OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Ford Puma (1997–2002)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Nízke ceny

Pekný dizajn

Výborné jazdné vlastnosti

Nízke prevádzkové náklady

Dynamický motor 1.7

O vozidle

Ford Puma je malým kupé postaveným na báze techniky bežného Fordu Fiesta. Dnes už je Puma veľmi lacným ojazdeným automobilom, a je teda ľahkou cestou k prekvapivo športovému vozidlu. Dynamická karoséria malého Fordu totiž sľubuje aj zábavu za volantom, a Puma tento sľub dokonale splní. Podvozok Fiesty je tu vyladený naozaj perfektne, a auto je v zákrutách veľmi zábavné. Nedotáčavosť tak typická pre vozidlá s pohonom predných kolies tu prichádza až naozaj veľmi neskoro, a navyše pekne čitateľne, takže ju možno ľahko korigovať. Puma perfektne drží smer, ochotne zatáča a minimálne sa pri tom nakláňa. Jedinou pehou na kráse športového výrazu Pumy sú brzdy, tie na zadnej náprave sú totiž iba bubnové a celkovo brzdy pri športovej jazde vplyvom prehriatia skoro vädnú. Inak je Puma naozaj veľmi zábavné malé kupé, ktoré dynamikou jazdy očakávania danej exteriérom dokonca aj prekoná.

 
Zato v interiéri čaká šoféra iné prekvapenie – palubná doska je tu prakticky bezo zmien prevzatá práve z Fiesty, z ktorej pochádza aj väčšina techniky pod kabátom. Puma by si zaslúžila originálnejšie prevedenie interiéru, a predovšetkým nastaviteľný volant, ktorý postráda. Pozíciu je tak nutné hľadať len za pomoci nastavenia sedadla. Z dnešného pohľadu interiér z Fiesty už toľko nevadí, obe vozidlá nie sú už príliš často vídaným kúskami. Priestornosť je na malé kupé slušná, len zadné sedadlá sú tu naozaj skôr do počtu, ani za priemerne vyrasteného šoféra sa nikto neposadí. Do batožinového priestoru sa zmestí 240 litrov nákladu, po sklopení sedadiel uvezie Puma dokonca 725 litrov vecí.

Pod kapotou Pumy stretneme isté vcelku dynamické benzínové motory. Základom je tisícštyristovka s výkonom 66 kW, ktorá môže mať pri bežnom jazdení veľmi príjemnú spotrebu paliva, svojím výkonom pritom stačí aj na športové zvezenie – len treba motor viac vytáčať. Druhým výkonovým stupňom je tisícšesťstovka, ktorá však nastúpila až v roku 2000, a je teda celkom vzácna. Tá má výkon solídnych 76 kW. Zlatým klincom je potom motor 1,7 VCT s výkonom 92 kW a skutočne príjemným športovým prejavom. S ním je Puma naozaj dravé malé kupétko. Zriedkavo sa možno stretnúť aj výkonnejšou verziou motora naladenou na 114 kW.

Výbava

Výbava Pumy je tiež len veľmi základná, v dobe vzniku auta bolo technických vymožeností k dispozícii aj tak len pramálo. Klimatizácia by však mala byť vcelku obvyklou súčasťou výbavy tohto malého kupé.

Design

Puma je ďalším originálnym Fordom z obdobia okolo prelomu tisícročia. Malé kupé má pekné a dynamické tvary, ktoré sľubujú svižné zvezenie. Dodnes vyzerá Puma veľmi pekne, ak teda neprešla prehnanými úpravami, alebo za sebou nemá vážnejšiu nehodu, po ktorej bolo vozidlo len ledabolo opravené. Palubná doska pochádza bezo zmien z  modelu Fiesta, čo trochu prekvapí, ale dnes to asi bude vadiť málokomu.

Spotreba

Športové vlastnosti Pumy lákajú k riadenej jazde, takže spotreba motorov bude v praxi asi trochu vyššia než príjemné papierové údaje. Avšak s Pumou možno jazdiť aj pekne úsporne, a to tak so slabšou tisícštyristovkou, ako v rámci možností aj so silnejšími agregátmi.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti sú dodnes ozdobou tohto miniatúrneho kupé od Fordu. Puma používa podvozok Fiesty, avšak riadne prepracovaný tak, že sa v zákrutách minimálne nakláňa a pevne sa drží zvolenej stopy. Hranica nedotáčavosti leží veľmi ďaleko, a navyše je jej príchod pekne pozvoľný a čitateľný, Puma sa naozaj skvele ovláda.

Bezpečnosť

Nárazovými testami Euro NCAP nikdy malé kupé od Fordu neprešlo, však nemožno očakávať, že by ochrana posádky dosahovala ktovieakú úroveň. Z dnešného pohľadu bude aj kvôli len minimálnej bezpečnej výbave a staršej konštrukcii auta naozaj len základná.

Praktickosť

Od malého kupé nemožno čakať veľkú praktickosť, avšak Puma vie prekvapiť. Batožinový priestor pojme slušných 250 litrov nákladu a po sklopení len núdzových zadných sedadiel (naozaj tu nikoho voziť nechcete) sa do malinkého kupé vojde pekných 725 litrov.

Komfort

Jazdný komfort sa od malého kupé neočakáva, a tuhý podvozok Pumy nie je ani na ktovieaké filtrovanie nerovností pripravený. Posádka tak logicky pocíti rázy od výmoľov a ďalších nepríjemností našich ciest, ale na druhú stranu sa dá s Pumou celkom ľahko jazdiť každý deň.

Prevádzkové náklady

Puma používa jednoduchú a osvedčenú techniku ​​Fordu Fiesta, a tak nie je problém s jej servisom. Väčšina dielov bude aj príjemne lacných, takže vyššie celkové výdavky poputujú predovšetkým smerom do nádrže, pretože Puma láka k bezohľadnému jazdnému štýlu. Vzhľadom k nemu potom predsa len niektorá mechanika viac trpí a vyžaduje viac pozornosti.



Vážime si vášho
súkromie

Súbory cookie sa používajú na ukladanie vašich nastavení a preferencií, analýzu prevádzky na našich stránkach, zabezpečenie funkcií sociálnych médií a personalizáciu obsahu a reklám. Informácie o používaní našich stránok zdieľame aj s našimi partnermi z oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. Udeľujete svoj súhlas spoločnosti AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s. Viac informácií nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 51 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.