OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mazda 5 (2010–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Spoľahlivosť

Veľký a variabilný vnútorný priestor

Dobré jazdné vlastnosti

Úsporný turbodiesel

O vozidle

Od roku 2010 vyrába japonská Mazda druhú generáciu kompaktného MPV označovaného ako Mazda 5. V podstate ide skôr o väčší vizuálny a technický facelift Päťky prvej generácie, technický základ vozu totiž zostal v podstate nezmenený, čo sa prejavuje napríklad v interiéri – ten má síce nový dizajn a používa hodnotnejšie materiály, variabilita a priestornosť však zostali na rovnakej úrovni ako pri predchádzajúcom prevedení. To však nie je kritika, skôr konštatovanie, Päťka aj tak patrí medzi premiantov svojej triedy. Pre záujemcov o kompaktné MPV je to však signál, že predchádzajúce prevedenie môžete kúpiť lacnejšie a z úžitkového hľadiska pritom získajú rovnaký voz. Avšak nová Päťka je predsa len modernejším vozidlom s úspornejšími motormi a niektorými novými možnosťami výbavy. Vonkajší kabát vozidla dostal trochu komplikovanejšie linky, ktoré sa najviac zmenili na zadnej časti vozidla. Tu namiesto vysokých vertikálnych svetiel nastúpili nové horizontálne, dosť zasahujúce do bokov. Toto riešenie nie je veľmi podarené, pri pohľade zozadu Päťka nie je príliš elegantná.

Podobne ako prvú verziu možno Päťku získať v prevedení s piatimi alebo siedmimi miestami. Tretí rad sedadiel je však skôr núdzový, na ostatných miestach si však cestujúci užijú bohatú ponuku miesta a pohodlné sedadlá. Avšak cestovanie je ideálne v štyroch. V prípade, že je vozidlo využívané v sedemmiestnej konfigurácii, je batožinový priestor naozaj malý – objem 158 litrov je len symbolický. Sedadlá sa však dajú zložiť do podlahy tak, že batožinový priestor pojme slušných 426 litrov nákladu. Päťmiestna verzia je na tom však lepšie, štandardný objem je veľmi dobrých 538 litrov. Sedadlá v druhom rade sú posuvné a navyše ponúkajú veľmi praktický úložný priestor v sedadle. Ďalšou výhodou sú praktické posuvné zadné dvere.

Aj pri druhej Päťke zostalo zachované vodičský príjemné jazdné správanie. Stále tu je priame riadenie s vysokou presnosťou a dobrou spätnou väzbou. Naďalej platí, že má auto veľmi dobré jazdné vlastnosti, a hoci Päťka nie je určená na športovanie, vodiča aspoň trochu vtiahne do hry, čo nebýva v kategórii MPV obvyklé. Zmenou prešla zostava pohonných jednotiek. Tie sú však celkovo skôr slabinou auta. Vznetový motor zostal v ponuke jediný – nová tisícšesťstovka s výkonom 85 kW má síce sympatický jazdný prejav, avšak jej dynamika zaostáva za tým, čo sľubujú exteriér aj jazdné vlastnosti vozidla. Naviac má tento motor prevodovku s trochu gumovějším radením. Je však veľmi úsporný. Benzínová ponuka je veľmi podobná pôvodnému modelu. Tisícosemstovka má naďalej výkon 85 kW, dvojliter posilnil na 110 kW. Avšak ani tento motor neponúkne príliš oslnivú dynamiku, poznať je tu vplyv ekologických noriem na jeho elán. Trochu sa umravnila jeho spotreba, avšak ho nemožno vyhlásiť za úsporný.

Výbava

Výbava Päťky druhej generácie zostala prakticky na rovnakej úrovni ako pri predchádzajúcom vozidle, a je teda už od základných prevedení vcelku bohatá. Dobrá je bezpečnostná výbava a ani bežné komfortné prvky ako klimatizácia, alebo elektrické ovládanie okien a vyhrievaných zrkadiel nechýbajú. Vyššie výbavy prinášajú tempomat, automatickú klimatizáciu a aj niektoré ďalšie vymoženosti.

Design

Druhá generácia Mazdy 5 je paradoxne menej elegantná ako tá prvá. Dizajnéri totiž pôvodnému vozidlu len pridali niektoré komplikovanejšie linky a veľkú masku chladiča. Vyzerá síce dynamicky, ale uhladený prejav prvej generácie sa predsa len k charakteru vozidla hodí viac.

Spotreba

Ani jeden z motorov pod kapotou Mazdy 5 neprináša oslnivú dynamiku, avšak turbodiesel s objemom 1,6 litra prináša aspoň priaznivú spotrebu paliva. Benzínové agregáty svoju spotrebu oproti predchádzajúcemu prevedeniu miernia, avšak konkurencia dokáže vyrobiť aj úspornejšie benzínové MPV.

Jazdné vlastnosti

Od prvej generácie preberá Mazda 5 druhého prevedenia veľmi dobré jazdné vlastnosti. Technika je rovnaká, a tak sa vodiči môžu tešiť na priame riadenie s rýchlymi reakciami a dobrou spätnou väzbou a aj podvozok, ktorý je dobre čitateľný a auto výborne drží v zákrutách. 

Bezpečnosť

Druhé prevedenie Mazdy 5 nárazovými testami Euro NCAP neprešlo, avšak vzhľadom k tomu, že technicky ide o facelift predchádzajúceho vozidla, budú praktické výsledky veľmi podobné. Pri novom modeli samozrejme došlo k čiastočným vylepšeniam, takže by si iste zachoval päťhviezdičkové hodnotenie aj podľa nových, prísnejších pravidiel. Bezpečnostná výbava je veľmi solídna.

Praktickosť

Druhá Päťka nestratila nič z praktickosti predchádzajúceho prevedenia. Auto je k dispozícii v päť-alebo sedemmiestnom usporiadanie s veľmi vysokou úrovňou variability. Tretí rad sedadiel však trochu zmenšuje celkovú kapacitu batožinového priestoru, päťmiestne prevedenia majú pre batožinu viac miesta. Zadný rad sa dá posúvať a jeho sedáky majú praktický úložný priestor. 

Komfort

Jazdný komfort Mazdy Päť druhej generácie opäť zodpovedá predchádzajúcemu vozidlu. Chválime priestorný interiér s pohodlnými sedadlami a celkovým kvalitným spracovaním. Čo sa týka samotného filtrovania nerovností, je dobré, avšak vozidlo sa nespráva plavne. Kvôli tuhšiemu podvozku skôr umne cez nerovnosti poskakuje, niektorí súperi vedia neduhy vozoviek žehliť lepšie.

Prevádzkové náklady

Jeden úsporný turbodiesel bohužiaľ nestačí na to, aby stlačil prevádzkové náklady naozaj nízko. A ani spoľahlivosť vozidla nie je zárukou úplne lacnej prevádzky. Päťka má totiž drahšie náhradné diely aj oficiálny servis, takže je lepšie počítať s mierne vyššími výdavkami.

Mazda 5



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií