




Prečo kúpiť |
---|
Výborné jazdné vlastnosti Spoľahlivosť a trvanlivosť Kvalita spracovania Skvelé radenie Dobrá výbava Nízka hmotnosť |

O vozidle
Mazda 6 patrí k nedoceneným vozom na našom automobilovom trhu. Jej kvality ju zaraďujú na vrchol strednej triedy, pritom nie je tak bežným vozom ako jej nemeckí alebo francúzski sokovia. Platí to aj pre druhú generáciu, u ktorej Mazda zvolila celkom prekvapivý konštrukčný prístup. Šestka číslo dva mohla byť postavená na technickom základe Fordu Mondeo, napokon konštruktéri v Japonsku sa namiesto toho rozhodli prepracovať platformu predchádzajúcej generácie šestky. A rozhodne to nebol špatný krok. Prvá generácia sa totiž vyznačovala špičkovými jazdnými vlastnosťami aj celkovým prejavom, a tak bolo na čom stavať. Ďalším prekvapením je, že aj keď druhá šestka oproti tej prvej vyrástla, hmotnosť auta sa ešte o niečo znížila. V spoločnosti celkom obéznych vozov strednej triedy tak pôsobí šestka ako zjavenie. Od predchádzajúcej generácie zdedila vynikajúce jazdné vlastnosti, ktoré patria na vrchol strednej triedy, veľmi dobrý ostáva tiež komfort odpruženia. Výrazne lepšia je ponuka vnútorného priestoru a vďaka menšej hmotnosti zostáva spotreba príjemne nízka. Pritom sa aj vďaka skvelej aerodynamike podarilo Mazde znížiť celkovú hlučnosť vozu. De facto je tak šestka jedným z najvyváženejších áut strednej triedy. Okrem toho je opäť tradične veľmi spoľahlivá.
Ponuka pohonných jednotiek zostala veľmi podobná ako u prvej generácie. Základom je pokojnejšia benzínová tisícosemstovka s výkonom 88 kW. Pokračovaním je dvojliter so 108 kW, ktorý bol tak vychvaľovaný v prvej generácii. A v druhej je to ideálna pohonná jednotka pre tých, ktorý chcú kultivovaný prejav, prijateľnú spotrebu a nechcú pridusiť jazdné vlastnosti ťažším turbodieslom. V rozlete do otáčok napokon motor trochu škrtia európske normy, a tak už jeho prejav nie je tak energický. Najsilnejším bežným benzínom je motor s objemom 2,5 litru s výkonom 125 kW, ktorý podobne ako u predchádzajúcej generácie dva-trojka nedodrží sľub dynamiky a má vyššiu spotrebu. Turbodiesely tu zastupuje dvojliter s výkonom 103 kW alebo agregát s objemom 2,2 litru a 92 kW, avšak podstatne vyšším točivým momentom. Neskôr boli k dispozícii aj jeho varianty so 120 a 136 kW, zaujímavosťou je, že oproti základnej verzii točivý moment už nerastie.
Výbava




Aj Mazda 6 je verná tradícii vcelku bohatej výbavy už v základnej verzii. Na druhej strane možnosti príplatkových výbav príliš bohaté neboli, a tak ak hľadáte naozaj dobre vybavené vozidlá, je lepšie rovno hľadať vyššie stupne.
Design




Druhá generácia Mazdy 6 opäť prišla na trh s veľmi dynamickým štýlom, ktorý tentoraz šestke vydržal po celú dobu modelového cyklu. Kým zovňajšok pôsobí atraktívne aj dnes, interiér je na tom opäť o trochu horšie. Hoci je skvele spracovaný, tak ako po stránke estetickej a miestami aj materiálovej, nepatrí k tomu najlepšiemu v triede.
Spotreba




Vzhľadom k nízkej hmotnosti auta prekvapí Mazda 6 veľmi priaznivou spotrebou paliva, ktorá platí aj pre atmosférické zážihové motory 1,8 a 2,0 litra. U nich predsa len treba pri dynamickej jazde počítať s väčším rastom spotreby než u turbodieselov, ktoré sú celkovo veľmi úsporné a navyše menej náchylné pre jazdný štýl. Horšie je na tom z hľadiska spotreby motor 2,5 litra.
Jazdné vlastnosti




Aj druhá generácia šestky prináša naozaj špičkové jazdné vlastnosti, ktoré ju zaraďujú na vrchol triedy. Niet divu, podvozok preberá od predchádzajúceho prevedenia a navyše sa podarilo ešte o niečo znížiť hmotnosť, ktorá bola v rámci triedy nízka i predtým. Opäť platí, že na dobrej úrovni je aj jazdný komfort.
Bezpečnosť




Druhá generácia Mazdy 6 získala v roku 2009 v nárazových testoch Euro NCAP plný počet piatich hviezdičiek a dodnes patrí aj vďaka veľmi dobrej bezpečnostnej výbave k najbezpečnejším vozidlám svojej triedy. Veľký podiel má na tom tiež veľmi tuhá karoséria.
Praktickosť




Oproti prvej generácii tá druhá u šestky výrazne vyrástla, čo má vplyv aj na vnútorný priestor. Miesta je tu dosť vo všetkých smeroch, na všetkých sedadlách, výnimkou je len priestor nad hlavou pri verziách liftback a sedan na zadných sedadlách. Kombi s vyššou strechou je bezproblémové. Batožinový priestor kombíku a sedanu pojme 519 litra nákladu, liftback odvezie o deväť litrov menej.
Komfort




Kombinácia výborných jazdných vlastností a príkladného tlmenia nerovností je prednosťou prvej generácie šestky a druhá ju preberá. Ale nie úplne bezo zvyšku, podvozok tentoraz trochu horšie zvláda tlmenie priečnych nerovností pri nižších rýchlostiach. Môže za to zrejme dosť tuhá, a teda nepoddajná karoséria
Prevádzkové náklady




Aj druhá Mazda 6 je veľmi spoľahlivým automobilom, ostatne stavia na preverenej technike predchádzajúcej generácie, u ktorej sa toho tiež veľa nekazilo. Vzhľadom k mladším ročníkom je však pri prípadných opravách potrebné počítať s mierne vyššími výdavkami. Na druhú stranu pohonné jednotky sú napospol úsporné a tak sú celkové náklady opäť priaznivé.