Prečo kúpiť |
---|
Atraktívny dizajn Dobré jazdné vlastnosti Silný šesťvalec Kvalitné spracovanie |
O vozidle
V roku 2002 predstavila automobilka Hyundai druhú generáciu svojho športového modelu, prozaicky nazvaného Coupé. Druhá generácia prevzala filozofiu prvého prevedenia, jej úlohou teda bolo ponúknuť atraktívne a vodičské relatívne zábavné auto širšiemu publiku. Oproti predchádzajúcemu prevedeniu sa však Coupé predsa len posunulo trochu vyššie, a to tak z hľadiska výkonov a veľkosti, ako predovšetkým celkovej kvality. Naďalej používa toto kupé pohon predných kolies, takže nejde o pravoverný športiak, ale zábavu dokáže ponúknuť aj tak. Aj druhé Coupé má veľmi atraktívny dizajn, ktorý bol vrcholom toho, čo kórejská automobilka v danej dobe vedela predviesť. Dizajn je originálny a dynamický, Coupé si s ničím nepomýlite. Dizajn oproti predchádzajúcemu prevedeniu dospel, a Hyundai Coupé si od mnohých vyslúžilo prezývku baby-Ferrari, čo možno považovať v tomto kontexte za veľkú pochvalu. Vylepšila sa aj situácia v interiéri, ten už síce nie je tak výrazne orientovaný na vodiča a má trochu obyčajnejšie prevedenie, no je výrazne kvalitnejšie z hľadiska spracovania, a tiež poskytuje posádke viac priestoru. Spracovanie a kvalita materiálov sú tým najlepším, čo Hyundai vo svojej dobe vedelo predviesť. Veľkú pochvalu si zaslúžia sedadlá, ktoré majú výborné bočné vedenie a poskytujú telu skvelú oporu. Vzadu je opäť málo miesta, sedadlá sú tu núdzové. Coupé má tiež veľmi praktický batožinový priestor, ktorý štandardne pojme 312 litrov batožiny, a po sklopení zadných sedadiel do neho možno naložiť ešte viac.
Vylepšili sa aj jazdné vlastnosti kupé. Auto síce nepatrí medzi športovo zameranými modelmi na špičku, ale vie poskytnúť veľmi dobré zážitky, a je zábavné. Na dobrej ovládateľnosti má veľký podiel nielen tuhý podvozok, ale opäť aj veľmi tuhá konštrukcia karosérie, ktorá zaisťuje, že ani v rýchlo prechádzaných zákrutách sa vozidlo nekrúti, a stále tak dobre kopíruje cestu. Jazdný komfort tu nie je samozrejme príliš dôležitý, ale pre každodenné jazdenie sa dá Coupé používať vcelku bez problémov. Riadenie je presné a celkom priame, pre predokolku typická nedotáčavosť prichádza relatívne neskoro, a dobre sa odhaduje, navyše ju možno veľmi dobre korigovať.
O pohon Coupé sa tentoraz starajú silnejšie motory, ktoré reflektujú nárast rozmerov vozidla. Základom je tak dvojlitrový štvorvalec s výkonom najprv 102 a neskôr 105 kW. To je v podstate skôr len dôstojný základ, ktorý prináša len ľahko nadpriemernú dynamiku, a z Coupé tak robí skôr štýlový automobil. Tento motor je kombinovaný s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Z hľadiska športového prejavu je zaujímavejšou voľbou vidlicový šesťvalec s objemom 2,7 litra. Jeho výkon 123 kW síce príliš neoslní, ale v praxi je jeho prejav celkom charizmatický.
Výbava
Coupé patrí k dobre vybaveným vozom, jeho výbava však neprekračuje obvyklé možnosti v čase jeho výroby. Štandardom je tu napríklad automatická klimatizácia, kompletná elektrická výbava, vyhrievané sedadlá aj ďalšie záležitosti.
Design
Aj druhé Coupé má veľmi atraktívny dizajn, ktorý bol vrcholom toho, čo kórejská automobilka v danej dobe vedela predviesť. Dizajn je originálny a dynamický, Coupé si s ničím nepomýlite. Dizajn oproti predchádzajúcemu prevedeniu dospel, a Hyundai Coupé si od mnohých vyslúžilo prezývku baby-Ferrari, čo možno považovať v tomto kontexte za veľkú pochval.
Spotreba
Hyundai Coupé druhej generácie trochu povyrástlo, a dostalo výkonnejšie motory. To však znamená aj trochu vyššiu spotrebu paliva. Základný dvojliter možno držať v rozumných medziach, ale šesťvalec predovšetkým v meste a pri dynamickej jazde už žiada väčší prísun paliva z nádrže.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti druhého Hyundai Coupé sa oproti predchádzajúcemu prevedeniu zlepšili, no vozidlo stále nepatrí na špičku svojej kategórie. Ovládateľnosť je no vďaka tuhému podvozku s minimálnymi náklonmi v zákrutách, a tiež tuhej karosérii veľmi dobrá.
Bezpečnosť
Podstatne modernejšia je aj výbava druhého kupé, čo vylepšuje aj jeho ochranu posádky. V nárazových testoch Euro NCAP sa síce vozidlo opäť neobjavilo, avšak vďaka tuhej karosérii a štandardnej štvorici airbagov možno predpokladať dobrú úroveň ochrany.
Praktickosť
Zväčšenie vonkajších rozmerov prinieslo predovšetkým podstatne väčší vnútorný priestor, kupé od Hyundai tak teraz pre cestujúcich vpredu nepôsobí už tak stiesnene ako predchodca. Vzadu je no situácia stále podobná, sedadlá sú tu iba núdzové a skôr sa sem usadia len deti. Coupé má opäť veľmi praktický batožinový priestor, ktorý štandardne pojme 312 litrov batožiny, a po sklopení zadných sedadiel do neho možno naložiť ešte viac.
Komfort
Jazdný komfort nie je pri športovom kupé príliš dôležitý, no auto je dobre použiteľné pre každodennú jazdu. Posádku poteší predovšetkým naozaj veľmi dobré spracovanie interiéru, a pochvalu zasluhujú tiež výborné športové sedadlá, ktoré aj napriek inštalácie bočných airbagov nepostrádajú nastaviteľnú bedrovú opierku.
Prevádzkové náklady
Druhé prevedenie kórejského kupé používa trochu špecifickejšiu techniku, čo sa môže prejaviť pri servise, ktorý bude oproti bežným modelom predsa len náročnejší. Navyše aj spotreba paliva je tu vyššia, takže celkové prevádzkové náklady znamenajú odčerpávanie väčších súm z rozpočtu.