Prečo kúpiť |
---|
Dobrý vnútorný priestor Veľký batožinový priestor Jazdný komfort Kultivovaný a úsporný motor Elegantný vzhľad |
O vozidle
V roku 2008 prišla na trh z globálneho hľadiska už piata generácia malého sedanu Honda City, pre zákazníkov v tuzemsku to bolo len druhé stretnutie s týmto japonským vozidlom. City vydržala v ponuke európskych pobočiek automobilky relatívne krátko, približne do roku 2011, na iných trhoch sa však tento model ponúka naďalej, aj keď sa už očakáva príchod nástupcu. Oproti predchádzajúcej generácii sa Honda City piatej generácie posunula poriadne dopredu. Stále je to malý sedan, ktorého technika je príbuzná opäť s modelom Jazz, avšak auto pôsobí svojbytnejším dojmom. Pri Honde si tentoraz dali záležať na dizajne, a aj napriek opäť vyššej stavbe auta sa im podarilo vykúzliť nečakane elegantné a vyvážené tvary. Honda City tak dodnes patrí medzi esteticky najvydarenejšie malé sedany segmentu B. Vydarený dizajn sa pritom premieta aj do interiéru, takže je jasné, že Honda City sa rozhodne ani v čase svojho aktívneho predaja nemienila merať s najlacnejšími autami segmentu, – naopak, ponúkala kvalitu za primeranú cenu. Lenže práve na tento fakt City najskor "došla", zákazníci v európe sú pri malých praktických automobiloch stále veľmi citliví na cenu. Ojazdené Honda City sa však dá zohnať za zaujímavé čiastky, a vzhľadom ku kvalitám môže byť alternatívou aj voči väčším autám.
Interiér je totiž okrem kvalitného spracovania aj pekne priestorný. Vnútorná šírka je väčšia ako u malých vozidiel, a na zadných sedadlách je miesta pre kolená toľko ako v bežných modeloch strednej triedy. Len nad hlavou vzadu trochu miesta chýba, tu priestornosť ustúpila zvažujúcej sa streche, a vyšší cestujúci sa tu môžu potýkať s čalúnením stropu. Naopak veľkorysý batožinový priestor zostal zachovaný, má naďalej objem 500 litrov. Škoda len, že City prišlo o praktickú vychytávku v podobe nahor výklopných sedákov, ktoré v predchádzajúcej generácii dokázala namiesto zadných sedadiel vytvoriť nečakane veľký prepravný priestor, napríklad pre veľké krabice. Naopak výborné je City z hľadiska odkladacích priestorov, pod zadné sedadlá sa nasťahovali dve priehradky a po interiéri nájdeme množstvo ďalších šikovných odkladacích miest.
City má opäť len jednu pohonnú jednotku. Znovu ide o štvorvalec 1.4 (vďaka objemu 1,34 litra je to skôr tisíctristovka), tentoraz však s konvenčnějším konštrukčným riešením s časovaním ventilov i-VTEC a štyrmi ventilmi na valci. S týmto motorom o výkone 73 kW je City svižnejší než predtým, pritom spotreba paliva zostáva opäť vo veľmi príjemných medziach. A to je agregát stále spätý s len päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Výbava
Piata generácia Hondy City sa ešte viac zamerala na komfort, ktorého súčasťou je aj dobrá výbava. V tej základnej tak nájdeme napríklad manuálnu klimatizáciu, centrálne zamykanie, palubný počítač aj množstvo ďalších príjemných prvkov, v najvyššej výbave možno mať dokonca aj tempomat, čo je v triede malých automobilov vcelku nezvyčajný prvok.
Design
Piata generácia Hondy City patrí bez pochybností k dizajnovo najpodarenejším malým sedanom. Auto je aj napriek vyššej stavbe karosérie veľmi vyvážené a elegantné. City pôsobí dynamicky a pritom zároveň dospelejším dojmom, ako by patrilo do vyššej kategórie. Veľmi vydarený je aj interiér auta s kvalitnejšími materiálmi a výborným spracovaním.
Spotreba
Honda City spolieha na jedinú pohonnou jednotku – tisícštyristovku i-VTEC s výkonom 73 kW. Motor dokáže byť pri pokojnom jazdnom štýle prekvapivo úsporný, na diaľnici a pri väčších nárokoch na dynamiku predsa len spotreba aj kvôli len päťstupňovej prevodovke trochu stúpa.
Jazdné vlastnosti
Aj naďalej platí, že Honda City je naladená predovšetkým komfortne, ale jazdné vlastnosti tiež nie sú zlé. Len náklony v zákrutách sú výraznejšie, ale stabilita auta tým nijako výrazne netrpí, a podvozok umožní aj naozaj dynamickú jazdu. Len riadenie je opäť zbytočne preposilované, hoci získalo na presnosti.
Bezpečnosť
Honda City piatej generácie sa nárazových testov Euro NCAP nezúčastnila, opäť tak musíme úroveň ochrany posádky odhadovať podľa výkonu menšieho modelu Jazz, ktorý je sedanu technický príbuzný. Bezpečnosť tak bude vcelku solídna, hoci štandardom sú dva airbagy, vo vyšších výbavách sa však objavujú aj tie hlavové.
Praktickosť
Interiér je totiž okrem kvalitného spracovania aj pekne priestorný. Vnútorná šírka je väčšia ako pri malých automobiloch a na zadných sedadlách je miesta pre kolená toľko ako v bežných modeloch strednej triedy. Len nad hlavou vzadu trochu miesta chýba, tu priestornosť ustúpila zvažujúcej sa streche, a vyšší cestujúci sa tu môžu potýkať s čalúnením stropu. Naopak veľkorysý batožinový priestor zostal zachovaný, má naďalej objem 500 litrov. Interiér ponúka množstvo odkladacích priestorov, pod zadné sedadlá sa nasťahovali dve priehradky, a po interiéri nájdeme množstvo ďalších šikovných odkladacích miest.
Komfort
Honda City sa vyznačuje aj veľmi dobrým jazdným komfortom, ktorý jej dodáva mäkko odpružený podvozok. Ten má síce krátky rázvor, ale dlhší zadok pomáha k príjemnému plavnému prejavu auta. Posádka tiež ocení pohodlné sedadlá, a celkovo na danú triedu nadštandardný priestor.
Prevádzkové náklady
Honda City je dostupný sedan s relatívne priaznivými prevádzkovými nákladmi. Konkurenčné modely však často používajú ešte jednoduchšiu techniku s jednoduchším servisom, navyše servisné práce na Honde sú predsa len trochu drahšie.