Prečo kúpiť |
---|
Dobrý vnútorný priestor Veľký batožinový priestor Nahor výklopné zadné sedáky Jazdný komfort Kultivovaný a úsporný motor |
O vozidle
Honda City je japonským príspevkom do kategórie malých a cenovo dostupných sedanov. Aj keď s tou cenovou dostupnosťou to pri novom modeli City nebolo zas tak horúce, oproti naozaj lacným modelom ako Renault Thalia alebo Dacia Logan bolo základné prevedenie v podstate aj dvakrát drahšie. City tak skôr do triedy malých sedanov prináša nezvyčajné technické riešenia, vysokú úroveň komfortu, a kvalitu a spoľahlivosť. Navyše ojazdené City už tak drahé nie je, a hoci sú konkurenti stále lacnejší, má oproti nim naozaj čo ponúknuť.
Konštrukčne Honda City vychádza z netradičného malého modelu Jazz, čo určuje celý rad vlastností malého sedanu Hondy. Kabína je tak posadená nezvyčajne dopredu a je pomerne vysoká, batožinový priestor vzadu je síce navrúbľovaný elegantnejšie než pri iných malých sedanoch odvodených od hatchbackov, ale celok pôsobí trochu nesúrodo. Za vpredu posunutou kabínou je totiž nezvyčajne dlhý zadok, auto tak pôsobí trochu nevyváženým dojmom. Estetika je tu však celkovo podarenejšia ako pri mnohých súperoch, hoci samozrejme nájdeme aj elegantnejšie kúsky. Pochvalu si zasluhuje aj celkové spracovanie, hoci použité materiály pôsobia trochu obyčajnejšie, oproti mnohým súperom sú hodnotnejšie a kvalitnejšie. Veľkou výhodou City je však vnútorný priestor. Vďaka vyššej stavbe sa sem posádka poskladá naozaj pohodlne, hoci šoférovi sa nemusí jeho vyšší posed príliš páčiť. Vzadu si ho naopak cestujúci užívajú a môžu sa tešiť z veľmi dobrej opory stehien – táto oblasť pritom býva častou slabinou mnohých automobilov. Veľkorysý je aj batožinový priestor, ktorý pojme 500 litrov nákladu. Prepravnú kapacitu City však vie zlepšiť aj jeden šikovný nápad prevzatý z Jazzu. Sedáky zadných sedadiel sa dajú vyklopiť hore a priklopiť k operadlám, čím tu vznikne veľký nákladový priestor na prepravu takmer čohokoľvek.
Jazdné vlastnosti City sú vďaka podvozku z Jazzu tiež celkom solídne, hoci celkové naladenie auta je výrazne komfortné. K dobrému správaniu v zákrutách tú pomáha dlhý zadok, ktorý prispieva k rýchlejšiemu stáčaniu vozidla do oblúka. Vzhľadom k jednoduchej použitej technike je správanie City až prekvapivo dobré.
Pokiaľ pri Hondy City uvažujete o vhodnom motore, môžete rovno prestať. Auto sa totiž ponúkalo s jediným agregátom, na výber bolo iba medzi manuálnou prevodovkou a bezostupňovým ústrojenstvom CVT, ktoré je však na trhu ojazdených vozidiel veľmi zriedkavé. Pohonnou jednotkou je tisícštyristovka o výkone 61 kW, čo sa zdá ako hraničný výkon. Motor City sa však pýši zaujímavou konštrukciou – jediný vačkový hriadeľ poháňa osem ventilov a je doplnený dvojicou zapaľovacích sviečok na každom valci. Sviečky zapaľujú sekvenčne, takže palivo lepšie prehorí a motor má vyšší krútiaci moment v nízkych otáčkach – tiež je vďaka dokonalejšiemu spaľovaniu ekologický. Spotreba paliva je v praxi tiež pomerne príjemná.
Výbava
Honda City patrí medzi dostupnejšie malé sedany, takže z hľadiska výbavy toho nemožno príliš veľa očakávať. Auto sa zameriava na praktickosť, z komfortnej výbavy je tu štandardný elektrický paket, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a niekoľko ďalších drobností. Klimatizáciu má až vyšší stupeň výbavy.
Design
Honda City pôsobí po stránke vzhľadu trochu nevyváženým dojmom, môže za to vlastne jeho konštrukčnej pôvod v modeli Jazz. Dopredu posunutá kabína a vzadu pridaný batožinový priestor nepôsobia príliš vyvážene.
Spotreba
Honda City používa výhradne jediný motor – zážihovou tisícštyristovku o výkone 61 kW. Agregát má zaujímavú konštrukciu – jediný vačkový hriadeľ poháňa osem ventilov a je doplnený dvojicou zapaľovacích sviečok na každom valci. Sviečky zapaľujú sekvenčne, takže palivo lepšie prehorí a motor má vyšší krútiaci moment v nízkych otáčkach – tiež je vďaka dokonalejšiemu spaľovaniu ekologický. Priaznivý vplyv to má aj na spotrebu paliva.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Hondy City nie sú vôbec zlé, a to aj napriek mäkkému a komfortne naladenému podvozku. K vykružovaniu zákrut tú paradoxne pomáha zadok auta. Nevýhodou City je však preposilované riadenie s takmer nulovou spätnou väzbou, ktoré sťažuje kontrolu nielen v zákrutách, ale aj v priamom smere na diaľnici.
Bezpečnosť
Konštrukčný pôvod v Honde Jazz prináša modelu City vcelku dobrú úroveň ochrany posádky. Nárazovými testami Euro NCAP síce malý sedan japonskej automobilky neprešiel, avšak vzhľadom ku konštrukcii možno očakávať podobné výsledky ako v prípade Jazzu, ktorý získal v roku 2004 štyri hviezdičky.
Praktickosť
Veľkou výhodou City je však vnútorný priestor. Vďaka vyššej stavbe sa sem posádka poskladá naozaj pohodlne, hoci šoférovi sa nemusí jeho vyšší posed príliš páčiť. Vzadu si ho naopak cestujúci užívajú, a môžu sa tešiť z veľmi dobrej opory stehien – táto oblasť pritom býva častou slabinou mnohých automobilov. Veľkorysý je aj batožinový priestor, ktorý pojme 500 litrov nákladu. Prepravnú kapacitu City však vie zlepšiť aj jeden šikovný nápad prevzatý z Jazzu. Sedáky zadných sedadiel sa dajú vyklopiť hore a priklopiť k operadlám, čím tu vznikne veľký nákladový priestor na prepravu takmer čohokoľvek.
Komfort
Honda City sa vyznačuje aj veľmi dobrým jazdným komfortom, ktorý jej dodáva mäkko odpružený podvozok. Ten má síce krátky rázvor, ale dlhší zadok pomáha k príjemnému, plavnému prejavu auta. Posádka tiež ocení pohodlné sedadlá, a celkovo na danú triedu nadštandardný priestor.
Prevádzkové náklady
Honda City je dostupný sedan s relatívne priaznivými prevádzkovými nákladmi. Konkurenčné modely však často používajú ešte jednoduchšiu techniku s jednoduchším servisom, navyše servisné práce na Honde sú predsa len trochu drahšie.