O vozidle
Kia Rio druhej generácie sa začala vyrábať v roku 2005 a bola jedným z prvých vozidiel, ktoré odštartovali nárast kvality kórejských áut. Zákazníkov sa Rio snažilo osloviť hneď na niekoľkých frontoch. Jednou z nich bola ponuka vnútorného priestoru. Kia sa totiž s modelom Rio rozhodla zaradiť na vrchol triedy a z automobilu tak urobila jeden z najväčších vo svojej kategórii a dobe. Posádka tu tak nebude trpieť nedostatkom miesta, hoci samozrejme celková veľkosť auta trochu limitujúca je, a vysokí cestujúci dlhé cesty na zadných sedadlách radi mať nebudú. Na dobrej priestrannosti sa podieľa aj vcelku jednoduchá stavba auta a snaha o maximálne využitie obstavaného priestoru. Nekomplikovaná konštrukcia sa podpísala nielen na dobrej ponuke vnútorného priestoru, ale aj na celkovo slušnej spoľahlivosti auta, zdá sa však, že s vekom sa Rio predsa len kazí trochu viac. Na druhú stranu práve jednoduchá konštrukcia by mala znamenať, že investície do opráv nebudú príliš vysoké. Rio sa predávalo ako päťdverový hatchback alebo štvordverový sedan, ktorý patrí vo svojej kategórii k vzhľadovo lepším kúskom. Celkovo Rio zaujme solídnym dizajnom bez výstrelkov, ktorý mu zaručuje dobrú nadčasovosť.
Rio prekvapí tiež paletou motorov. Tá je veľmi jednoduchá, má iba tri agregáty. Všetkých však prekvapí silou, dobrou spotrebou a výbornou pružnosťou. Rio tak čelí ťažkostiam slabučkých motorov, čo okrem iného u pohonných jednotiek zvyšuje potenciálnu životnosť. Keďže motory nemajú s autom toľko práce, nebývajú tak často preťažované a odvďačia sa za to menej problémovou prevádzkou. Základom bol motor 1,4 s plne dostatočným výkonom 71 kW. Agregát je pružný, solídne úsporný a posádku neobťažuje ani hlukom. Silnejšia alternatíva je motor 1,6 CVVT s výkonom 82 kW, ktorý je na malé Rio možno aj zbytočne silný.S týmto motorom sa však majiteľ nemusí báť vydať aj na dlhšie cesty. Pravda, v mestskej prevádzke už táto jednotka nebude príliš úsporná. Posledná alternatíva je naftový agregát 1,5 CRDi VGT s výkonom 81 kW. Aj pre tento platí, že má viac ako dosť sily, tentoraz možno počítať aj s úspornou prevádzkou v meste. Len táto pohonná jednotka je trochu vzácnejšia.
Výbava




Kia Rio by mohla byť aj kráľovsky vybavený automobil, lenže to platí až pre najvyššie stupne výbavy. Inak je nutné počítať so základnejšou sadou prvkov, hoci napríklad klimatizácia nie je ničím neobvyklým – chýbala len v úplne základnom prevedení.
Design




Kia Rio druhej generácie je vzhľadovo jednoduchý automobil, ktorý bol postavený tak, aby vyhovoval vkusu širokého spektra zákazníkov. Tvary Ria tak nestarnú príliš rýchlo a vozidlo pôsobí aj po rokoch veľmi solídnym dojmom. Prekvapením je vcelku vydarené prevedenie sedan.
Spotreba




Kia Rio druhej generácie je vzhľadovo jednoduchý automobil, ktorý bol postavený tak, aby vyhovoval vkusu širokého spektra zákazníkov. Tvary Ria tak nestarnú príliš rýchlo a vozidlo pôsobí aj po rokoch veľmi solídnym dojmom. Prekvapením je vcelku vydarené prevedenie sedan.
Jazdné vlastnosti




Aj jazdné vlastnosti Ria sú na veľmi dobrej úrovni a dobre korešpondujú so silnými motormi. Auto sa snaží byť komfortnejšie, pritom nekomplikovaná konštrukcia podvozku mu prepožičiava aj solídne a dobre čitateľné jazdné vlastnosti.
Bezpečnosť




Kia Rio prešla nárazovými testami Euro NCAP v roku 2005 a odniesla si hodnotenie so štyrmi hviezdičkami. Z dnešného pohľadu tak už trochu stráca v porovnaní so špičkou, ale auto to dokáže čiastočne dohnať solídne bezpečnostnou výbavou. V najvyšších verziách totiž boli aj také prvky ako bočné a hlavové airbagy, a aktívne hlavové opierky. Lenže lacnejšie verzie sú na tom podstatne horšie a tú najdrahšiu budete na trhu ojazdených vozidiel hľadať asi dlhšie.
Praktickosť




Druhá generácia Kia Rio je prekvapivo praktický automobil. Ponuka vnútorného priestoru prevyšuje celé množstvo súperov známejších mien, batožinový priestor hatchbacku potom ponúkne solídnych 270 litrov miesta. Sedan je na tom podstatne lepšie, jeho 390 litrov môže zaujať aj náročnejších zákazníkov.
Komfort




K solídnym jazdným vlastnostiam pridáva Kia Rio aj dobrý cestovný komfort. Pohonné jednotky sú príjemne odhlučnené, podvozok sa cez nerovnosti prenáša húpavo a ani rozbitá cesta ho nevyvedie z miery. Dobrá je tiež ponuka vnútorného priestoru. Dojem tak kazí len celkovo obyčajnejšie spracovanie interiéru, ktoré za kvalitami vozidla trochu zaostáva.
Prevádzkové náklady




V štatistikách spoľahlivosti patria mladšie modely Kia Rio do prvej tretiny rebríčkov, s vekom sa však modely trochu prepadajú. Prevádzkovo by malo byť vozidlo relatívne nenáročné aj vďaka jednoduchej konštrukcii a priaznivým nákladom na servis aj náhradné diely. Spotreba motorov je tiež relatívne priaznivá.