OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Kia Magentis (2005–2010)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľký vnútorný priestor

Dobrý jazdný komfort

Veľký batožinový priestor

Priaznivé ceny

O vozidle

Kia Magentis je veľký sedan kórejskej automobilky, v roku 2005 sa objavila jeho už druhá generácia. Mimochodom, na zaoceánskych a iných vzdialených trhoch niesli obe generácia pomenovanie Optima, ktoré sa v našich končinách objavilo až sa treťou generáciou, ktorá nahradila súčasný Magentis v roku 2010. Oproti európskej konkurencii má Magentis jednu nevýhodu, a to v tom, že sa ponúka naozaj iba ako sedan, kombi nie je k dispozícii. To v spojení sa celkom konzervatívnym dizajnom auta, ktorý sa posunul k elegancii faceliftom v roku 2008, znamená, že Magentis neoslavoval príliš veľké predajné úspechy, a aj na trhu ojazdených áut je vzácnejším vozidlom. Ale to neznamená, že by išlo o vozidlo nehodné vašej pozornosti.

Magentis totiž síce nepoužíva tak špičkovú techniku ​​ako tradičné európski súperi strednej triedy, alebo japonské automobily, aj kvalita interiéru je krôčik za nimi, ale veľký kórejský sedan je k dostaniu za atraktívnejšie ceny a máva tiež veľmi zaujímavú výbavu. Navyše s už spomínaným spracovaním to rozhodne nie je zlé, použité materiály sú celkom solídne. Prednosťou Magentis je veľký vnútorný priestor – na zadných sedadlách je tu pre posádku takmer toľko miesta ako v predlhej Škode Superb. Podobne ako v nej sa v stupňovitej zadnej časti ukrýva aj veľmi objemný batožinový priestor – pri modeloch pred faceliftom má objem 495 litrov, faceliftované prevedenie potom objem zaokrúhlila na rovných 500 litrov. Na rozdiel od lacných sedanoch nižších tried tu navyše neprekážajú ramená veka priestoru, ten je tak lepšie využiteľný.

Z hľadiska jazdných vlastností opäť Magentis nepatrí na vrchol, ale nevedie si zle. Nedotáčavosť sa dostavuje relatívne skoro, ale celkové správanie auta nie je zákerné, len na rozbitej vozovke zadok trochu znervóznie a zľahka poskakuje. To však väčšinu záujemcov o tento vcelku pohodlný sedan asi neodradí, pre dravú a dynamickú jazdu sa Magentis nehodí a zákazníci to väčšinou vedia a hľadajú inde. Fakt, že s veľkou Kia jazdili jej pôvodní majitelia väčšinou vcelku slušne, má tiež dobrý vplyv na celkový stav ojazdeného vozidla. Čo sa komfortu týka, Magentis má síce trochu tuhší podvozok, avšak odpruženie je stále veľmi pohodlné. Komfortné sú aj sedadlá, i keď im chýba bočné vedenie. 

Pod kapotou veľkého kórejského sedanu môže byť jeden z trojice motorov. Základom je dvojliter CVVT, ktorý má pred faceliftom výkon 106 kW, po ňom potom veľmi solídnych 121 kW. Druhým benzínovým stupňom je vidlicový šesťvalec, čo je pozostatok toho, že Magentis (teda pod označením Optima) je určený aj pre americký trh. V strednej triede sú pritom šesťvalce už dlhšiu dobu ohrozeným druhom, a ak teda túžite po komfortnom motore, hoci s vyššou spotrebou paliva, je Magentis jednou z možných alternatív. Motor má objem 2,7 litra a výkon 138 kW pred faceliftom, a 142 po ňom. Vkusu európskych zákazníkov však najviac vyhovuje turbodiesel 2,0 CRDi VGT. Ten má v pôvodnom prevedení výkon 103 kW, po facelifte si polepšil na 110 kW.

Výbava

Magentis prináša za danú cenu vcelku dobrú výbavu. V nej síce nenájdeme žiadne extrémne moderné prvky, avšak už od základu je tu k dispozícii klimatizácia, centrálne zamykanie, bežná elektrická výbava vrátane vyhrievaných zrkadiel, alebo napríklad kožený volant a hlavica radiacej páky. Navyše možno stretnúť aj ešte lepšie vybavené prevedenia.

Design

Kia Magentis je vcelku konzervatívny sedan strednej triedy. Pred faceliftom má auto tvár trochu podobnú staršiemu a väčšiemu Nissanu Maxima, po modernizácii získal Magentis tvár novších modelov Kia s elegantnou nízkou a širokou maskou chladiča.

Spotreba

Paleta motorov pre veľký kórejský sedan je veľmi jednoduchá. Je tu benzínový štvorvalec a šesťvalec, čo sú agregáty s vyššou spotrebou paliva, úspornou voľbou je dvojlitrový turbodiesel s rozumným výkonom. Jeho spotreba však nedosahuje tak nízkych hodnôt ako pri niektorých konkurentoch.

Jazdné vlastnosti

Z hľadiska jazdných vlastností opäť Magentis nepatrí na vrchol, ale nevedie si zle. Nedotáčavosť sa dostavuje relatívne skoro, ale celkové správanie auta nie je zákerné, len na rozbitej vozovke zadok trochu znervóznie a zľahka poskakuje.

Bezpečnosť

Kia Magentis si v nárazových testoch Euro NCAP vyslúžila v roku 2006 skóre štyroch hviezdičiek z piatich možných. Pomerne bohatá je bezpečnostná výbava, v základe je tak dvojica čelných airbagov, ako bočné airbagy vpredu a hlavové airbagy na sedadlách vpredu aj vzadu.

Praktickosť

Na európskom trhu je jednou z nevýhod Magentis absencia prevedení kombi, ktoré by lepšie vyhovovalo vkusu miestnych zákazníkov. Sedan má pritom veľmi priestorný batožinový priestor, pri modeloch pred faceliftom je jeho objem 495 litrov, po facelifte potom rovných 500 litrov.

Komfort

Čo sa komfortu týka, Magentis má síce trochu tuhší podvozok, avšak odpruženie je stále veľmi pohodlné. Len na rozbitej vozovke podvozok trochu znervóznie, čo môže posádka nakoniec aj trochu pocítiť. Komfortné sú aj sedadlá, aj keď im chýba bočné vedenie.

Prevádzkové náklady

Ak zvolíte Magentis so vznetovým motorom, prevádzkové náklady budú vcelku rozumné, pri zážihových agregátoch sú samozrejme náklady o niečo vyššie. Inak by mal byť Magentis pomerne spoľahlivým modelom, s relatívne rozumnými nárokmi na údržbu.



Vážime si vášho
súkromie

Súbory cookie sa používajú na ukladanie vašich nastavení a preferencií, analýzu prevádzky na našich stránkach, zabezpečenie funkcií sociálnych médií a personalizáciu obsahu a reklám. Informácie o používaní našich stránok zdieľame aj s našimi partnermi z oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. Udeľujete svoj súhlas spoločnosti AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s. Viac informácií nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 26 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.