




Prečo kúpiť |
---|
Nízke ceny Zaujímavý dizajn Praktický batožinový priestor Dobré jazdné vlastnosti |

O vozidle
V roku 1996 predstavilo Hyundai ďalšie športové kupé pre širšie publikum. Model nazvaný prozaicky Coupé nadväzoval na predchádzajúce SCoupe, čo bol model vychádzajúci konštrukčne z malého Hyundai Pony. Nové Coupé používa techniku väčšieho modelu Lantra druhej generácie, no pochopiteľne patrične upravenú. Coupé sa tvári ďaleko exkluzívnejšie než predchádzajúci dvojdverový model značky, a má výrazne športovejší výraz. Prax tiež potvrdzuje, že je taký aj jeho charakter. Podvozok tak umožňuje zábavnú jazdu, jazdné vlastnosti sú naozaj príjemné a auto v zákrutách dobre sedí, a výborne sa ovláda. A to napriek tomu, že má stále predný pohon, čo však nie je pri malých a dostupných kupé s veľkosériovú technikou vôbec nič neobvyklé. K dobrej ovládateľnosti prispieva veľmi dobrá tuhosť karosérie. Zlý tu nie je ani jazdný komfort, aj keď ten možno ešte viac než jazdné vlastnosti závisia na konkrétnom stave podvozku. Prvý Hyundai Coupé je už predsa len vozidlo s nemalým vekom, a často môže mať za sebou aj slušnú porciu kilometrov. Záleží tiež na správaniu predchádzajúcich majiteľov, nie je výnimkou, že auto bolo terčom drsného zaobchádzania.
Na pomery veku je však Coupé stále prekvapivo kvalitné auto s celkom dobrým spracovaním interiéru. Ten však nie je príliš priestorný, čo trochu prekvapivo platí aj pre sedadlá vpredu. Sem so totiž vyšší vodič alebo spolujazdec síce posadí, ale môže mať hlavu v kontakte so stropom. Na zadné sedadlá so veľmi zle nastupuje, a navyše je tu naozaj málo miesta, sú skôr núdzové. Prekvapí však batožinový priestor, ktorý je prekvapivo objemný, má však vysokú nakladaciu hranu.
Pod kapotou malého dynamického kupé kórejskej značky sa môže nachádzať jeden z troch motorov, na našom trhu sa však dodával iba najsilnejší dvojliter, ktorý má výkon 102 kW. To je dosť na to, aby Coupé aspoň čiastočne dostálo sľubom daným dynamickými tvarmi. Na trhu ojazdených vozidiel sa však môžu objaviť aj autá z dovozu, ktoré môžu mať pod kapotou aj slabšie agregáty pôvodom z Lantry. Tisícosemstovka má stále solídnych 97 kW, slabšia tisícšesťstovka má 77 kW, a z Coupé tak robí skôr štýlový automobil než športiak.
Výbava




Vo svojej dobe bolo Coupé od Hyundai solídne vybaveným vozidlom, dnes však viac než klimatizáciu a obvyklú elektrickú výbavu očakávať nemôžeme. Nájdeme tu samozrejme aj niektoré ďalšie drobnosti, ale vzhľadom k veku vo výbave rozhodne nič neprekvapí.
Design




Svalnatý a dynamický dizajn je dodnes jednou z predností prvého Hyundai Coupé. Verzia pred faceliftom, ku ktorému došlo v roku 2000, je elegantnejšia vďaka jednoduchšiemu riešeniu predných svetiel. Interiér je usporiadaný okolo vodiča, a aj tu je estetika stále prekvapivo dobrá.
Spotreba




Športové Hyundai nemá síce ktovieako výkonné motory, ale ich dnes už staršia konštrukcia znamená, že spotreba pri bežnej jazde je o dosť vyššia. Pri športovej sa však rozdiely voči modernejším autám stierajú.
Jazdné vlastnosti




Hyundai Coupé sa mohlo vo svojej dobe pochváliť prekvapivo dobrými jazdnými vlastnosťami. Dnes predstavuje naozaj lacný spôsob, ako si zaobstarať auto so zábavným a celkom dobre komunikatívnym podvozkom. K dobrej ovládateľnosti prispieva aj tuhá konštrukcia karosérie.
Bezpečnosť




Nárazové testy Euro NCAP kupé od Hyundai nikdy neabsolvoval, napokon športové vozidlá sa v nich objavujú len zriedka. Z dnešného pohľadu nebude bezpečnosť vozidla ktovieako dobrá, no tuhá karoséria dokáže predsa len posádku aspoň trochu ochrániť.
Praktickosť




Interiér Coupé nie je príliš priestorný, čo trochu prekvapivo platí aj pre sedadlá vpredu. Sem sa totiž vyššií vodič, alebo spolujazdec síce posadí, ale môže mať hlavu v kontakte sa stropom. Na zadné sedadlá sa veľmi zle nastupuje, a navyše je tu naozaj málo miesta, sú skôr núdzové. Prekvapí však batožinový priestor, ktorý je prekvapivo objemný, má však vysokú nakladaciu hranu.
Komfort




Kupé dokáže celkom dobre znášať aj naše cesty, veľký jazdný komfort od neho však neočakávajte. Problémom je tiež to, že dopredu sa vyššií vodiči alebo spolujazdci posadia len tak tak, a pozícia vo vozidle im teda nemusí byť príjemná.
Prevádzkové náklady




Športové Coupé má techniku lacného modelu Lantra druhej generácie, takže bežný servis nebude nákladný a problematický. Horšie to však bude v prípade potreby výmeny dielov karosérie, alebo niektorých iných špecifických súčastí.