Vzhľadom k tomu, že aj z ďalších motorizácií na trhu nájdeme predovšetkým diesely, je väčšina predávaných vozidiel naozaj sporivých. Zážihové motory sú menej obvyklé a mávajú vyššiu spotrebu, novšia verzia EcoBoost však prináša aj priaznivé nároky na prísun benzínu.
Jazdné vlastnosti
Synonymom pre Mondeo tretej generácie je motorizácia 2.0 TDCi, ktorá je kultivovaná a úsporná. Vzhľadom k tomu, že aj z ďalších motorizácií na trhu nájdeme predovšetkým diesely, je väčšina predávaných vozidiel naozaj sporivých. Zážihové motory sú menej obvyklé a mávajú vyššiu spotrebu, novšia verzia EcoBoost však prináša aj priaznivé nároky na prísun benzínu.
Bezpečnosť
Päť hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP je dnes už v danej kategórii prakticky povinnosťou, Mondeo tretej generácie však pochádza ešte z čias, kedy by sme považovali za slušné aj dosiahnutie štyroch hviezd. Preto môžeme bezpečnosť vozidla hodnotiť celkovo veľmi kladne.
Praktickosť
Hoci kombi tretej generácie nevyzerá toľko sťahovácky ako druhá generácia, prepravná kapacita vozidla je opäť doslova enormná. Batožinový priestor má pri všetkých karosárskych prevedeniach až vzácne vyrovnaný objem, sedan ponúka 550 litrov, liftback 540 litrov a kombi 549 litrov. U sedanu je bohužiaľ nevýhodou relatívne malý vstupný otvor.
Komfort
Z veľkých sedanov strednej triedy patrilo Mondeo vždy k tým komfortnejším a to platí aj pre tretiu generáciu, ktorá môže navyše rozmaznávať posádku už veľmi bohatou výbavou. Kto má však napríklad rád komfort v podobe automatickej prevodovky, mal by si dať pozor, občas sa tu vyskytujú poruchy, ktorých oprava si vyžiada vyššiu investíciu.
Prevádzkové náklady
Tretia generácia Fordu Mondeo trpí skôr drobnejšími poruchami, hlavné mechanické časti sú trvanlivé a spoľahlivé. Pozor, majte na pamäti zameranie vozidla, ktorý za sebou máva často vysokú porciu najazdených kilometrov, čomu bude iste stav vozidla odpovedať. Náklady na palivo, servis a náhradné diely sú však úplne v bežných medziach.