




Prečo kúpiť |
---|
Elegantný vzhľad Dobrá spoľahlivosť Veľký vnútorný priestor Výborné jazdné vlastnosti Presné riadenie a radenie |

O vozidle
Mazda CX-7 patrí medzi stredne veľké SUV, svojím vzhľadom sa to však snaží trochu maskovať. Na obrázkoch aj pri prvom stretnutí vyzerá kompaktnejšie, než v skutočnosti je. Skutočné rozmery sa však prejavia v interiéri a tiež samozrejme pri parkovaní. Vo vnútri CX-7 nájde posádka dostatok miesta a bude sa tu cítiť pohodlne. Posed má blízko k bežným osobným vozidlám a napríklad na zadných sedadlách si zaslúži trochu kritiky nízko položený sedák, ktorý neposkytuje ideálnu oporu pre stehná. Spracovanie interiéru je príkladné, a to aj napriek tomu, že miestami sa trochu šetrilo a nájdeme tú tvrdé plasty. Čo si však kritiku zaslúži, je malé množstvo odkladacích miest. Tu ako keby sa Mazda inšpirovala, podobne ako v dizajne, športovými vozidlami. Malé sú vrecká vo dverách aj schránka pred spolujazdcom, mnoho ďalších miest tu nie je. Pochvalu si nevyslúži ani batožinový priestor s objemom 455 litrov, to je vcelku málo na relatívne veľké SUV. Ergonómia ovládania je tiež trochu horšia kvôli množstvu tlačidiel na stredovej konzole.
CX-7 si však zaslúžia aj mnohé slová chvály. Predovšetkým je to naozaj krásne SUV, ktoré aj na sklonku svojho modelového života svojou eleganciou a dravosťou predčí mnoho výrazne mladších súperov. Auto má prekvapivo vyvážené tvary, ktoré sa blížia osobným kombi. Dosť tomu pomáha na SUV veľmi nezvyčajne sklonené čelné sklo. Estetika však nie je jedinou silnou stránkou vozidla. CX-7 je totiž šoférsky veľmi podliezavé vozidlo, takých v kategórii nájdeme len minimum. Pochvalu si zaslúži už presné riadenie a radenie, ukážkovou disciplínou sú však predovšetkým jazdné vlastnosti. Tie sú naozaj veľmi dobré a blížia sa k bežným cestovným autám. Je to predovšetkým vďaka pokročilému viacprvkovému zaveseniu zadných kolies, ktoré je v kategórii SUV naozaj veľmi neobvyklé. Vďaka nemu sedí CX-7 aj napriek mierne väčším náklonom skvele v zákrutách a nenechá sa len tak rozhodiť razantnými zmenami smeru jazdy. Správanie auta je skvele čitateľné.
Čo sa pohonných jednotiek týka, pri CX-7 sú na výber len dve možnosti. Tou prvou je veľmi charizmatický preplňovaný štvorvalec 2,3 litra s ohromujúcim výkonom 191 kW. Tento silný a po otáčkach lačný agregát pochádza zo športovej Mazdy 6 MPS a k charakteru veľkého SUV sa príliš nehodí. Je to síce skvelý a kultivovaný motor, avšak vo veľkom voze s väčším čelným odporom vykazuje veľmi vysokú spotrebu paliva, ktorá navyše výrazne kolíše podľa jazdného štýlu. Ani pri snahe o veľmi úspornú jazdu však nevykúzli úsmev. To turbodiesel 2,2 MZD-CD je na tom podstatne lepšie. Má dostatočný výkon 127 kW a spotrebu drží v prijateľných medziach. Aj tento motor má ochotu vytáčať sa a je jazdne veľmi príjemný, zamatový kľud benzínovej verzie však nemôžeme čakať.
Výbava




Mazda CX-7 sa môže pochváliť naozaj dobrou výbavou. V základe nájdeme automatickú klimatizáciu, šesť airbagov, vyhrievané a elektricky nastaviteľné zrkadlá, palubný počítač, tempomat, kožený volant aj hlavicu radiacej páky a ďalšie vymoženosti. Vo vyššom stupni výbavy potom zákazníci dostanú napríklad výbornú audiosústavu Bose, bezkľúčový prístup či kožené čalúnenie. O dobre vybavené exempláre pritom nie je na trhu rozhodne núdza.
Design




Mazda CX-7 patrí aj po rokoch výroby ku vzhľadovo najlákavejším autám segmentu stredne veľkých SUV. Svojimi tvarmi tak trochu maskuje skutočnú veľkosť, pôsobí kompaktne, športovo a veľmi elegantne. Rozhodne nehrozí, že si CX-7 pomýlite s niektorým iným konkurenčným vozidlom, elegantné tvary sú zároveň aj originálne.
Spotreba




Spotreba paliva nie je práve parádna disciplína CX-7. Na úspornejší turbodiesel si museli zákazníci počkať, a na trhu ojazdených vozidiel je zatiaľ táto verzia menej zastúpená. Dôvodom je však aj fakt, že svojho kupca hľadá pochopiteľne rýchlejšie než benzínová verzia. Jej spotreba je naozaj vysoká a navyše je podmienená jazdným štýlom.
Jazdné vlastnosti




Naopak jazdné vlastnosti patria k výrazným prednostiam CX-7. Vozidlo za ne vďačí predovšetkým vyspelej konštrukcii podvozku s viacprvkovým zavesením vzadu. Na SUV tak má CX-7 až neuveriteľnú chuť vrhať sa do zákrut, avšak kvôli vyššej stavbe tu musíme predsa len počítať s fyzikálnymi limitmi.
Bezpečnosť




Nárazové testy Euro NCAP Mazda CX-7 nikdy neabsolvovala, avšak dá sa predpokladať, že jej výsledky by boli viac než dobré. Auto má tuhý skelet a mohutnú stavbu, veľmi dobrá je aj bezpečnostná výbava. Pozitívne sa na bezpečnosti podieľajú aj výborné jazdné vlastnosti.
Praktickosť




Po stránke praktickosti Mazda CX-7 stráca v porovnaní s niektorými svojimi súpermi. Vnútorný priestor je síce viac než dostačujúci, avšak je tu málo odkladacích miest a tie ktoré tu sú, nie sú príliš rozmerné. Ani batožinový priestor s objemom 455 litrov neprináša výrazné vylepšenia. CX-7 jednoducho nie je úplne ideálne rodinné SUV.
Komfort




Vyspelá konštrukcia podvozku neprináša len výborné jazdné vlastnosti, ale aj špičkový jazdný komfort. Podvozok nie je zbytočne tvrdý, tuhosť je taká, aby vozidlo aj na výrazných nerovnostiach zvládalo ich filtráciu a neznekľudnilo, pritom však zostáva dobre ovládateľné. K dobrému jazdnému komfortu prispieva aj veľmi dobré odhlučnenie a na SUV celkovo menší aerodynamický hluk.
Prevádzkové náklady




Stredné SUV od Mazdy je veľmi spoľahlivé vozidlo, ktoré trápi len málo ťažkostí. Na druhej strane celkové prevádzkové náklady budú aj tak vyššie. Turbodiesel má predsa len vyššiu spotrebu paliva, bežnejší benzínový agregát je potom naozaj smädný. Tiež náhradné diely a bežné servisné úkony budú drahšie ako u ďalších konkurentov.