Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Dobrý jazdný komfort Veľký batožinový priestor Priaznivé ceny |
O vozidle
Kia Magentis je veľký sedan kórejskej automobilky, v roku 2005 sa objavila jeho už druhá generácia. Mimochodom, na zaoceánskych a iných vzdialených trhoch niesli obe generácia pomenovanie Optima, ktoré sa v našich končinách objavilo až sa treťou generáciou, ktorá nahradila súčasný Magentis v roku 2010. Oproti európskej konkurencii má Magentis jednu nevýhodu, a to v tom, že sa ponúka naozaj iba ako sedan, kombi nie je k dispozícii. To v spojení sa celkom konzervatívnym dizajnom auta, ktorý sa posunul k elegancii faceliftom v roku 2008, znamená, že Magentis neoslavoval príliš veľké predajné úspechy, a aj na trhu ojazdených áut je vzácnejším vozidlom. Ale to neznamená, že by išlo o vozidlo nehodné vašej pozornosti.
Magentis totiž síce nepoužíva tak špičkovú techniku ako tradičné európski súperi strednej triedy, alebo japonské automobily, aj kvalita interiéru je krôčik za nimi, ale veľký kórejský sedan je k dostaniu za atraktívnejšie ceny a máva tiež veľmi zaujímavú výbavu. Navyše s už spomínaným spracovaním to rozhodne nie je zlé, použité materiály sú celkom solídne. Prednosťou Magentis je veľký vnútorný priestor – na zadných sedadlách je tu pre posádku takmer toľko miesta ako v predlhej Škode Superb. Podobne ako v nej sa v stupňovitej zadnej časti ukrýva aj veľmi objemný batožinový priestor – pri modeloch pred faceliftom má objem 495 litrov, faceliftované prevedenie potom objem zaokrúhlila na rovných 500 litrov. Na rozdiel od lacných sedanoch nižších tried tu navyše neprekážajú ramená veka priestoru, ten je tak lepšie využiteľný.
Z hľadiska jazdných vlastností opäť Magentis nepatrí na vrchol, ale nevedie si zle. Nedotáčavosť sa dostavuje relatívne skoro, ale celkové správanie auta nie je zákerné, len na rozbitej vozovke zadok trochu znervóznie a zľahka poskakuje. To však väčšinu záujemcov o tento vcelku pohodlný sedan asi neodradí, pre dravú a dynamickú jazdu sa Magentis nehodí a zákazníci to väčšinou vedia a hľadajú inde. Fakt, že s veľkou Kia jazdili jej pôvodní majitelia väčšinou vcelku slušne, má tiež dobrý vplyv na celkový stav ojazdeného vozidla. Čo sa komfortu týka, Magentis má síce trochu tuhší podvozok, avšak odpruženie je stále veľmi pohodlné. Komfortné sú aj sedadlá, i keď im chýba bočné vedenie.
Pod kapotou veľkého kórejského sedanu môže byť jeden z trojice motorov. Základom je dvojliter CVVT, ktorý má pred faceliftom výkon 106 kW, po ňom potom veľmi solídnych 121 kW. Druhým benzínovým stupňom je vidlicový šesťvalec, čo je pozostatok toho, že Magentis (teda pod označením Optima) je určený aj pre americký trh. V strednej triede sú pritom šesťvalce už dlhšiu dobu ohrozeným druhom, a ak teda túžite po komfortnom motore, hoci s vyššou spotrebou paliva, je Magentis jednou z možných alternatív. Motor má objem 2,7 litra a výkon 138 kW pred faceliftom, a 142 po ňom. Vkusu európskych zákazníkov však najviac vyhovuje turbodiesel 2,0 CRDi VGT. Ten má v pôvodnom prevedení výkon 103 kW, po facelifte si polepšil na 110 kW.
Výbava
Magentis prináša za danú cenu vcelku dobrú výbavu. V nej síce nenájdeme žiadne extrémne moderné prvky, avšak už od základu je tu k dispozícii klimatizácia, centrálne zamykanie, bežná elektrická výbava vrátane vyhrievaných zrkadiel, alebo napríklad kožený volant a hlavica radiacej páky. Navyše možno stretnúť aj ešte lepšie vybavené prevedenia.
Design
Kia Magentis je vcelku konzervatívny sedan strednej triedy. Pred faceliftom má auto tvár trochu podobnú staršiemu a väčšiemu Nissanu Maxima, po modernizácii získal Magentis tvár novších modelov Kia s elegantnou nízkou a širokou maskou chladiča.
Spotreba
Paleta motorov pre veľký kórejský sedan je veľmi jednoduchá. Je tu benzínový štvorvalec a šesťvalec, čo sú agregáty s vyššou spotrebou paliva, úspornou voľbou je dvojlitrový turbodiesel s rozumným výkonom. Jeho spotreba však nedosahuje tak nízkych hodnôt ako pri niektorých konkurentoch.
Jazdné vlastnosti
Z hľadiska jazdných vlastností opäť Magentis nepatrí na vrchol, ale nevedie si zle. Nedotáčavosť sa dostavuje relatívne skoro, ale celkové správanie auta nie je zákerné, len na rozbitej vozovke zadok trochu znervóznie a zľahka poskakuje.
Bezpečnosť
Kia Magentis si v nárazových testoch Euro NCAP vyslúžila v roku 2006 skóre štyroch hviezdičiek z piatich možných. Pomerne bohatá je bezpečnostná výbava, v základe je tak dvojica čelných airbagov, ako bočné airbagy vpredu a hlavové airbagy na sedadlách vpredu aj vzadu.
Praktickosť
Na európskom trhu je jednou z nevýhod Magentis absencia prevedení kombi, ktoré by lepšie vyhovovalo vkusu miestnych zákazníkov. Sedan má pritom veľmi priestorný batožinový priestor, pri modeloch pred faceliftom je jeho objem 495 litrov, po facelifte potom rovných 500 litrov.
Komfort
Čo sa komfortu týka, Magentis má síce trochu tuhší podvozok, avšak odpruženie je stále veľmi pohodlné. Len na rozbitej vozovke podvozok trochu znervóznie, čo môže posádka nakoniec aj trochu pocítiť. Komfortné sú aj sedadlá, aj keď im chýba bočné vedenie.
Prevádzkové náklady
Ak zvolíte Magentis so vznetovým motorom, prevádzkové náklady budú vcelku rozumné, pri zážihových agregátoch sú samozrejme náklady o niečo vyššie. Inak by mal byť Magentis pomerne spoľahlivým modelom, s relatívne rozumnými nárokmi na údržbu.