![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Prečo kúpiť |
---|
Nízke ceny Dobrý vnútorný priestor Preverená a spoľahlivá technika Jazdný komfort |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/12035_430x0x75.jpg)
O vozidle
Kia Clarus je veľký kórejský sedan strednej triedy. Ak vaše znalé oko v aute vidí nejakú podobnosť sa druhou generáciou Mazdy 626, nemýlite sa. Clarus vznikol práve v spolupráci s japonskou automobilkou, a používa techniku aj pôvodný dizajn japonského modelu. Ide o jeden z posledných výsledkov spolupráce kórejskej a japonskej automobilky, neskôr sedan Magentis, ktorý sa stal nástupcom Clarus, už vychádza zo spolupráce Kia s domácou automobilkou Hyundai.
Clarus tak má jednoduché a elegantné tvary, ktoré pôvodne v Mazde 626 lákali veľké množstvo záujemcov, na rozdiel od jej progresívneho vzhľadu, ale predsa len pôsobí výrazne konzervatívnejším dojmom. Zaujímavosťou je, že Clarus existoval aj vo verzii kombi, ktorá v prípade 626 k dispozícii nebola, ale toto prevedenie je u nás veľmi vzácnu záležitosťou. V podstate na trhu Clarus konkuroval osvedčeným autám strednej triedy vrátane tretej generácie Mazdy s už modernejšou technikou. Pôvodná technika od Mazdy tu pôsobí veľmi spoľahlivo a funkčne, celkové prevádzkové náklady budú pri Kia Clarus rozumné, len je vzhľadom na použitie výhradne benzínových motorov potrebné počítať z dnešného hľadiska s trochu vyššou spotrebou.
Interiér je veľmi priestorný, kvalita použitých materiálov je však skôr podpriemerná, takisto spracovanie tohto kórejského auta. Batožinový priestor má objem 444 litrov v sedane, a 470 litrov v kombi. Na svoju dobu má Clarus aj slušnú výbavu.
Pod kapotou sa môžeme stretnúť s jedným z dvoch zážihových štvorvalcov. Základom je tisícosemstovka s výkonom 85 kW, ktorá síce neprináša ktovieakú dynamiku, ale pre pohon auta dobre dostačuje. Silnejší dvojliter potom poskytuje 98 kW, a s autom má výrazne menej práce, na druhú stranu dynamika stále patrí skôr len k priemeru. Pri oboch motoroch môžeme oceniť ich trvanlivosť a spoľahlivosť, z hľadiska spotreby paliva už však dnes pochopiteľne patria k tomu horšiemu.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Na svoju dobu sa mohla Kia Clarus pochváliť veľmi slušnou výbavou, napokon aj na pomer ceny a výbavy vozidlo zákazníkov lákalo. Dnes už však v zostave nič neprekvapí, výbava je na strednú triedu celkom bežná, a klimatizácia je tu samozrejmosťou.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Kia Clarus vzhľadovo vychádza z Mazdy 626 druhej generácie, preberá aj jej techniku. Oproti japonskému sedanu je ten kórejský trochu konzervatívnejší, takže dnes svojim vzhľadom zapadne do šedi priemeru.
Spotreba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Kia Clarus je vybavená jedným z dvoch benzínových štvorvalcov, spotreba paliva je pri nich z dnešného hľadiska trochu vyššia. So slabšou tisícosemstovkou možno ale pri pokojnej jazde, ku ktorej rovnako podvozok vozidla nabáda, dosahovať relatívne priaznivých hodnôt.
Jazdné vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Jazdné vlastnosti veľkého sedanu Kia z dnešného hľadiska ničím neprekvapia, napokon už východzia Mazda 626 sa sústredila viac na komfort než na agilné správanie v zákrutách. Pri jednoduchšej interpretácii toho istého tak neprekvapí, že auto sa správa síce nezákerne, ale na dnešné pomery už napríklad stopu v zákrutách nedrží príliš ochotne.
Bezpečnosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Kia Clarus sa nárazových testov Euro NCAP nikdy nezúčastnila, a dokonca ani východzia Mazda ich neabsolvovala, takže bezpečnosť môžeme len odhadovať. Vzhľadom ku konštrukčnej starobe, a v podstate základnej bezpečnostnej výbave však príliš skvelé výkony dnes očakávať nemôžeme.
Praktickosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Kia Clarus ponúka dostatok miesta pre posádku i pre batožinu. Cestujúci vpredu aj vzadu majú miesta snáď o niečo viac než v modernejších vozidlách. Batožinový priestor sedanu pojme 444 litrov nákladu, v kombi, ktoré je však podstatne vzácnejšie, je kapacita 470 litrov.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Podvozok kórejského modelu strednej triedy je podobne ako pri východiskovej Mazde zameraný predovšetkým na cestovný komfort. Clarus tak zvláda dobre filtrovať nerovnosti našich vozoviek, hoci je to v zákrutách sprevádzané väčšími náklonmi. Sedadlá sú pohodlné, ale bez bočného vedenia a odhlučnenie vozidla by si zaslúžilo viac pozornosti.
Prevádzkové náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Vzhľadom k tomu, že Kia Clarus technicky vychádza z japonskej Mazdy 626, je jej technika preverená a spoľahlivá. Navyše je Clarus mladším vozidlom než východzia Mazda, čo môže znamenať menšie opotrebenie a väčšiu trvanlivosť.