




Prečo kúpiť |
---|
Kvalitné spracovanie Vnútorný priestor Reprezentatívny vzhľad Imidž značky Komfortný interiér Špičkový komfort odpruženia Dobré terénne schopnosti |

O vozidle
Tretie generácia veľkého SUV Mercedes ML nie je už takým výrazným skokom vpred ako druhá generácia. Vylepšenia tu pochopiteľne nájdeme, Mercedes vylepšil skvelý vzhľad voza, ktorý teraz vyzerá ešte dynamickejšie. Zlepšenia sa týkajú interiéru, kde už nenájdeme len veľké šedé plochy bez dekoru či čalúnenia. Samozrejme nájdeme tu i pár ústupkov, napr. základná vznetová motorizácia je tu asi len do počtu, zadné sedadla stratili na celkovom komforte a aj tlmenie nerovností nie je tak príkladnou disciplínou ako u predošlej generácie. Dokonca ani vzduchový podvozok nedokáže českú cestu prejsť bez nepríjemných nárazov, ktoré pôsobia rušivo predovšetkým po zvukovej stránke. Na druhej strane sa môže ML pochváliť lepšou priestupnosťou terénom, medzi veľkými SUV patrí v tejto oblasti k tým najlepším. Navyše tu môže byť príplatkový paket off-road, ktorý terénne schopnosti ešte vylepší. Má dokonca i redukčnú prevodovku.
Pod kapotou nájdeme trochu užšiu paletu motorov, z ktorých k vyhľadávanejším budú patriť turbodiesely. Hneď ten základný vo verzii ML250 BlueTEC samozrejme nie je veľmi dobrou voľbou. Je to totiž preplňovaný štvorvalec 2,2 litru a i pri výkone 150 kW má s autom dosť práce, čo sa prejavuje okrem iného i zvýšenou hlučnosťou a tým, že spotreba je na hony vzdialená optimistickým údajom výrobcu. Oveľa lepšou voľbou je teda vznetový šesťvalec s objemom tri litre v prevedení ML 350 BlueTEC. Ten dokáže jazdiť s v podstate rovnakou spotrebou a pritom sa s autom rozhodne netrápi. Na druhej strane výrazne zatiaľ u ML tretej generácie (W166) chýba prípadná silnejšia jednotka, ktorej úlohu hral v predošlom prevedení osemvalec.
V prípade zážihových motorov je základom 3,5 litrový šesťvalec v prevedení ML350 s výkonom solídnych 225 kW. Napriek tomu v praxi motor dynamicky neprekonáva šesťvalcový turbodiesel. Výrazne lepšie na tom je prevedenie ML500 s osemvalcom s výkonom 300 kW, ale tu už je nutné počítať so skutočne vysokou spotrebou. A pri vrcholnej verzii ML63 AMG s 386 kW ju asi bude riešiť málokto.
Výbava




Čo si ML ponechalo, je výborná výbava aj možnosti si priplatiť za naozaj luxusné prvky. U drahších verziách tu zostal aj vzduchový podvozok, samozrejmosťou je zamatový automat 7G a v ponuke sú príplatkové lahôdky, ako adaptívny tempomat a ďalšie záležitosti.
Design




Tretia generácia ML je dizajnovo opäť veľmi atraktívny automobil, ktorý budí rešpekt a úctu, pritom pôsobí elegantne a nechýbajú mu dynamické linky. Zásadné rozdielnosti oproti predchádzajúcej generácii tu nie sú, čo znamená, že vzhľad bude starnúť príjemne pomaly.
Spotreba




U veľkého SUV s hmotnosťou cez dve tony nemožno počítať s naozaj nízkou spotrebou paliva. Z tohto hľadiska je prijateľnou motorizáciou snáď len šesťvalcový turbodiesel, ktorý naozaj dokáže udržať spotrebu pod desiatimi litrami. Prekvapivo smädná je základná štvorvalcová vznetová jednotka, ktorá má proste s autom veľa práce. A zážihové motory, to je z hľadiska spotreby samostatná kapitola.
Jazdné vlastnosti




U ML znovu platí, že sa sústreďuje predovšetkým na komfort, ale ani jazdné vlastnosti nie sú zlé, ba naopak. Auto dobre drží zvolenú stopu a je isté. Avšak oproti predchádzajúcej generácii sa tu predsa len prejavuje určitá nervozita v zákrutovitých úsekoch.
Bezpečnosť




U ML znovu platí, že sa sústreďuje predovšetkým na komfort, ale ani jazdné vlastnosti nie sú zlé, ba naopak. Auto dobre drží zvolenú stopu a je isté. Avšak oproti predchádzajúcej generácii sa tu predsa len prejavuje určitá nervozita v zákrutovitých úsekoch.
Praktickosť




Ak sa niečo u tretej generácie ML naozaj zlepšilo, tak je to praktickosť vozidla. Nákladová hrana batožinového priestoru je výrazne nižšie ako u predchádzajúceho prevedenia a batožinový priestor s objemom 690 litrov je naozaj obrovský. Nedostatkom miesta pochopiteľne nebude trpieť ani nikto na palube vozidla, kde navyše nájdeme veľa odkladacích miest. Do praktického hodnotenia takisto môžeme zahrnúť výrazne vylepšené schopnosti auta v teréne, ktoré môže ešte zlepšiť príplatkový balík.
Komfort




Oproti predchádzajúcej generácii má ML síce ešte príjemnejšie a luxusnejšie poňatý interiér s výbornou ergonómiou, ale celkový komfort trochu utrpel. Dôvodom je mierne zhoršený komfort odpruženia, do auta prenikajú rázy, ktoré sa prejavujú predovšetkým zvukovo. Taktiež zadné sedadlá už nie sú tak veľkorysé a pohodlné ako u predchádzajúcej generácie.
Prevádzkové náklady




Mercedes ML tretej generácie je zatiaľ veľmi mladá ojazdenka, u ktorej nehrozí riziko vážnejších porúch. Aj tak je však potrebné počítať s vysokými prevádzkovými nákladmi, ktoré sú spôsobené tak relatívne vysokou spotrebou paliva, ako aj nákladmi na bežný servis alebo napríklad na poistenie vozidla.