Prečo kúpiť |
---|
Dobré jazdné vlastnosti Jazdný komfort Dobrý vnútorný priestor Dobrá výbava Úsporné motory |
O vozidle
Pri tretej generácii Kia Rio zabudneme na lacné a za súpermi zaostávajúce vozidlá kórejskej produkcie. Napokon, nadväzuje na veľmi solídneho predchodcu a kórejskej automobilke sa tu prvýkrát podarilo v mnohom zaradiť k absolútnej špičke triedy. Z predchádzajúcej generácie Rio preberá napríklad priestorný interiér, ktorý naviac po všetkých stránkach pôsobí hodnotnejším dojmom. Iste, plasty na palubnej doske aj výplne dverí sú tvrdé, ale celkovo pôsobí kvalitne a hodnotne, je to len menší ústupok z hľadiska ceny, ktorý možno v danej triede akceptovať. Rio sa zaň navyše revanšuje v exteriéri. Dizajn auta je veľmi atraktívny a malá Kia patrí k najdynamickejšie a najmohutnejšie pôsobiacim autám svojho segmentu. Tretia generácia Ria sa naozaj páči, a nie je veľa kórejských áut, ktoré by zákazníci volili aj kvôli atraktívnemu vzhľadu. Na druhej strane majú mohutné linky, ktoré mnohokrát Rio radia o triedu vyššie, aj svoju nevýhodu. Výhľad z vozidla nie je zďaleka ideálny, predovšetkým pre výhľad dozadu je nedostačujúci. Áno, aj to je typický prvok mnohých moderných vozov, lenže Kia situáciu komplikuje tým, že parkovacie senzory (len vzadu) sú vyhradené najvyššiemu výbavovému stupňu, a v iných sa nedajú dokúpiť ani za príplatok. Napokon, možnosti príplatkovej výbavy Ria sú jednou zo slabín. Na druhej strane sa môžu záujemcovia na trhu ojazdených áut jednoducho orientovať podľa konkrétneho stupňa výbavy.
Rio tretej generácie je k dispozícii ako troj a päťdverový hatchback, tentoraz nie je v ponuke sedan, hoci ho Kia na niektorých svetových trhoch predáva. Paleta pohonných jednotiek bola rozšírená a oproti predchádzajúcemu prevedeniu siaha aj do nižších výkonových úrovní. To však nemusí nutne byť na škodu. Rio sa tak stáva vhodnou alternatívou pre tých, ktorým stačí slabší motor napríklad na prevažne mestské presúvanie. Žiadna z motorizácií nie je vyložene slabá. Základom je motor 1,25 CVVT s výkonom 63 kW, ktorý prekvapí kultivovanosťou aj spotrebou, jeho pružnosť trochu krotí dlhé prevody. Riešením s lepšími dynamickými schopnosťami je motor 1,4 CVVT s výkonom 80 kW, ktorý je zároveň výkonovým vrcholom ponuky. Turbodiesely sú tentoraz zastúpené v dvoch verziách. Trojvalec 1,1 CRDi má výkon 51 kW a trochu nekultivovaný chod, štvorvalec 1,4 CRDi s výkonom 66 kW je na tom výrazne lepšie. Rozhodne to však nie je ktovieaký šprintér, na druhej strane oba motory vedia byť naozaj úsporné. Príjemný je fakt, že všetky motory, okrem základného benzínového, majú štandardne šesťstupňovú prevodovku.
Výbava
Kia sa už nesnaží svoje autá zákazníkom predávať len na základe nízkej ceny. Rio je tak modelom, ktorý vsádza na vyvážený mix vlastností a výbavy, a nepatrí už k najlacnejším vozidlám v triede. Výbava je od základných verzií solídna, klimatizácia je dostupná od druhého stupňa a ňou vybavené autá by nemal byť problém zohnať ani na trhu ojazdených áut. Tam je dobré sa orientovať podľa stupňov výbavy – Rio nemá príliš bohaté možnosti príplatkovej výbavy.
Design
Kia Rio tretej generácie je prekvapivo vzhľadovo atraktívny automobil. Mohutnejšia stavba sa tu mieša s dynamickými a peknými linkami. Rio často pôsobí ako o kategóriu vyššie vozidlo. Veľmi dobre vyzerá aj interiér, hoci použité materiály zodpovedajú danej triede.
Spotreba
Motory Ria síce nie sú preplňované, ako začína veliť móda aj v najnižšej triede, aj tak však dokážu byť celkom úsporné. Navyše Rio rozhodne netrpí výkonovým deficitom, túto vlastnosť zdedila tretia generácia modelu po tej predchádzajúcej. A vôbec nevadí, že boli do ponuky zaradené aj slabšie pohonné jednotky – tie si stále s autom poradia dobre a ich spotreba zbytočne nerastie. Aj preto sú veľmi úsporné turbodieselové varianty menej častými.
Jazdné vlastnosti
Ďalšou oblasťou, kde Kia Rio príjemne prekvapí, sú jazdné vlastnosti. Aj tie sa podarilo juhokórejským inžinierom vyladiť tak, že sa tretie Rio môže smelo zaradiť k špičke triedy. Auto je výborne ovládateľné, v zákrutách skvele drží stopu a nenechá sa rozhodiť ani prípadnými nerovnosťami. Vzhľadom k dizajnu auta a schopnostiam podvozku je tak možno trochu škoda, že Rio nemá aj vyložene športový variant.
Bezpečnosť
Aj v oblasti bezpečnosti urobila Kia v posledných rokoch obrovský krok vpred. Rio už tiež nemusí doháňať konkurenciu, malý hatchback získal v nárazových testoch Euro NCAP plné hodnotenie päť hviezdičiek. Podpisuje sa na tom mohutná konštrukcia aj veľmi dobrá bezpečnostná výbava auta, kladom sú tiež čitateľné jazdné vlastnosti.
Praktickosť
Obrovský krok dopredu v posledných rokoch urobila Kia aj v oblasti bezpečnosti. Rio už nemusí konkurenciu doháňať, malý hatchback získal v nárazových testoch Euro NCAP plné hodnotenie päť hviezdičiek. Podpisuje sa na tom mohutná konštrukcia aj veľmi dobrá bezpečnostná výbava auta, kladom sú tiež čitateľné jazdné vlastnosti.
Komfort
Aj jazdný komfort Kia Rio tretej generácie patrí k jednoznačným prednostiam vozidla. Vozidlo je príjemne komfortné a nerovnosti slovenských ciest zvláda filtrovať bez väčších zaváhaní, auto nerozhodí ani séria nerovností. Rio tiež dobre drží smer, nepokoj malých vozov sa tu nekoná. To spolu s veľmi dobrou ponukou vnútorného priestoru tvorí v danej triede naozaj komfortné auto.
Prevádzkové náklady
Aj jazdný komfort Kia Rio tretej generácie patrí k jednoznačným prednostiam vozidla. Vozidlo je príjemne komfortné a nerovnosti slovenských ciest zvláda filtrovať bez väčších zaváhaní, auto nerozhodí ani séria nerovností. Rio tiež dobre drží smer, nepokoj malých vozov sa tu nekoná. To spolu s veľmi dobrou ponukou vnútorného priestoru tvorí v danej triede naozaj komfortné auto.