![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Jazdný komfort Pohodlné sedadlá Kultivovaný motor Výborné odhlučnenie |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/12042_430x0x75.jpg)
O vozidle
Mazda CX-9 je najväčším SUV japonskej značky. Vznikla podobne ako menší model CX-7 predovšetkým pre americký trh. Kým CX-7 sa postupne dostala aj na ďalšie trhy, CX-9 je určená takmer výhradne pre USA. To samozrejme znamená, že veľké SUV sa u nás dá zohnať iba dovezené individuálne. Bežný servis je úplne bezproblémový, avšak niektoré špeciality budú problematickejšie a oficiálne servisy Mazdy na ne nebudú v našich podmienkach pripravené. Na druhú stranu predstavuje toto veľké SUV veľmi zaujímavú alternatívu tak k obyčajnejším veľkým modelom, ako je napríklad Hyundai ix55, ako aj k prémiovým SUV, ako je Volvo XC90 alebo Audi Q7. Práve s veľkým Audi zdieľa najväčšia terénna Mazda rozmery – na dĺžku meria ľahko cez 5 metrov. Dizajn vozidla, ktorý však vychádza z menšieho modelu CX-7, je však z hľadiska rozmerov trochu zhovievavý. Auto vyzerá a celkovo pôsobí menšie, než v skutočnosti je. Dizajn je celkovo veľmi elegantný a CX-9 nepôsobí tak kontroverzným dojmom ako napríklad už spomínané Audi. Môže teda ísť o ideálne riešenie pre tých, ktorí potrebujú veľké sedemmiestne SUV, ale pritom nechcú budiť toľko pozornosti a negatívnych reakcií.
Interiér CX-9 je naozaj veľmi priestorný, aj tretí rad sedadiel, ktorý sa sklápa do podlahy, poskytuje prekvapivo solídne množstvo miesta – hoci pochopiteľne pre dospelých to tu na dlhé cesty ideálne nie je. Interiér je vcelku komfortný a auto má dobrú výbavu, hoci sa tu miestami prejavuje v tejto triede asi trochu zbytočná jednoduchosť mnohých amerických vozov. Aj napriek inštalácii trojzónovej klimatizácie tak auto postráda napríklad klimatizovanú schránku. V Európe je treba tiež počítať so špecifikáciami ako napríklad rádiom, ktoré nevie naladiť párne frekvencie. Sedadlá sú však veľmi komfortné a posádka ocení perfektné odhlučnenie, rovnako ako vysokú úroveň cestovného komfortu.
Vzhľadom k americkému pôvodu Mazdy CX-9 nemôžeme očakávať, že by sme medzi pohonnými jednotkami našli nejaký turbodiesel. Najväčšie japonské SUV spolieha výhradne na zážihové šesťvalce. V prvom roku výroby sa CX-9 dodávala s agregátom s objemom 3,5 litra a výkonom 186 kW, hneď v druhom roku však prišlo vylepšenie v podobe nového 3,7 litrového vidlicového šesťvalca s výrazne väčším výkonom 204 kW. Pre pohon veľkého a ťažkého SUV agregáty postačujú, avšak spotreba bude pochopiteľne vysoká.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Výbava najväčšieho SUV Mazdy je naozaj výborná, avšak miestami tu narazíme na drobné nedostatky, ktoré poukazujú na spotrebný americký pôvod auta. Veľmi dobrá je pritom aj bezpečnostná výbava vozidla a núdza tu nie je o množstvo pomocníkov, napríklad cúvaciu kameru, ktorá uľahčuje parkovanie.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Mazda CX-9 vzhľadovo vychádza z menšieho modelu CX-7 a zdedila po ňom aj optický klam, ktorý spôsobuje, že obrie SUV vyzerá menšie, než v skutočnosti je. Pôsobí tiež oveľa sympatickejším dojmom ako iné veľké SUV. CX-9 prešla v priebehu výroby dvomi faceliftami, prvý v roku 2010 premenil predok len málo, druhý v roku 2010 potom priniesol novú masku v štýle malého modelu CX-5 a ďalších aktuálnych vozov Mazdy.
Spotreba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Mazda CX-7 používa k svojmu pohonu výhradne veľké šesťvalce, ktoré pochádzajú z produkcie amerického Fordu. Oba agregáty, ako starší 3,5 litrový, tak novší 3,7 litrový majú dostatok výkonu. Schopnosť s veľkým SUV slušne rozhýbať je však vykúpená vysokou spotrebou paliva.
Jazdné vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Veľké SUV Mazdy je zamerané predovšetkým na cestovný komfort, napriek jeho americkému pôvodu však nie sú jazdné vlastnosti vôbec zlé. Práve tak ako opticky pôsobí CX-9 menšie, než je, pri jazde úspešne maskuje svoju veľkosť a hmotnosť, takže ovládateľnosť auta je veľmi dobrá.
Bezpečnosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Obrie SUV klasickými európskymi crashtestami Euro NCAP vzhľadom k svojmu americkému pôvodu neprešlo. No americké organizácie bezpečnosť oceňujú ako výbornú, nakoniec veľké SUV s mohutnou stavbou sa o posádku postará dobre.
Praktickosť![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Mazda CX-9 sa v štandarde dodáva v sedemmiestnej konfigurácii, pričom zadný rad sedadiel sa dá zložiť do podlahy. Aj v zadnom rade je celkom dosť miesta, pre deti bude úplne dostatočné a ani dospelí cestujúci tú nebudú trpieť. Batožinový priestor je doslova obrovský. V päťmiestnej konfigurácii má totiž objem neuveriteľných 1371 litrov, ak je využívaný tretí rad sedadiel, stále tu pre batožinu zostáva 487 litrov.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Veľká sedemmiestna Mazda je naozaj komfortným vozidlom. Príkladné je predovšetkým odhlučnenie, a to tak od aerodynamického svišťania, ako od valivého hluku vozovky. Samozrejmosťou sú tiež perfektne utlmené motory a bohatá výbava, v ktorej nechýba ani trojzónová klimatizácia.
Prevádzkové náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Vzhľadom k objemným motorom a veľkej hmotnosti auta je nutné počítať v Mazde CX-9 s vyššou spotrebou paliva. Prevádzkové náklady budú tiež celkovo vyššie a komplikáciou môže byť fakt, že sa u nás vozidlo v oficiálnej distribúcii nepredávalo, a tak na neho nie sú servisy úplne pripravené.