Prečo kúpiť |
---|
Vnútorná priestornosť Spoľahlivosť Priaznivé ceny Úsporné turbodiesely Cestovný komfort |
O vozidle
Aj druhá generácia Hyundai Santa Fe patrila aspoň spočiatku predaja na našom trhu na absolútny vrchol rebríčka popularity SUV. Dôvod bol opäť vcelku jednoduchý, Santa Fe sa snažilo ponúknuť skutočne poriadny kus auta za priaznivú cenu. Oproti predchádzajúcej generácii vozidlo výrazne povyrástlo, aby si získalo odstup od stále väčších a väčších kompaktných SUV. Zmenou prešiel aj dizajn, ktorý zachoval dôraz na oblých linkách, tentoraz sú však celkové tvary trochu usadlejšie a konzervatívnejšie. To môže značnej časti zákazníkov vyhovovať, Santa Fe sa nesnaží za každú cenu byť stredobodom pozornosti a nezobúdza dynamické chúťky. Z väčšej karosérie pochopiteľne ťaží vnútorný priestor, ktorý sa nedá označiť inak ako za naozaj bohatý. Tiesniť sa nebudú cestujúci na žiadnom zo sedadiel, Santa Fe je dokonca také priestranné, že možno naraziť aj na prevedenia s tretím radom sedadiel. Dovoľuje to obrovský batožinový priestor, ktorý má v základe skutočne veľkorysý objem 774 litrov. Elektronicky riadený pohon všetkých kolies predurčuje auto k využitiu maximálne v ľahkom teréne, komfortné odpruženie bude posádku rozmaznávať tam, ako aj na bežných cestách. Preč je aj nedostatok predchádzajúcej generácie v podobe slabých bŕzd či poddimenzovanej spojky. Naopak, spoľahlivosť si Santa Fe zachováva.
Pod kapotou sa situácia u druhej generácie Hyundai Santa Fe výrazne zjednodušila. Do modernizácie, ktorá prebehla v roku 2010, sa pod kapotou nachádzala dvojica motorov - benzínový šesťvalec 2,7 litra s výkonom 139 kW a vznetový štvorvalec 2.2 CRDi VGT so 114 kW. Obidva boli spriahnuté s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie s päťstupňovým automatom s rovnakým počtom rýchlostí. Mimochodom, u dieselu bol pohon všetkých kolies za príplatok, štandardne boli poháňané predné kolesá. Po modernizácii sa situácia trochu otočila. Diesel posilnil na solídnych 145 kW a pohon všetkých kolies je u neho štandardom, základnou motorizáciou sa stala jednotka 2.4 CVVT VIS s výkonom 128 kW. Tá mala pohon všetkých kolies len vo verzii s automatom. Prevodovka je znovu šesťstupňová (platí aj pre automat), čo sa pozitívne prejavuje na zníženej spotrebe paliva.
Výbava
Veľké SUV značky Hyundai sa môže pochváliť bohatou základnou výbavou. Vzhľadom k tomu, že výrobca ponúka len dva motory, nebolo veľa dôvodov pre to ponuku komplikovať. Santa Fe je tak nadpriemerne vybavený automobil, u ktorého nie je potrebné hľadieť na konkrétnu výbavu daného prevedenia.
Design
Hyundai Santa Fe druhej generácie ctí stále oblé linky, celkovo však patrí ku konzervatívnejšie tvarovaným a menej dynamickým autám segmentu. Práve to sa však môže páčiť, navyše sa zdá, že vzhľad auta starne podstatne pomalšie ako u predchádzajúcej generácie. Estetických vylepšení sa dočkal aj interiér.
Spotreba
Predovšetkým v modernizovanej verzii so zvýšeným výkonom turbodiesela a novou šesťstupňovou prevodovkou dokáže veľké SUV od Hyundaia prekvapovať priaznivou spotrebou paliva. Všeobecne platí, že podobne veľké auto s takýmito solídnymi nárokmi na palivo sa hľadá vcelku ťažko. Ani benzínové verzie na tom nie sú prekvapivo zle, hoci u nich prekračovanie hranice desiatich litrov nie je nič neobvyklé.
Jazdné vlastnosti
Hyundai Santa Fe je opäť naladené na komfortnú nôtu, jazdné vlastnosti automobilu sú však nezáludné a dobre čitateľné. Ľahkosť predchádzajúceho prevedenia sa síce trochu vytratila, ale aj tak jazdí Santa Fe veľmi dobre. Opäť platí, že elektronicky riadený pohon všetkých kolies pracuje spoľahlivo a nebadane.
Bezpečnosť
V crashtestoch Euro NCAP si Santa Fe pripísalo štvorhviezdičkové hodnotenie a jeho bezpečnosť je na solídnej úrovni. Kladne hodnotíme robustnú kabínu, aj dobrú bezpečnostnú výbavu, ktorá zodpovedá danej cenovej kategórii vozidla.
Praktickosť
Prvé Santa Fe z hľadiska praktickosti vsadilo na variabilitu, druhá verzia na to ide trochu inak. Miesta je v interiéri dostatok a doslova obrovský batožinový priestor s objemom 774 litrov je taký veľký, že sa do neho dá namontovať aj tretí rad sedadiel. Naopak po sklopení sedadiel už druhé vyhotovenie nie je také veľkorysé, ako prvá generácia.
Komfort
Komfortný podvozok Hyundai Santa Fe posádku naozaj rozmaznáva. V kombinácii s dostatkom vnútorného priestoru tak môžeme Santa Fe vyhlásiť za skutočne veľmi pohodlný automobil. U druhej generácii sa navyše výrazne zlepšilo prevedenie interiéru, takže aj ten teraz pôsobí príjemným dojmom.
Prevádzkové náklady
Aj druhá generácia Hyundai Santa Fe si zachovala veľmi solídnu spoľahlivosť. To je len dobre, pretože na novšie veľké SUV predsa len náhradné diely niečo stoja. Naopak náklady na palivo sú vcelku priaznivé a u modernejšieho turbodiesela príjemne prekvapia.