Prečo kúpiť |
---|
Nízke ceny Dobrý vnútorný priestor Preverená a spoľahlivá technika Jazdný komfort |
O vozidle
Kia Clarus je veľký kórejský sedan strednej triedy. Ak vaše znalé oko v aute vidí nejakú podobnosť sa druhou generáciou Mazdy 626, nemýlite sa. Clarus vznikol práve v spolupráci s japonskou automobilkou, a používa techniku aj pôvodný dizajn japonského modelu. Ide o jeden z posledných výsledkov spolupráce kórejskej a japonskej automobilky, neskôr sedan Magentis, ktorý sa stal nástupcom Clarus, už vychádza zo spolupráce Kia s domácou automobilkou Hyundai.
Clarus tak má jednoduché a elegantné tvary, ktoré pôvodne v Mazde 626 lákali veľké množstvo záujemcov, na rozdiel od jej progresívneho vzhľadu, ale predsa len pôsobí výrazne konzervatívnejším dojmom. Zaujímavosťou je, že Clarus existoval aj vo verzii kombi, ktorá v prípade 626 k dispozícii nebola, ale toto prevedenie je u nás veľmi vzácnu záležitosťou. V podstate na trhu Clarus konkuroval osvedčeným autám strednej triedy vrátane tretej generácie Mazdy s už modernejšou technikou. Pôvodná technika od Mazdy tu pôsobí veľmi spoľahlivo a funkčne, celkové prevádzkové náklady budú pri Kia Clarus rozumné, len je vzhľadom na použitie výhradne benzínových motorov potrebné počítať z dnešného hľadiska s trochu vyššou spotrebou.
Interiér je veľmi priestorný, kvalita použitých materiálov je však skôr podpriemerná, takisto spracovanie tohto kórejského auta. Batožinový priestor má objem 444 litrov v sedane, a 470 litrov v kombi. Na svoju dobu má Clarus aj slušnú výbavu.
Pod kapotou sa môžeme stretnúť s jedným z dvoch zážihových štvorvalcov. Základom je tisícosemstovka s výkonom 85 kW, ktorá síce neprináša ktovieakú dynamiku, ale pre pohon auta dobre dostačuje. Silnejší dvojliter potom poskytuje 98 kW, a s autom má výrazne menej práce, na druhú stranu dynamika stále patrí skôr len k priemeru. Pri oboch motoroch môžeme oceniť ich trvanlivosť a spoľahlivosť, z hľadiska spotreby paliva už však dnes pochopiteľne patria k tomu horšiemu.
Výbava
Na svoju dobu sa mohla Kia Clarus pochváliť veľmi slušnou výbavou, napokon aj na pomer ceny a výbavy vozidlo zákazníkov lákalo. Dnes už však v zostave nič neprekvapí, výbava je na strednú triedu celkom bežná, a klimatizácia je tu samozrejmosťou.
Design
Kia Clarus vzhľadovo vychádza z Mazdy 626 druhej generácie, preberá aj jej techniku. Oproti japonskému sedanu je ten kórejský trochu konzervatívnejší, takže dnes svojim vzhľadom zapadne do šedi priemeru.
Spotreba
Kia Clarus je vybavená jedným z dvoch benzínových štvorvalcov, spotreba paliva je pri nich z dnešného hľadiska trochu vyššia. So slabšou tisícosemstovkou možno ale pri pokojnej jazde, ku ktorej rovnako podvozok vozidla nabáda, dosahovať relatívne priaznivých hodnôt.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti veľkého sedanu Kia z dnešného hľadiska ničím neprekvapia, napokon už východzia Mazda 626 sa sústredila viac na komfort než na agilné správanie v zákrutách. Pri jednoduchšej interpretácii toho istého tak neprekvapí, že auto sa správa síce nezákerne, ale na dnešné pomery už napríklad stopu v zákrutách nedrží príliš ochotne.
Bezpečnosť
Kia Clarus sa nárazových testov Euro NCAP nikdy nezúčastnila, a dokonca ani východzia Mazda ich neabsolvovala, takže bezpečnosť môžeme len odhadovať. Vzhľadom ku konštrukčnej starobe, a v podstate základnej bezpečnostnej výbave však príliš skvelé výkony dnes očakávať nemôžeme.
Praktickosť
Kia Clarus ponúka dostatok miesta pre posádku i pre batožinu. Cestujúci vpredu aj vzadu majú miesta snáď o niečo viac než v modernejších vozidlách. Batožinový priestor sedanu pojme 444 litrov nákladu, v kombi, ktoré je však podstatne vzácnejšie, je kapacita 470 litrov.
Komfort
Podvozok kórejského modelu strednej triedy je podobne ako pri východiskovej Mazde zameraný predovšetkým na cestovný komfort. Clarus tak zvláda dobre filtrovať nerovnosti našich vozoviek, hoci je to v zákrutách sprevádzané väčšími náklonmi. Sedadlá sú pohodlné, ale bez bočného vedenia a odhlučnenie vozidla by si zaslúžilo viac pozornosti.
Prevádzkové náklady
Vzhľadom k tomu, že Kia Clarus technicky vychádza z japonskej Mazdy 626, je jej technika preverená a spoľahlivá. Navyše je Clarus mladším vozidlom než východzia Mazda, čo môže znamenať menšie opotrebenie a väčšiu trvanlivosť.