




Prečo kúpiť |
---|
Nízke ceny Dobrá protikorózna ochrana Jednoduchá technika Živé motory s rozumnou spotrebou |

O vozidle
Hyundai Accent prvej generácia dnes patrí k najlacnejším ojazdeným autám na trhu, čo k nemu stále láka záujemcov. Ide o vozidlo, ktoré uspokojí predovšetkým nenáročných motoristov, na druhú stranu často vie napríklad oproti „domácej“ Škode Felicia ponúknuť aj prekvapivo dobrú a kompletnú výbavu. Tá však nie je bežná pri všetkých kusoch, základné prevedenie postrádala dokonca napríklad aj posilňovač riadenia, alebo pravé spätné zrkadlo, lepšie modely sa však môžu chváliť klimatizáciou, ABS, elektrickou výbavou (vrátane ovládanie zrkadiel) a ďalšími príjemnosťami. Naraziť na takto vybavené autá pritom nie je nijako zložité.
Výrazne zaoblené malé Hyundai sa predávalo v troch karosárskych prevedeniach. Asi najčastejšou variantou je sedan, menej často sa stretneme s päťdverovým liftbackom, a pomerne vzácne je trojdverové prevedenie, ktoré sa tvári ako kupé. Accent sa radí veľkostne medzi malé automobily, tomu tiež zodpovedá ponuka miesta v interiéri. Vpredu je všetko v poriadku, vzadu by predsa len cestujúci ocenili viac miesta tak pre kolená, ako aj nad hlavou. Ani batožinový priestor netrhá rekordy, a pri konkurencii je často objemnejší. Variabilita môže trpieť tým, že základné prevedenie nemalo delená operadlá zadných sedadiel. Jazdné vlastnosti ani jazdný komfort rozhodne nepatria medzi veľké prednosti vozidla, čo je však možné za danú cenu akceptovať. Podvozok je relatívne tvrdší, avšak ani to mu nepomáha k ukážkovému správaniu v zákrutách. Lepšie je na tom snáď len vzácna trojdverová varianta v prevedení GT.
Pod kapotou Hyundai Accent sa stretneme so skromnou, ale dostačujúcou paletou zážihových motorov, diesely sa vôbec nedodávali. Základom je agregát 1,3 litra s výkonom 55 kW, ktorý malému autu relatívne stačí. Ďaleko zaujímavejší je však jeho variant s výkonom 62 kW, ktorý je veľmi živý a stále vykazuje primeranú spotrebu paliva. Silnejšia tisícpäťstovka s výkonom 65 kW oproti tomuto prevedeniu príliš veľa zmyslu nedáva, avšak tiež nie je vyložene zlá, chváliť sa môže dobrou pružnosťou. Raritou je prevedenie s výkonom 74 kW, ktoré sa montovalo výhradne do trojdverovej verzie s označením GT.
Výbava




Hyundai Accent vie ponúknuť aj prekvapivo dobrú a kompletnú výbavu. Tá však nie je bežná pri všetkých kusoch, základné prevedenie postrádala dokonca napríklad aj posilňovač riadenia alebo pravé spätné zrkadlo, lepšie modely sa však môžu chváliť klimatizáciou, ABS, elektrickou výbavou (vrátane ovládanie zrkadiel) a ďalšími príjemnosťami. Naraziť na takto vybavené autá pritom nie je nijako zložité.
Design




Zaguľatené Hyundai Accent síce nepôsobí zrovna najmodernejším dojmom, avšak vzhľad vozidla dnes rozhodne neurazí. Zdá sa, že Accent prvej generácie starne trochu menej ako jeho nástupca. Vek je poznať aj v interiéri, ale ani tu nie je estetika zlá, len použité materiály sú lacné a spracovanie skôr podpriemerné.
Spotreba




Prvá generácia Accentu sa dodávala výhradne so zážihovými štvorvalcami s objemom 1,3 alebo 1,5 litra. Motory sú pružné a na pohon auta dobre stačia, takže sa vyznačujú vcelku solídnou spotrebou paliva. Je však pravdou, že aj medzi súdobými súpermi môžeme nájsť úspornejšie autá.
Jazdné vlastnosti




Jazdné vlastnosti nepatria k prednostiam Accentu. Podvozok auta je síce celkom tuhý a eliminuje náklony v zákrutách, na druhú stranu držanie stopy alebo spôsob, akým sa vyrovnáva s nerovnosťami, nie sú na príliš dobrej úrovni. Dojmy tiež kazí menej presné a odťažité riadenie.
Bezpečnosť




Prvá generácia Hyundai Accent sa objavila aj v nárazových testoch Euro NCAP. Predviedla však podpriemerný výkon, získala len dve hviezdičky, z ktorých jedna bola preškrtnutá. Z dnešného hľadiska je bezpečnosť auta minimálna.
Praktickosť




Medzi súpermi Accentu nájdeme aj o niečo praktickejšie autá. Menej miesta je tu tak na zadných sedadlách, ako aj aj v batožinovom priestore. Jeho variabilita môže trpieť tým, že základné prevedenie Accentu nemalo delená operadlá zadných sedadiel, takže išlo operadlo sklopiť iba celé.
Komfort




Vzhľadom k tuhšiemu naladeniu podvozka nemožno od Hyundai Accent prvej generácie očakávať príliš dobrý jazdný komfort. K tomu neprispieva ani trochu stiesnenejšia kabína v zadnej časti, alebo jej samotné spracovanie, ktoré dnes spôsobuje veľa pazvukov. A aj odhlučnenie by mohlo byť lepšie.
Prevádzkové náklady




Z hľadiska prevádzkových nákladov bude Accent príjemným automobilom. Technika je totiž jednoduchá a vcelku spoľahlivá, len prevodovky majú kratšiu životnosť – zhruba 100 000 kilometrov, potom bude nevyhnutné vymeniť ložiská. Diely sú celkom lacné a servisné úkony nenáročné.