OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Honda City (2008–2011)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Dobrý vnútorný priestor

Veľký batožinový priestor

Jazdný komfort

Kultivovaný a úsporný motor

Elegantný vzhľad

O vozidle

V roku 2008 prišla na trh z globálneho hľadiska už piata generácia malého sedanu Honda City, pre zákazníkov v tuzemsku to bolo len druhé stretnutie s týmto japonským vozidlom. City vydržala v ponuke európskych pobočiek automobilky relatívne krátko, približne do roku 2011, na iných trhoch sa však tento model ponúka naďalej, aj keď sa už očakáva príchod nástupcu. Oproti predchádzajúcej generácii sa Honda City piatej generácie posunula poriadne dopredu. Stále je to malý sedan, ktorého technika je príbuzná opäť s modelom Jazz, avšak auto pôsobí svojbytnejším dojmom. Pri Honde si tentoraz dali záležať na dizajne, a aj napriek opäť vyššej stavbe auta sa im podarilo vykúzliť nečakane elegantné a vyvážené tvary. Honda City tak dodnes patrí medzi esteticky najvydarenejšie malé sedany segmentu B. Vydarený dizajn sa pritom premieta aj do interiéru, takže je jasné, že Honda City sa rozhodne ani v čase svojho aktívneho predaja nemienila merať s najlacnejšími autami segmentu, – naopak, ponúkala kvalitu za primeranú cenu. Lenže práve na tento fakt City najskor "došla", zákazníci v európe sú pri malých praktických automobiloch stále veľmi citliví na cenu. Ojazdené Honda City sa však dá zohnať za zaujímavé čiastky, a vzhľadom ku kvalitám môže byť alternatívou aj voči väčším autám.

Interiér je totiž okrem kvalitného spracovania aj pekne priestorný. Vnútorná šírka je väčšia ako u malých vozidiel, a na zadných sedadlách je miesta pre kolená toľko ako v bežných modeloch strednej triedy. Len nad hlavou vzadu trochu miesta chýba, tu priestornosť ustúpila zvažujúcej sa streche, a vyšší cestujúci sa tu môžu potýkať s čalúnením stropu. Naopak veľkorysý batožinový priestor zostal zachovaný, má naďalej objem 500 litrov. Škoda len, že City prišlo o praktickú vychytávku v podobe nahor výklopných sedákov, ktoré v predchádzajúcej generácii dokázala namiesto zadných sedadiel vytvoriť nečakane veľký prepravný priestor, napríklad pre veľké krabice. Naopak výborné je City z hľadiska odkladacích priestorov, pod zadné sedadlá sa nasťahovali dve priehradky a po interiéri nájdeme množstvo ďalších šikovných odkladacích miest.

City má opäť len jednu pohonnú jednotku. Znovu ide o štvorvalec 1.4 (vďaka objemu 1,34 litra je to skôr tisíctristovka), tentoraz však s konvenčnějším konštrukčným riešením s časovaním ventilov i-VTEC a štyrmi ventilmi na valci. S týmto motorom o výkone 73 kW je City svižnejší než predtým, pritom spotreba paliva zostáva opäť vo veľmi príjemných medziach. A to je agregát stále spätý s len päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

 

Výbava

Piata generácia Hondy City sa ešte viac zamerala na komfort, ktorého súčasťou je aj dobrá výbava. V tej základnej tak nájdeme napríklad manuálnu klimatizáciu, centrálne zamykanie, palubný počítač aj množstvo ďalších príjemných prvkov, v najvyššej výbave možno mať dokonca aj tempomat, čo je v triede malých automobilov vcelku nezvyčajný prvok.

Design

Piata generácia Hondy City patrí bez pochybností k dizajnovo najpodarenejším malým sedanom. Auto je aj napriek vyššej stavbe karosérie veľmi vyvážené a elegantné. City pôsobí dynamicky a pritom zároveň dospelejším dojmom, ako by patrilo do vyššej kategórie. Veľmi vydarený je aj interiér auta s kvalitnejšími materiálmi a výborným spracovaním.

Spotreba

Honda City spolieha na jedinú pohonnou jednotku – tisícštyristovku i-VTEC s výkonom 73 kW. Motor dokáže byť pri pokojnom jazdnom štýle prekvapivo úsporný, na diaľnici a pri väčších nárokoch na dynamiku predsa len spotreba aj kvôli len päťstupňovej prevodovke trochu stúpa.

Jazdné vlastnosti

Aj naďalej platí, že Honda City je naladená predovšetkým komfortne, ale jazdné vlastnosti tiež nie sú zlé. Len náklony v zákrutách sú výraznejšie, ale stabilita auta tým nijako výrazne netrpí, a podvozok umožní aj naozaj dynamickú jazdu. Len riadenie je opäť zbytočne preposilované, hoci získalo na presnosti. 

Bezpečnosť

Honda City piatej generácie sa nárazových testov Euro NCAP nezúčastnila, opäť tak musíme úroveň ochrany posádky odhadovať podľa výkonu menšieho modelu Jazz, ktorý je sedanu technický príbuzný. Bezpečnosť tak bude vcelku solídna, hoci štandardom sú dva airbagy, vo vyšších výbavách sa však objavujú aj tie hlavové.

Praktickosť

Interiér je totiž okrem kvalitného spracovania aj pekne priestorný. Vnútorná šírka je väčšia ako pri malých automobiloch a na zadných sedadlách je miesta pre kolená toľko ako v bežných modeloch strednej triedy. Len nad hlavou vzadu trochu miesta chýba, tu priestornosť ustúpila zvažujúcej sa streche, a vyšší cestujúci sa tu môžu potýkať s čalúnením stropu. Naopak veľkorysý batožinový priestor zostal zachovaný, má naďalej objem 500 litrov. Interiér ponúka množstvo odkladacích priestorov, pod zadné sedadlá sa nasťahovali dve priehradky, a po interiéri nájdeme množstvo ďalších šikovných odkladacích miest.

Komfort

Honda City sa vyznačuje aj veľmi dobrým jazdným komfortom, ktorý jej dodáva mäkko odpružený podvozok. Ten má síce krátky rázvor, ale dlhší zadok pomáha k príjemnému plavnému prejavu auta. Posádka tiež ocení pohodlné sedadlá, a celkovo na danú triedu nadštandardný priestor.

Prevádzkové náklady

Honda City je dostupný sedan s relatívne priaznivými prevádzkovými nákladmi. Konkurenčné modely však často používajú ešte jednoduchšiu techniku s jednoduchším servisom, navyše servisné práce na Honde sú predsa len trochu drahšie.



Vážime si vášho
súkromie

Súbory cookie sa používajú na ukladanie vašich nastavení a preferencií, analýzu prevádzky na našich stránkach, zabezpečenie funkcií sociálnych médií a personalizáciu obsahu a reklám. Informácie o používaní našich stránok zdieľame aj s našimi partnermi z oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. Udeľujete svoj súhlas spoločnosti AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s. Viac informácií nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 46 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.