O vozidle
Hyundai Atos Prime vyrábaný od roku 2004 je vlastne postupným faceliftom pôvodného modelu Atos, ktorý uzrel svetlo sveta v roku 1997. V roku 2000 dostalo vozidlo zmenenú karosériu, v ktorej sa zadné svetlá presunuli zo stĺpikov karosérie na klasické miesto nižšie, a zrušené bolo maličké okno takisto v zadnom stĺpiku. Tento typ sa vyrábal v rokoch 2000-2003, a už niesol označenie Atos Prime. Potom bol nahradený ďalšou inovovanou verziou, ktorá je dnes na trhu ojazdených vozidiel najbežnejšie variantom.
Atos Prime je malý automobil určený predovšetkým pre mestskú premávku. Jeho vyššia stavba karosérie dáva tušiť, že nad hlavou cestujúcich nebude problém s miestom, čo je pravda. No v ostatných ohľadoch nie je miesta príliš nazvyš, predovšetkým na kolená vzadu by ho mohlo byť viac. Atos ponúka menej miesta ako napríklad konkurenčná Kia Picanto, z rovnakého pôdorysu, a výrazne vysokej stavby karosérie vie o dosť viac vyťažiť napríklad Fiat Panda. Najväčším problémom Atos je predovšetkým veľmi malá šírka, cestujúci tu sedia veľmi blízko pri dverách, a traja vedľa seba sa dozadu naozaj nezmestia. Vzhľadom k priestornosti vozu prekvapí batožinový priestor, ktorý pojme slušných 253 litrov nákladu, a po sklopení zadných sedadiel sa do vozidla vojde dokonca až 990 litrov batožiny. Interiér nenadchne celkovým spracovaním, ktoré zodpovedá lacnému pôvodu vozidla. Taktiež použité materiály sú obyčajné, a väčšina konkurencie ponúkne lepšie. Nakoniec, ani vonkajšia estetika vozidla nepatrí medzi jeho silné stránky.
Ani jazdné vlastnosti nie sú ozdobou auta. V zákrutách sa Atos Prime výraznejšie nakláňa a stopu nedrží príliš ochotne. Pri jazde mimo mesto je vozidlo tiež dosť náchylné na bočný vietor. Posádka si navyše neužije ani príliš veľa pohodlia.
O pohon malého mestského Hyundai sa stará predovšetkým motor s objemom 1,1 litra. Pri automobiloch vyrobených do roku 2006 má výkon 43 kW, potom narástol na 46 kW. Pre jazdu po meste je to viac než dostačujúca pohonná jednotka. Veľmi výnimočne sa možno stretnúť s modelom Atos Prime vybaveným litrovým motorom s výkonom 40 kW. Ide o motor z predchádzajúceho prevedenia vozidla, a v novšom type sa ponúkal len krátko, a len na niektorých trhoch.
Výbava
Výbava Hyundai Atos Prime je naozaj len základná, väčšina komfortných aj bezpečnostných prvkov bola k dispozícii za príplatok. Autá tak väčšinou majú airbag vodiča, centrálne zamykanie a autorádio, dokonca aj posilňovač riadenia pri najlacnejších kusoch chýba. Nájdeme samozrejme aj autá s ním a s ABS, klimatizácia sa vyskytuje len vzácne.
Design
Zatiaľ čo konkurencia sa v prípade malých automobilov snažila zaujať pokiaľ možno čo najzaujímavejším, a najnápaditejším dizajnom, Atos Prime pôsobí na mestské vozidlo až príliš usadlo. Vzhľadu vozidla nepridáva ani dosť úzka karoséria.
Spotreba
Atos Prime je k dostaniu predovšetkým s 1,1 litrovým motorom s výkonom 43, alebo 46 kW. Je to úsporná jednotka, ktorá sa do mestskej premávky výborne hodí. Spotreba samozrejme závisí na jazdnom štýle, ale vojsť sa do šiestich litrov nie je problém.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti nie sú ozdobou auta. V zákrutách sa Atos Prime výraznejšie nakláňa, a stopu nedrží príliš ochotne. Pri jazde mimo mesto je vozidlo tiež dosť náchylné na bočný vietor. Posádka si navyše neužije ani priveľa pohodlia.
Bezpečnosť
Atos Prime vyrábaný od roku 2004 neprešiel nárazovými testami Euro NCAP, jeho predchodca však získal v roku 2000 iba trojicu hviezdičiek. Novší model pritom nie je konštrukčne ani z hľadiska výbavy o mnoho pokročilejší, dá sa teda očakávať skôr podpriemerná úroveň ochrany posádky.
Praktickosť
Praktickosť Hyundai Atos Prime má dve stránky. Minivozidlo ponúkne prekvapivo dosť miesta pre batožinu, štandardne sa do neho zmestí 253 litrami nákladu. Po sklopení zadných sedadiel potom dokonca 990 litrov nákladu. No pre posádku je tu miesta menej, vzadu je ho málo na kolená, a celkovo je ho málo na šírku.
Komfort
Jazdný komfort Atos Prime je dosť obmedzený. Je to dané predovšetkým menším množstvom miesta v interiéri, ktorý je veľmi úzky, vzadu sa cestujúcim nedostáva ani miesta na kolená. Atos je tiež hlučnejší, a o komfortnej výbave tu nemôže byť prakticky reč.
Prevádzkové náklady
Malý lacný Hyundai sa vyznačuje aj priaznivými prevádzkovými nákladmi. Jednoduchá a lacná technika je servisne nenáročná, a tiež spotreba motorov je priaznivá, takže Atos Prime určite do rodinného rozpočtu žiadnu výraznú dieru neurobí.