OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Hyundai Accent (1994–2000)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Nízke ceny

Dobrá protikorózna ochrana

Jednoduchá technika

Živé motory s rozumnou spotrebou

O vozidle

Hyundai Accent prvej generácia dnes patrí k najlacnejším ojazdeným autám na trhu, čo k nemu stále láka záujemcov. Ide o vozidlo, ktoré uspokojí predovšetkým nenáročných motoristov, na druhú stranu často vie napríklad oproti „domácej“ Škode Felicia ponúknuť aj prekvapivo dobrú a kompletnú výbavu. Tá však nie je bežná pri všetkých kusoch, základné prevedenie postrádala dokonca napríklad aj posilňovač riadenia, alebo pravé spätné zrkadlo, lepšie modely sa však môžu chváliť klimatizáciou, ABS, elektrickou výbavou (vrátane ovládanie zrkadiel) a ďalšími príjemnosťami. Naraziť na takto vybavené autá pritom nie je nijako zložité.

Výrazne zaoblené malé Hyundai sa predávalo v troch karosárskych prevedeniach. Asi najčastejšou variantou je sedan, menej často sa stretneme s päťdverovým liftbackom, a pomerne vzácne je trojdverové prevedenie, ktoré sa tvári ako kupé. Accent sa radí veľkostne medzi malé automobily, tomu tiež zodpovedá ponuka miesta v interiéri. Vpredu je všetko v poriadku, vzadu by predsa len cestujúci ocenili viac miesta tak pre kolená, ako aj nad hlavou. Ani batožinový priestor netrhá rekordy, a pri konkurencii je často objemnejší. Variabilita môže trpieť tým, že základné prevedenie nemalo delená operadlá zadných sedadiel. Jazdné vlastnosti ani jazdný komfort rozhodne nepatria medzi veľké prednosti vozidla, čo je však možné za danú cenu akceptovať. Podvozok je relatívne tvrdší, avšak ani to mu nepomáha k ukážkovému správaniu v zákrutách. Lepšie je na tom snáď len vzácna trojdverová varianta v prevedení GT.

 Pod kapotou Hyundai Accent sa stretneme so skromnou, ale dostačujúcou paletou zážihových motorov, diesely sa vôbec nedodávali. Základom je agregát 1,3 litra s výkonom 55 kW, ktorý malému autu relatívne stačí. Ďaleko zaujímavejší je však jeho variant s výkonom 62 kW, ktorý je veľmi živý a stále vykazuje primeranú spotrebu paliva. Silnejšia tisícpäťstovka s výkonom 65 kW oproti tomuto prevedeniu príliš veľa zmyslu nedáva, avšak tiež nie je vyložene zlá, chváliť sa môže dobrou pružnosťou. Raritou je prevedenie s výkonom 74 kW, ktoré sa montovalo výhradne do trojdverovej verzie s označením GT.

Výbava

Hyundai Accent vie ponúknuť aj prekvapivo dobrú a kompletnú výbavu. Tá však nie je bežná pri všetkých kusoch, základné prevedenie postrádala dokonca napríklad aj posilňovač riadenia alebo pravé spätné zrkadlo, lepšie modely sa však môžu chváliť klimatizáciou, ABS, elektrickou výbavou (vrátane ovládanie zrkadiel) a ďalšími príjemnosťami. Naraziť na takto vybavené autá pritom nie je nijako zložité.

Design

Zaguľatené Hyundai Accent síce nepôsobí zrovna najmodernejším dojmom, avšak vzhľad vozidla dnes rozhodne neurazí. Zdá sa, že Accent prvej generácie starne trochu menej ako jeho nástupca. Vek je poznať aj v interiéri, ale ani tu nie je estetika zlá, len použité materiály sú lacné a spracovanie skôr podpriemerné.

Spotreba

Prvá generácia Accentu sa dodávala výhradne so zážihovými štvorvalcami s objemom 1,3 alebo 1,5 litra. Motory sú pružné a na pohon auta dobre stačia, takže sa vyznačujú vcelku solídnou spotrebou paliva. Je však pravdou, že aj medzi súdobými súpermi môžeme nájsť úspornejšie autá.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti nepatria k prednostiam Accentu. Podvozok auta je síce celkom tuhý a eliminuje náklony v zákrutách, na druhú stranu držanie stopy alebo spôsob, akým sa vyrovnáva s nerovnosťami, nie sú na príliš dobrej úrovni. Dojmy tiež kazí menej presné a odťažité riadenie.

Bezpečnosť

Prvá generácia Hyundai Accent sa objavila aj v nárazových testoch Euro NCAP. Predviedla však podpriemerný výkon, získala len dve hviezdičky, z ktorých jedna bola preškrtnutá. Z dnešného hľadiska je bezpečnosť auta minimálna.

Praktickosť

Medzi súpermi Accentu nájdeme aj o niečo praktickejšie autá. Menej miesta je tu tak na zadných sedadlách, ako aj aj v batožinovom priestore. Jeho variabilita môže trpieť tým, že základné prevedenie Accentu nemalo delená operadlá zadných sedadiel, takže išlo operadlo sklopiť iba celé.

Komfort

Vzhľadom k tuhšiemu naladeniu podvozka nemožno od Hyundai Accent prvej generácie očakávať príliš dobrý jazdný komfort. K tomu neprispieva ani trochu stiesnenejšia kabína v zadnej časti, alebo jej samotné spracovanie, ktoré dnes spôsobuje veľa pazvukov. A aj odhlučnenie by mohlo byť lepšie.

Prevádzkové náklady

Z hľadiska prevádzkových nákladov bude Accent príjemným automobilom. Technika je totiž jednoduchá a vcelku spoľahlivá, len prevodovky majú kratšiu životnosť – zhruba 100 000 kilometrov, potom bude nevyhnutné vymeniť ložiská. Diely sú celkom lacné a servisné úkony nenáročné.



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
ONLINE PREDAJ
Kúpte svoj nový voz
rýchlo a jednoducho
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Voz Vám doručíme až domov
  • 14 dní na vrátenie vozidla
    Pohodlne a bezpečne, jasný pôvod i histórie vozidla
Ponuka vozidiel