O vozidle
Druhá generácia Kie Sportage nebola priaznivcami pôvodného prevedenia prijatá s veľkým nadšením. O to viac však tento automobil vyhovie bežnému šoférovi, ktorý hľadá moderné kompaktné SUV. Druhú Sportage totiž môžeme nazvať doslova ukážkovým vozidlom tejto triedy. Zatiaľ čo predchádzajúca generácia bola robustnejšia, väčšia a sústredila sa viac na terénne schopnosti, druhá Sportage je iba autom pre príležitostné výlety mimo spevnené cesty. Dôkazom je okrem iného štandardný pohon predných kolies, pohon všetkých štyroch bol k dispozícii za príplatok. Druhá generácia je tak úplne novým vozidlom, ktoré má s tou prvou spoločné skutočne len meno. Konštrukcia je moderná a výroba vozidla pre európske trhy bola realizovaná v novom závode Kia v slovenskej Žiline. Dizajn auta však stále trochu viac odráža terénne ambície, to je rozdiel oproti ešte modernejším vozidlám tejto kategórii. Ponuka vnútorného priestoru je vcelku solídna, batožinový priestor má však skôr podpriemerný objem 325 litrov.
Tak trochu na kórejských výrobcov typicky nie je paleta motorov druhej Sportage príliš široká. Číta iba tri pohonné jednotky, z toho jeden jediný turbodiesel. Ten je však zďaleka najvhodnejšia voľba. Jednotka 2.0 CRDi VGT dáva výkon 103 (neskôr 110) kW a má tak solídnu spotrebu paliva, ako dynamiku. O niečo lepšie dynamické parametre sľubujú benzínové jednotky 2,0 litra s výkonom 104 kW a šesťvalec 2,7 litra s výkonom 129 kW. Prvý menovaný však prekonáva v praxi turbodiesel pružnosťou a šesťvalec má už zase zbytočne vyššiu spotrebu paliva.
Výbava
Kia Sportage druhej generácie nepatrí medzi ktovieako dobre vybavené modely. U auta totiž hral veľkú rolu dôraz na priaznivú cenu a tak v základe chýbala kopa komfortných aj bezpečnostných prvkov. Lepšie je preto hľadať vozidlá s vyššími stupňami výbavy a prípadnými príplatkovými prvkami. Inak bude nutné sa uspokojiť len so základnou sadou, v ktorej našťastie nechýba aspoň manuálna klimatizácia.
Design
Druhá generácia Kie Sportage je celkovo typickým kompaktným SUV svojej doby. Auto má trochu drsnejší vzhľad, ktorý možno až príliš komplikujú rôzne linky a výstupky. Rozhodne nevyzerá Sportage ktovieako mlado, na druhej strane trochu drsnejší výzor môže byť výhodou.
Spotreba
Ojazdenú Sportage kúpite prevažne s dvojlitrovým benzínovým motorom, ktorý bol základnou pohonnou jednotkou. Tento motor nemožno označiť ani za prehnane smädný, ani za ktovieaký úsporný. Lepšie je hľadať verzie s turbodieselom, ktoré nemusia byť v prípade ojazdených vozidiel o mnoho drahšie, ale sú výrazne úspornejšie. Na palivo relatívne náročný šesťvalec je u nás vzácny.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Kie Sportage patria skôr k priemeru. Komfortnejšie naladený podvozok nedokáže úplne zamedziť náklonom karosérie a auto celkovo veľmi ochotne prechádza k nedotáčavosti, ani celková miera adhézie nie je ktovieaká. Na druhej strane Sportage nie je nijako zákerné auto, len sa hodí skôr na pokojnú jazdu. Väčšinou je Sportage predokolka, vozidlá s pohonom všetkých kolies kolies sú vzácnejšie.
Bezpečnosť
Nárazovými testami Euro NCAP Kia Sportage druhej generácie možno trochu prekvapivo neprešla. Považovať ju však môžeme za vcelku priemerne spoľahlivý automobil s modernou konštrukciou - ostatne, aj v USA bola bezpečnosť Sportage hodnotená dobre. Pri kúpe jazdenky je však dobré vyberať lepšie vybavené verzie s airbagmi – v základe sú totiž iba tie čelné, bočné a hlavové boli k dispozícii až u drahších verzií.
Praktickosť
Kia Sportage síce v interiéri netrpí nedostatkom priestoru, ale v danej kategórii nájdeme aj priestrannejšie vozy. Predovšetkým batožinový priestor s objemom 325 litrov je skôr podpriemerný. Autu tiež chýbajú nadštandardné praktické prvky, celková variabilita je skôr priemerná.
Komfort
Podvozok Kie Sportage poskytuje solídny jazdný komfort, no celkovo auto inak posádku navyše príliš nerozmaznáva. Ponuka miesta je skôr priemerná, sedadlá svojou oporou taktiež, použité materiály v interiéri nepôsobia príliš hodnotne.
Prevádzkové náklady
Druhá Sportage vyniká nekomplikovanou technikou a celkovo solídnou robustnosťou. To spoločne s výrobou v modernej továrni v Žiline znamená solídnu spoľahlivosť auta. Náklady na palivo sú skôr priemerné, benzínové motory nijako neprekvapia, turbodiesel je z hľadiska úspor ďaleko vhodnejší.