Prečo kúpiť |
---|
Výborné jazdné vlastnosti Spoľahlivosť a trvanlivosť Dobrá výbava Výborné dvojlitrové motory Slušná ponuka verzií |
O vozidle
Mazda 6 prvej generácie je jedným z najpodarenejších áut strednej triedy svojho veku. Dodnes sa vyznačuje vysoko nadpriemernou spoľahlivosťou a vodiči ocenia jej perfektné jazdné vlastnosti a komunikatívne riadenie, ktorého presnosť sa mierne zhoršila po facelifte, ktorý šestka prekonala v roku 2005 a ktorý sa napríklad zovňajšku dotkol len málo. Mazda 6 naozaj jazdí skvele, pritom so skvelými jazdnými vlastnosťami kombinuje aj veľmi príjemný komfort odpruženia. Z hľadiska jazdnej dynamiky je najzaujímavejší zážihový atmosférický dvojliter, ktorý má veľmi príjemný prejav a nechá sa ochotne vytáčať. Pritom sa s ním dá jazdiť aj celkom úsporne. Do faceliftu mal motor výkon 104 kW, po ňom sa zdvihol na 108 kW. Základná tisícosemstovka je dostačujúca pre pokojnejších šoférov, jej 88 kW totiž toľko dynamiky neprinesie. Na prvý pohľad sa veľmi dynamickou možnosťou zdá byť motor 2,3 litra s výkonom 119 alebo 122kW (po modernizácii). Lenže v skutočnosti je prejav tohto motoru nevýrazný a spotreba príliš vysoká, vhodná voľba to teda nie je. Veľmi vzácne prevedenie je potom ostrá Mazda 6 MPS s preplňovanou verziou motoru o výkone 191 kW s pohonom všetkých kolies. Táto verzia je skutočne veľmi dynamická a v strednej triede je naozaj neobvyklým javom, pravda znovu je potrebné počítať s pomerne vysokou spotrebou.
Tí, ktorí túžia po úspornej jazde, zrejme siahnu po spoľahlivom dvojlitrovom turbodiesely, ktorý bol k dispozícii vo verziách s výkonom 88 a 100 kW, po modernizácii silnejší variant zosilnel na 105 kW. Motor je na diesel vcelku kultivovaný, a ani ho netrápia typické problémy so vstrekovačmi, napokon najviac sa u neho prejaví skôr priemerná úroveň odhlučnenia Mazdy 6. Horšie odhlučnenie môže trochu súvisieť s relatívne nízkou hmotnosťou auta, ktorá sa priaznivo prejavuje na spotrebe. Veľké nadšenie ani po rokoch nemusí budiť interiér auta. Jeho kvalita spracovania je rovnako na veľmi dobrej úrovni ako u celého auta, pravda, útulne a moderne nepôsobil už možno ani v dobe vzniku Mazdy 6. Aj priestorovosť je skôr priemerná, ale na miesto by si cestujúci nemali sťažovať. Zatiaľ čo v dobe svojho uvedenia bol vzhľad veľmi dynamický, dnes ho môžeme vnímať skôr ako usadlý a konzervatívny s niekoľkými peknými detailmi.
Prednosťou Mazdy 6 je aj celkom dobrá výbava vo všetkých verziách. Na druhej strane na trhu ojazdených áut nie je šestka práve najobvyklejším vozom. Jednak sa ich celkovo predávalo menej ako niektorých známejších rivalov, majitelia sa tiež ojazdeniek tak často nezbavujú.
Výbava
Japonské automobilky sa väčšinou neobťažujú širokým cenníkom, v ich autách nájdeme bohatú výbavu už od základných verzií. To je aj prípad šestky, ktorá tak prakticky vo všetkých dostupných prevedeniach disponuje dobrou výbavou.
Design
O dizajne Mazdy 6 nemožno tvrdiť, že by vekom zastaral, len sa celkom výrazne zmenilo jeho vnímanie. Zatiaľ čo v dobe svojho príchodu na trh platila šestka za dynamické vozidlo, dnes vyzerá skôr konzervatívne a elegantne.
Spotreba
Ponuka motorov u Mazdy 6 nebola príliš široká, napokon dá sa považovať za dostačujúcu. Dôležité je, že tu nájdeme jednotky s priaznivou spotrebou paliva, ide predovšetkým o dvojlitrový turbodiesel. No so spotrebou nie sú na tom zle ani zážihové motory 1,8 a 2,0 litra. Naopak, motor s objemom 2,3 litra, má nielen vysokú spotrebu, ale navyše nespĺňa ani dynamické očakávania.
Jazdné vlastnosti
Mazda 6 vo svojej triede v dobe uvedenia doslova excelovala jazdnými vlastnosťami. Dodnes patrí k jazdne veľmi zábavným automobilom, ktoré budú vyhovovať aktívnym vodičom. Rozhodne sa u nej nedá hovoriť o akomsi utlmení súčasných vozov, taktiež motory sú ešte zo starej školy nepriškrtené ekonormami. Preto si možno s Mazdou 6 užiť naozaj športovú jazdu, popritom istý podvozok ponúka aj dostatok pohodlia.
Bezpečnosť
Mazda 6 prvej generácie získala v nárazových testoch Euro NCAP štyri hviezdičky, a tak patrí k pomerne bezpečným automobilom. Samozrejmosťou je tu výbava s airbagmi a k bezpečnosti prispieva aj tuhá karoséria.
Praktickosť
Prvá generácia šestky sa rozhodne nezameriavala na priestrannosť, vzhľadom k veľkosti auta tu nie je nedostatok miesta. Vzadu to ale budú mať horšie ľudia vysokej postavy. Šestka sa predávala vo verziách sedan, kombi a liftback, na rozdiel od mnohých konkurentov je zastúpenie jednotlivých karosárskych verzií vyrovnanejšie. Už sedan má solídny objem batožinového priestoru 492 litrov, kombi mierne objem navýši na 505 litrov.
Komfort
K veľmi dobrým jazdným vlastnostiam Mazdy 6 sa pripája aj celkovo výborný jazdný komfort. Skvelý podvozok posádku rozhodne nevytrasie, naopak, tlmenie nerovností je veľmi príjemné. Celkovú pohodu na palube napokon trochu degraduje horšie odhlučnenie a tiež celkový vzhľad interiéru, ktorý nepôsobí práve moderne a hodnotne.
Prevádzkové náklady
Šestka prvej generácie je veľmi spoľahlivým automobilom, u ktorého budú majitelia aj po rokoch prevádzky riešiť väčšinou len bežné opotrebovanie. Spotreba väčšiny motorov je tiež priaznivá. Podpisuje sa na nej nízka hmotnosť auta, ktorá sa tiež pozitívne prejavuje pomalším opotrebovaním mechanických častí podvozku. Takže celkovo má Mazda 6 príjemne nízke prevádzkové náklady.