Prečo kúpiť |
---|
Priestorný interiér Spoľahlivosť Dobré jazdné vlastnosti Živé motory |
O vozidle
V roku 2005 sa objavila už ôsma generácia tradičného kompaktného modelu Civic. A Honda spôsobila doslova poprask, dizajn auta bol prirovnávaný k UFO a mnoho ľudí si naň muselo zvykať. Na druhej strane sa veľkému množstvu odvážny a atypický dizajn ihneď zapáčil a aj po skončení aktívneho života modelu stále láka (alebo odradzuje). Čo pôsobilo najprv ako veľmi šokujúci voz, sa celkom rýchlo okukalo, dráma a pobúrenosť tak rýchlo z dojmu zo stretnutia s Civicom vymizli. Na druhej strane zostáva aj dnes voz originálom, ktorý sa s ničím iným nedá spliesť.
V podobnom duchu je urobený aj interiér vozu, ktorý je aj cez svoje extravagantné prevedenie neobvykle praktický. A tiež veľmi priestorný. Neobvyklá dvojposchodová palubná doska je v praxi prehľadná a má výbornú ergonómiu. Pochvalu si zaslúžia aj pohodlné sedadlá s veľmi dobrou oporou a slušným bočným vedením. To všetko platí pre Civic v prevedení hatchback, výnimočne sa na našom trhu dá naraziť aj na sedan, ktorý vychádza z modelov určených pre americký trh. Zaujímavosťou je, že na rozdiel od hatchbacku sa dá zohnať v úspornom hybridnom prevedení, na druhej strane diesel pod kapotou nenájdete. Sklamaní budú u ôsmej generácie priaznivci ostrejších verzií R-Type, podľa verných milovníkov skvelého zvezenia nie je R-Type zďaleka tak zábavný ako siedma generácia. Oproti tej Civic výrazne narástol a motor zostal v najsilnejšej verzii rovnaký.
U ostatných prevedeniach sa motorizácie dočkali rôznych modernizácií, väčšinou ide o preverené agregáty, ktoré sú u Hondy povestné svojou ochotou vytáčaťsa. Základom je tisícštyristovka s výkonom 61 kW, ktorá ako jediná nemá výraznejšiu dynamiku. Druhým stupňom je rovnako objemný motor s časovaním i-VTEC a výkonom 73 kW. Veľmi dobrou voľbou je tisícosemstovka s výkonom 103 kW, ktorá prináša dobrú dynamiku a priaznivú spotrebu paliva. Potom už nasleduje vrcholné prevedenie R-Type so 148kW. Turbodiesel sa pod kapotu Civicu pozrel ako jediný. Ide o agregát 2.2 i-CTDi s výkonom 103 kW, ktorý je hodnotený kladne tak z hľadiska kultivovanosti, ako aj dynamiky jazdného prejavu a spotreby.
Výbava
Japonské automobilky sa príliš neobťažujú sa zoznamami príplatkových prvkov, už v základe tak Civic ponúkne veľmi dobrú výbavu, ktorú vyššie stupne ešte vylepšujú. O dobre vybavené autá nie je na trhu vôbec núdza, celkovo je však potrebné počítať s trochu vyššími cenami.
Design
Vzhľad ôsmej generácie Hondy Civic spôsobil po uvedení veľký boom. Veľmi neobvykle tvarovaný automobil rozdelil verejnosť na dva tábory - jedni mu dodnes nemôžu prísť na chuť, druhí dizajn milujú. Pravda, čas trochu otupil šokujúce vnímanie vzhľadu vozidla, napriek tomu ide o nezameniteľný originál.
Spotreba
Väčšinu motorovej palety Civicu tvoria zážihové atmosférické motory s premenným časovaním ventilov. Tými je Honda známa. Motory prinášajú veľmi zaujímavé výkony, a pritom sa môžu pochváliť aj priaznivou spotrebou paliva. Najúspornejší je však jediný turbodiesel v ponuke. Pre niekoho môže byť zaujímavou alternatívou hybridné prevedenie sedanu.
Jazdné vlastnosti
Civic ôsmej generácie má veľmi dobré jazdné vlastnosti, pritom nezabúda na komfort. Na absolútnu špičku mu síce niečo chýba, ale podvozok vedie stopu veľmi dobre a v hraničných situáciách skôr než po nedotáčavom správaní siahne k prizdvihnutiu vnútorného zadného kolesa.
Bezpečnosť
Civic ôsmej generácie má veľmi dobré jazdné vlastnosti, pritom nezabúda na komfort. Na absolútnu špičku mu síce niečo chýba, ale podvozok vedie stopu veľmi dobre a v hraničných situáciách skôr než po nedotáčavom správaní siahne k prizdvihnutiu vnútorného zadného kolesa.
Praktickosť
Vo vnútri Hondy Civic nájde posádka dostatok miesta ako vpredu, tak aj vzadu, dobré je to vzadu aj s miestom nad hlavou. Oceniť musíme aj pohodlné sedadlá. Taktiež batožinový priestor si zaslúži pochvalu, ponúka v nižšej strednej triede veľmi nadpriemerný objem 414 litrov.
Komfort
Interiér Civicu je dostatočne priestorný a veľmi pohodlné sedadlá poskytujú telu skvelú oporu aj pri dlhých cestách, nezabúdajú pritom aj na solídne bočné vedenie. Podvozok auta je veľmi dobrým kompromisom medzi pohodlím a živším prejavom.
Prevádzkové náklady
Honda Civic patrí k najspoľahlivejším autám svojej triedy a ôsma generácia to len potvrdzuje. Ťažkostí je ozajstné minimum a ak budú majitelia niečo riešiť, pôjde väčšinou o bežné opotrebenie, navyše spôsobené nekvalitnými slovenskými cestami. Aj spotreba motorov sa drží v príjemných medziach.