O vozidle
Kia Rio prvej generácie je vozidlo segmentu B, ktorý sa však predával výhradne vo verziách sedan a kombi, klasický hatchback nebol k dispozícii. Prvý Rio je tak konkurenciou napríklad pre sedan alebo kombi Škoda Fabia. Oproti mladoboleslavskému vozidlu ide predovšetkým o lacnú voľbu pre nenáročných vodičov. Rio nemá príliš dobré jazdné vlastnosti, mäkký podvozok nezabezpečuje autu potrebnú stabilitu. Riadenie je navyše veľmi odťažité, a aj radenie by mohlo byť presnejšie. Z estetického hľadiska nepatrí Rio medzi vozidlá, ktoré by boli pre svoj vzhľad vyhľadávané. Dizajn je jednoduchý, účelný a v podstate nudný. To isté možno povedať o prevedení interiéru, ktorý navyše nepoteší kvalitou použitých materiálov, a hlavne chatrným spracovaním. Šetrenie sa prejavuje aj na celkovej trvanlivosti niektorých častí vozidla, týka sa to predovšetkým dielov podvozku. Tie tak vyžadujú častejšiu starostlivosť a výmenu. Náhradné diely, predovšetkým z druhovýroby, sú však lacné a opravy auta celkovo nenáročné, takže Rio môže byť prevádzkovo veľmi lacným dopravným prostriedkom. Ponuka priestoru je na danú triedu malých vozidiel skôr priemerná, vzadu nie je veľa miesta pre kolená, a ani nad hlavou ho nie je na rozdávanie. Rio ale poteší svojou prepravnou kapacitou – aspoň teda v prevedení kombi. Sedan má totiž batožinový priestor s objemom len 326 litrov, a jeho zadné sedadlá nemožno sklápať. Zato kombi je výrazne praktickejšie, pojme skvelých 449 litrov nákladu, a po sklopení sedadiel dokonca 1275 litrov. Kombi na trhu ojazdených vozidiel celkom jasne prevláda, sedan je skutočnou vzácnosťou.
Výbava
Výbava väčšiny dostupných vozov Rio je skôr základná. Nájdeme v nej centrálne zamykanie, alebo elektrické ovládanie okien, to je však takmer všetko. Vozidlá s klimatizáciou sú vzácnejšie a taktiež drahšie, ďalšie vymoženosti od výbavy už nemožno skoro očakávať.
Design
Kia Rio prvej generácie rozhodne nepatrí medzi automobily, ktoré by za svoj vzhľad zožali obdiv. Je to obyčajný automobil veľmi obyčajných tvarov bez akýchkoľvek emócií alebo zaujímavostí. Design je teda veľmi nudný a usadlý a určite nepôsobí moderne.
Spotreba
Rio poháňajú výhradne zážihové motory, tie majú väčšinou objem 1,3 litra. Pri pokojnej jazde, ku ktorej vozidlo svojou celkovou povahou nabáda, dokážu byť tieto jednotky celkom úsporné. Silnejšia tisícpäťstovka má potom vyššiu spotrebu.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti sú ďalšou oblasťou, kde si Rio pochvalu nezaslúži. Mäkký podvozok prináša výrazné náklony v zákrutách, a príliš sa nepostará o vedenie stopy. Tú auto opúšťa veľmi skoro, a vodič navyše o dianí nie je celkovo príliš dobre informovaný, pretože má Rio veľmi odťažité riadenie.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP sa prvá Kia Rio nikdy neobjavila, ale vzhľadom ku konštrukčnej starobe aj snahe šetriť sa dá predpokladať, že ochrana posádky bude naozaj len základná. Nakoniec, v základnej výbave nájdeme z povinnosti väčšinou iba čelné airbagy.
Praktickosť
Na zadných miestach síce Kia Rio neponúka ktovieaké množstvo miesta, avšak pri nie príliš dlhých cestách tu dvojica dospelých cestujúcich bez problémov vydrží. Z hľadiska praktickosti je ideálna verzia kombi, ktorá má veľký batožinový priestor s objemom 449 litrov a sklopné zadné sedadlá.
Komfort
Podvozok Kia Rio je naladený veľmi mäkko, na nerovnostiach sa vozidlo rozkolíše a celkom dobre si vedie v disciplíne filtrácie nerovností. Avšak odhlučnenie auta alebo celkové prevedenie interiéru nie sú na takej úrovni, ktorá by ku komfortu jazdy mohla akokoľvek kladne prispieť.
Prevádzkové náklady
Kia Rio prvej generácie je vozidlo s príjemne nízkymi prevádzkovými nákladmi. Spotreba paliva by síce mohla byť mierne nižšia, avšak čo sa servisu týka, je Rio vozidlo finančne nenáročné. Náhradné diely sú lacné a opravy veľmi jednoduché. Pravdou je, že predovšetkým podvozkové časti si zaslúži častejšiu pozornosť.